Gå til innhold

Elon Musk anklaget for seksuell trakassering.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
4 minutes ago, .,. said:

Du kan komme med motargument til at mye av hans personlighet er i samsvar med en personlighetsforstyrrelse. Og gjerne bevis på hvorfor det å påpeke at det er det, er det samme som å sette diagnose. 
 

Jeg vil også ha referanser til lovverk og helst presedens som påviser dine juridiske påstander. 

Nei, det er jeg ikke kvalifisert til å gjøre. Jeg er ikke autorisert psykolog eller psykiater. Jeg har heller aldri møtt Musk. Jeg vet forøvrig han allerede er diagnostisert med asperger (hva nå det måtte ha av betydning).

Noe jeg derimot vet, er at man ikke kan bruke en diagnoser til å sannsynliggjøre påstander ovenfor noen - spesielt ikke når det gjelder påstander om lovbrudd. Det er ikke slik det fungerer.

Merk også at denne "diagnosen" din er noe som har kommet i ettertid av disse anklagene mot Musk - altså for å underbygge dem - så jeg ville ikke være så kjepphøy å anklage Musk for "poisoning the well", var jeg deg.

https://no.wikipedia.org/wiki/Personforfølgelse

Cyberstalking kan innebære fremsetting av falske beskyldninger, overvåkning, innsamling av informasjon, identitetstyveri, angrep på datautstyr og andre typer oppførsel som er egnet til å plage eller skape frykt hos offeret.

Stalkere bruker ofte søkemotorer og onlinefora, chattekanaler og nettsamfunn som MySpace, Facebook, Friendster, Indymedia og Wikipedia for å trakassere offeret.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (1 minutt siden):

Med andre ord han vet hvordan disse aktivistene fungerer og hvilken verktøykasse de har til rådighet.

Jeg tror ikke du forstår... Journalisten forteller Elon Musk at de skal publisere en artikkel som vil skade hans omdømme, slik at han får en mulighet til å forsvare seg selv.

Elon Musk er ikke i forkjøpet her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (5 minutter siden):

Ditto.

Er dette vanskelig? Jeg sier til Per på mandag at jeg skal anklage han for seksuell trakassering på Fredag, og om han har noen kommentarer jeg skal føre med. Per skriver på tirsdag #bluelivesmatters og sier at libtards nå vil gjøre alt for å ta han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (12 minutter siden):

Er dette vanskelig? Jeg sier til Per på mandag at jeg skal anklage han for seksuell trakassering på Fredag, og om han har noen kommentarer jeg skal føre med. Per skriver på tirsdag #bluelivesmatters og sier at libtards nå vil gjøre alt for å ta han.

Elongate

Det ville ikke forundre meg om han har tenkt på dette en stund, og hvorvidt journalister snakker sant er også en annen ting.

#følgerikkemedpåsaken

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
42 minutes ago, .,. said:

Du kan komme med motargument til at mye av hans personlighet er i samsvar med en personlighetsforstyrrelse. Og gjerne bevis på hvorfor det å påpeke at det er det, er det samme som å sette diagnose. 

Her innrømmer du vel egentlig at du ikke kan stille noen diagnose på Musk - i såfall vil vel "diagnosen" bare ha enda mindre betydning for hvorvidt disse påstandene stemmer eller ikke.

Man kan ikke bruke en diagnose slik. I rettsvesenet brukes diagnoser i forhold til straffeutmåling, ikke skyldspørsmål.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (14 minutter siden):

Elongate

Det ville ikke forundre meg om han har tenkt på dette en stund, og hvorvidt journalister snakker sant er også en annen ting.

#følgerikkemedpåsaken

Hva tror du du får om du googler elongate?

Vi snakker dessuten om et spesifikt sett med tweets som skjedde i tidsrommet rundt der saken rundt seksuell trakassering ble påbegynt og når den ble publisert.

Faktumet er at Elon Musk har visst om denne saken lenge før han begynte med disse tweetene sine, så din "told you so" tilnærming er basert på feilaktig informasjon. Henviser til de to innleggene jeg siterte i mitt første innlegg.

 

Finn noen profeti kommentarer fra Elon Musk før det tidspunktet^

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

På hvilken måte truer Musk ytringsfriheten på nett?

Etter hva jeg vet er Musk engasjert i at "algoritmene" skal være åpne. For meg virker det da som han er for økt ytringsfrihet, siden man skal kunne vise hvordan algoritmene fungerer. Mulig jeg tar feil her! Men den som vet hvordan noe fungerer "under panseret" vil kanskje i større grad kunne si det man ønsker?

Det er i alle fall mindre sensur, med åpenhet. Det er enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Hva tror du du får om du googler elongate?

Trenger ikke å tro, det første som dukket opp var crypto.

Gavekort skrev (2 minutter siden):

Vi snakker dessuten om et spesifikt sett med tweets som skjedde i tidsrommet rundt der saken rundt seksuell trakassering ble påbegynt og når den ble publisert.

Er 25 mars 2021 tidlig nok? LItt over ett år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (7 minutter siden):

Trenger ikke å tro, det første som dukket opp var crypto.

 

Og definisjonen på ordet elongate

https://www.merriam-webster.com/dictionary/elongate

DjSlayer skrev (7 minutter siden):

 

Er 25 mars 2021 tidlig nok? LItt over ett år siden.

Ehh ok. Ikke helt den samme punchen som det falske narrativet han prøver å selge nå med "Jeg kom ut som republikaner, og nå skal snart leftist media angripe med anklager om seksuell trakassering".

Alt det der som omhandler denne saken begynte etter kl. 9 den 18. mai.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (5 minutter siden):

Og definisjonen på ordet elongate

https://www.merriam-webster.com/dictionary/elongate

Som jeg linket til i posten min. Fyren har en viss type humor. Og dette var også referansen min, en tweet han gjorde for litt over ett år siden. Hvorvidt han kunne forutse hva som skulle skje om ett år tviler jeg på.

Gavekort skrev (7 minutter siden):

Ehh ok. Ikke helt den samme punchen som det falske narrativet han prøver å selge nå med "Jeg kom ut som republikaner, og nå skal snart leftist media angripe med anklager om seksuell trakassering"

*Politiske angrep. Det står ikke at de vil anklage ham for sexforbrytelser, men det er ikke et ukjent fenomen at venstrevridde media gjør som herr. Musk sier i sin tweet. Politiske angrep og Elon Musk er også kjent for å følge sosiale trender og hvordan venstresiden opererer.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (15 minutter siden):

Som jeg linket til i posten min. Fyren har en viss type humor. Og dette var også referansen min, en tweet han gjorde for litt over ett år siden. Hvorvidt han kunne forutse hva som skulle skje om ett år tviler jeg på.

*Politiske angrep. Det står ikke at de vil anklage ham for sexforbrytelser, men det er ikke et ukjent fenomen at venstrevridde media gjør som herr. Musk sier i sin tweet. Politiske angrep og Elon Musk er også kjent for å følge sosiale trender og hvordan venstresiden opererer.

Ærlig talt så er Elon Musk sin falske profeti en open and shut case. Alt annet er bare en avsporing og vanlig "stakkars oss, undertrykket av dem" fyll.

Ta to steg tilbake, gå til mitt første innlegg. Om man fortsatt mener at disse innleggene fortjener å stå uten en korrigering så er man i beste fall naiv og i verste fall like manipulativ som Elon Musk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (6 minutter siden):

Ærlig talt så er Elon Musk sin falske profeti en open and shut case. Alt annet er bare en avsporing og vanlig "stakkars oss, undertrykket av dem" fyll.

Nei, egentlig ikke. Alt dette er for "teh lolz"

Gavekort skrev (7 minutter siden):

Ta to steg tilbake,

Ja gjør det er du snill.

Gavekort skrev (8 minutter siden):

Om man fortsatt mener at disse innleggene fortjener å stå uten en korrigering så er man i beste fall naiv og i verste fall like manipulativ som Elon Musk.

Ok?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvordan vet dere slike ting? F.eks. at han har den og den og den diagnosen og at det fungerer som bevis for alle negative påstander om han, eller at det er en konspirasjon fra venstresiden.

Lenke til kommentar
.,. skrev (16 timer siden):

Personligheten til Musk samsvarer med narsissistisk personlighetsforstyrrelse. 
 

  • løgner om sin bakgrunn og at han er selvskapt når han fikk store pengesummer av velstående foreldre
  • påtar seg all ære for skaperverket av andre
  • elsker å vise seg frem i media
  • lar seg fremstå som en intellektuell, men ingenting av hans påstander har noen intellektuell grobunn
  • vedvarende relasjonsproblemer
  • manglende respekt for andre, noe en ser i hans retorikk og gjerninger; spesielt hans arbeidere og retten til fagorganisering
  • manglende belegg for å få investorer til å investere i hans prosjekter. Mange har tapt enorme formuer mens han har beriket seg
  • betaler ikke skatten han er skattepliktig for å betale
  • en fanatisk interesse av å gjøre mer av navnet sitt, som å sende en selvmordsekspedisjon til Mars, fremfor å bedrive forbedringer på jordkloden
  • første reaksjon når noen av hans kriminaliteter kommer frem, er å svartmale alle og enhver på forhånd, (forgiftning av brønnen)


Altså, det meste av anklagelser mot ham er mest sannsynlig reelle. Mannen har vært gjennomgående slik siden han ble voksen. Og jeg tviler på at han noen gang har vært genuint liberal. Han har opptrådt autoritær, og han har støttet autoritæres retorikk; men har var ‘liberal’ da det gagnet ham i folks øyemed. 

https://snl.no/argumentum_ad_hominem

Lenke til kommentar
.,. skrev (19 timer siden):

Personligheten til Musk samsvarer med narsissistisk personlighetsforstyrrelse. 
 

  • løgner om sin bakgrunn og at han er selvskapt når han fikk store pengesummer av velstående foreldre
  • påtar seg all ære for skaperverket av andre
  • elsker å vise seg frem i media
  • lar seg fremstå som en intellektuell, men ingenting av hans påstander har noen intellektuell grobunn
  • vedvarende relasjonsproblemer
  • manglende respekt for andre, noe en ser i hans retorikk og gjerninger; spesielt hans arbeidere og retten til fagorganisering
  • manglende belegg for å få investorer til å investere i hans prosjekter. Mange har tapt enorme formuer mens han har beriket seg
  • betaler ikke skatten han er skattepliktig for å betale
  • en fanatisk interesse av å gjøre mer av navnet sitt, som å sende en selvmordsekspedisjon til Mars, fremfor å bedrive forbedringer på jordkloden
  • første reaksjon når noen av hans kriminaliteter kommer frem, er å svartmale alle og enhver på forhånd, (forgiftning av brønnen)


Altså, det meste av anklagelser mot ham er mest sannsynlig reelle. Mannen har vært gjennomgående slik siden han ble voksen. Og jeg tviler på at han noen gang har vært genuint liberal. Han har opptrådt autoritær, og han har støttet autoritæres retorikk; men har var ‘liberal’ da det gagnet ham i folks øyemed. 

Kan du være litt mer konkret om hva han har løyet om i sin bakgrunn? Det er velkjent at han rømte hjemmefra (fra faren) da han var tenåring, og at moren måtte skaffe penger til flybilletter. Det hjelper ikke med en velstående far når man har kuttet ut all kontakt med ham.

Hva er det han har tatt æren for som er skapt av andre?

Hvordan lar han seg fremstå som intellektuell? Jeg vil si at påstandene hans som er innenfor områdene han har ekspertise på står seg svært godt. Derimot har kommentarer om Covid og andre ting ikke vært så treffsikre, men så det ikke slikt han jobber med i det daglige heller. (Samtidig driver du med forsøk på fjerndiagnostisering, og du er sannsynligvis ikke fagperson innenfor dette, så hvorfor er det greit at du prøver å fremstå som noe du ikke er, mens det er galt hvis Musk gjør det? Listen din samsvarer heller ikke med symptomene på narsissistisk personlighetsforstyrrelse.)

Hvilke investorer har tapt penger på hvilke prosjekter?

Vil du påstå at å kjempe for fornybar energi og transport på jorden ikke er å bedrive forbedringer av jordkloden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...