Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av 7-seter


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å sortere ut hvilke biler (brukt) som kan være aktuelle å kjøpe da jeg ikke har stor greie på bil..

Den må kunne trekke en campingvogn på 1500 kg. Jeg har idag en Kia Sportage 2.0 firehjulstrekker som fungerer helt utmerket, men trenger å oppgradere til 7-seter. Det er også avgjørende at den har automatgir da jeg ikke ønsker å gå tilbake til manuell. Ser for meg pris fra rundt 100-150.000.

Jeg kikket på Ford S-Max, men ble anbefalt å ikke gå for den om jeg ikke kjøpte nyere enn 2015-modell, på grunn av svak (automat)-girkasse på eldre modeller. Da blir det litt i nyeste laget (sprenger økonomibudsjettet). Volkswagen Caravelle blir for stort. Skal brukes til dagligdags kjøring også, ikke bare til å trekke campingvogn i ferier.

Vurderer Mitsubishi Outlander og Mercedes R-klasse. Er det andre biler som kan være aktuelle? :hmm:

Denne kunne vært aktuell, men regner med den drikker mye diesel, og sånn sett ikke er hverken økonomisk eller miljøvennlig. Tenker miljøavgifter på en slik bil også bare vil stige fremover??? En Mitsubishi Outlander bruker mindre diesel skjønner jeg, så antar den er en god del billigere i drift?

Noen som har noen råd, tips, anbefalinger, ting å vurdere gjeldende disse 2 bilene? Eventuelt andre biler som kan være aktuelle til bruksformålet?

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor stor den må være jeg, dette er de jeg kommer på i farta.

(tror jeg ville holdt meg unna Mercedes med luftfjæring osv. Volvo XC90 og BMW X5 om budsjettet er trangt, selv om det er fine biler)

VW Sharan

VW Touran

Toyota Prius +7 (vet ikke med henger vekt)

Hyundai Santa Fe

Opel Zafari

 

Endret av bzzlink
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det blir en Mitsubishi Outlander eller en VW Sharan, men vanskelig å bestemme seg.

Edit: Outlander blir det ikke da 3. seterad er omtrent ubrukelig til å sitte i. Ihvertfall på 2010-modellen som vist her, og dette er den viktigste årsaken til at ihvertfall jeg bytter ut nåværende bil. 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
23 hours ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Takk for gode forslag. Du ville styrt unna Mercedes, Volvo og BMW? Er ikke det driftssikre, gode biler som holder i lang tid? Tenker du på drivstoffbruken da?

Verkstedutgifter. Du vil ikke tro hvor mye det kan koste å holde gamle premium biler på veien. 
 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (13 timer siden):

Edit: Outlander blir det ikke da 3. seterad er omtrent ubrukelig til å sitte i. Ihvertfall på 2010-modellen som vist her, og dette er den viktigste årsaken til at ihvertfall jeg bytter ut nåværende bil. 

Og Outlander PHEV har ikke noen 3. seterad, for der sitter batteripakken.

Men hva med Peugeot 5008? Mener man får den som 7-seter.

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (4 timer siden):

Og Outlander PHEV har ikke noen 3. seterad, for der sitter batteripakken.

Men hva med Peugeot 5008? Mener man får den som 7-seter.

Jeg har bestemt meg, og skal hente en VW Sharan 2011, hvor registerreim er byttet, nå til helgen.

Kunne vel blitt en Peugeot 5008 også, men har hatt både Opel og Peugeot tidligere, og det var en del problemer med dem. Så satser på VW denne gang.

Takk for alle svar. Spesielt @bzzlink. Jeg styrte unna det som fristet mest (Mercedes). Veldig nyttig med slik info. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (19 timer siden):

Kunne vel blitt en Peugeot 5008 også, men har hatt både Opel og Peugeot tidligere, og det var en del problemer med dem. Så satser på VW denne gang.

Da håper jeg at du er heldig med ditt VW-kjøp. De er jo slett ikke kjent for å være feilfrie de heller. Gratulerer med "ny" bil uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...