Gå til innhold

Tidligere Oljefond-sjef ansetter sju personer fra oljefondet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Crext skrev (3 timer siden):

Hvorfor er dette en nyhetsverdig sak? Blir forvaltningen av oljefondet vesentlig svekket som følge av dette? 

Hvorfor skulle det ikke bli kjent at Slyngstad har tillit, og hvorfor skulle oljefondet bli VESENTLIG SVEKKET av at kolleger ønsker å jobbe i teamet hans? Denne kommentaren var mildt sagt kryptisk!

Endret av NERVI
Lenke til kommentar
12 hours ago, Crext said:

Hvorfor er dette en nyhetsverdig sak? Blir forvaltningen av oljefondet vesentlig svekket som følge av dette? 

Jeg synes det er fint E24 rapporterer om sånne forandringer, er passenedes E24 rapporterer om økonomi og forandringer rundt det....

Oljefondet er jo rimelig viktig, så jeg synes det er passendes en økonomi nyhets-avis/side skriver om det.....

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (6 minutter siden):

Sliter folk her med å se at det er dypt illoyalt på grensen til korrupt å målrettet tappe sin forrige arbeidsgiver for ansatte?

Jeg synes det er helt greit nyhetsverdig og verd en granskning for å kartlegge om det ligger straffbare forhold bak dette.

Kan jo faktisk være så enkelt at foretrekker den gamle sjefen ovenfor den nye? Alt må ikke være korrupt, men som du sier.. Er jo greit å følge med på finansbransjen uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 5/30/2022 at 11:12 AM, big_glasses said:

Jeg synes det er fint E24 rapporterer om sånne forandringer, er passenedes E24 rapporterer om økonomi og forandringer rundt det....

Oljefondet er jo rimelig viktig, så jeg synes det er passendes en økonomi nyhets-avis/side skriver om det.....

Ser den, det var genuint spørsmål fra mitt hold. Jeg aner ikke hvor mange som jobber i oljefondet eller om dette er de best presterende aktørene, osv. Hvis det er 7 av 1000 eller 7 av 10 så kunne jeg tenke meg at artikkelen utdypet det. Slik som det står nå kan jeg tolke det som "Se så flink Slyngestad er at mange av han tidligere kollegaer vil med han videre" eller "Oljefondet sliter med å holde på sine ansatte under ny leder, forrige leder tar de beste med seg før alt kollapser".

Lenke til kommentar
10 hours ago, Crext said:

Ser den, det var genuint spørsmål fra mitt hold. Jeg aner ikke hvor mange som jobber i oljefondet eller om dette er de best presterende aktørene, osv. Hvis det er 7 av 1000 eller 7 av 10 så kunne jeg tenke meg at artikkelen utdypet det. Slik som det står nå kan jeg tolke det som "Se så flink Slyngestad er at mange av han tidligere kollegaer vil med han videre" eller "Oljefondet sliter med å holde på sine ansatte under ny leder, forrige leder tar de beste med seg før alt kollapser".

Min var ment som spydighet til TU, da jeg ikke ser relevansen for en "E24-sak", eller dette som muligens er mer eller mindre direkte fra DN.

Var bare at jeg trodde TU sto for Teknisk Ukeblad, og ikke Økonomisk Ukeblad... Men burde og kunne absolutt være med litt mer utfyllendes info, som det du nevner

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...