Gå til innhold

"Sporing" av ungene på ferie


Anbefalte innlegg

Leter egentlig etter tips til hva som kanskje kan brukes og hvis noen har brukt tidligere med godt hell.

Er et område som er ca 200M bredt, og 5-600m langt.   Så hvis det er noe "lokalt" sporing som funker som ikke trenger GPS og eget sim så er det perfekt.  Men uansett ingen problem.

Jeg har en 5 åring og 2 åring som er som knoll og tott.. 2 åringen er med 5 åringen overalt.. De går mye fritt på et hytteområdet som vi skal feriere nå i over 1 mnd på.. Og de flyr mellom hyttene til venner o.l   eneste minuset er at vennene deres er 7-8-9 år.. Og jeg overlater ikke ungene mine til skjebnen da jeg kjenner disse ungene og de er minst like eventyrlystne som mine.

Så jeg vil bare vite hvor de er dersom de større barna finner på å flytte seg fra trampolina blant hyttene til enten mot skogen eller vannet.

 på forhånd, takk :) 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Når jeg leser slike innlegg så lurer jeg veldig på hvordan folk gjorde dette før, uten mobil, internet, GPS sporing etc. ? 

Samtidig er jeg glad for at jeg vokste opp i en tid hvor nevnte hjelpemidler ikke var tilgjengelig. Det var den gangen man kunne utforske ting samt lure seg unna på godt og vondt og dermed også lære av det man gjorde. 

Jeg er ikke imot teknologi. Snarere tvert i mot, men overvåking i form av GPS sporing av egne unger synes jeg kanskje setter foreldrerollen litt på stedet hvil. Man skal liksom gjøre minst mulig og aller helst sitte i sofaen og se på TV mens GPS sporing og alarmer skal ta seg av en oppgave som foreldrene i utgangspunktet burde tatt.

Jeg vet at det er den veien det går og om noen år får vi en chip i nakken når vi blir født. Men det betyr ikke at jeg liker det. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Husker jeg gjorde en del rampestreker som liten og de som fikk svi for dette var mine foreldre, som igjen måtte ta dette videre med meg. Foreldre før i tiden måtte ta et større ansvar virker det som. Før så klatret vi opp i toppen av grana 8 meter over bakken uten sikring. Man klenget etter bussen, man ringte på og stakk av, man kjørte crosser på jordet, satt på tilhengerplanet når pappa kjørte og satt i bilen mens foreldre røyket med vinduet på gløtt etc  

Mye av dette er farlig og jeg har forståelse for at dette ikke er lov, men jeg merker samtidig at jeg har litt mer bagasje og har en bedre mental styrke enn mange av dagens ungdom som ikke kjenner til stort annet enn sosiale medier, mote og høy partyføring, med foreldre som fungerer som en vandrende bank som finansierer hele gildet  

Jeg mener at samfunnet er på vei til å fostre opp en flokk "puddinger" som ved hjelp av teknologi skal holdes helt borte fra livets realiteter. La oss i såfall inderlig håpe at dagens ungdom slipper og oppleve krig på nært hold  da vil nok diverse mentale institusjoner rundt om fort bli fyllt opp. 

Dagens ungdom er ikke rustet for slikt overhodet. Tar du fra en ungdom i dag telefonen, er han/hun helt naken. Takk gud for at jeg har større verdier enn det.

 

Endret av Bjerknez
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...