Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Samsung vaskemaskin fungerer plutselig ikke..


Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte denne vaskemaskinen på Elkjøp i oktober 2019. Den har funger ypperlig helt til i går da jeg skulle kjøre en sånn Eco drum clean som den ber meg om noen ganger. Den stoppet plutselig opp og da jeg kom tilbake og sjekket hadde den slått seg av. Da jeg prøvde å slå den på lagde den en klikkelyd også kom den flotte Samsung melodien som alltid går når man slår av/på. Denne ganger kom den riktignok mye senere enn vanlig. I tillegg var panelet fortsatt svart og det fungerte ikke å trykke på noe. Har prøvd å ta ut kontakten uten at det hjalp. 

Jeg må ringe Samsung i morgen og håper at dette dekkes av garantien, men er litt bekymret over hvorvidt den må tas med eller byttes ut. Badet vårt er veldig lite og vi har derfor brukt hver eneste cm. Som følge av dette må dusjen og kanskje servanten demonteres om den skal ut eller montøren må ha full tilgang bak. Noen som har peiling på hva jeg må regne med her? Ser ut som at det er mulig å få opp toppen med et par skruer. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har selvsagt prøvd det gamle trikset med å gjøre den strømløs over natten (dra ut ledningen).... ?

Vi fikk en feilkode på en Bosh, glemte det å prøve uten strøm en stund. Så da kundeservice sa la være uten strøm over natten og ringt igjen, om problemet fortsatt er der...

Problemet kom ikke tilbake, det er nå flere måneder siden.

Strøm er jo for at mest mulig av elektronikk skal få bort spenning og strøm. En time uten strøm, gjør ofte ingen nytte.

Uansett så er det å nyte fordelen av Norges lover nå. Så dette fikses jo selvsagt.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Den må nok åpnes uansett for inspeksjon av reparatør, garanti eller ikke, så den må nok flyttes.

Edit: Et triks som høres rart ut men som faktisk fungerer enkelte ganger er å snu kontakten, men oppførselen til maskinen tilsier vel mest at noe er feil i styreelektronikken så den må mest sannsynlig sjekkes av reparatør.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Kan høres ut som noe mer alvorlig er feil men sjekk uansett at det ikke ligger noe inne i maskinen men utenfor trommelen, type sokk, BH-spile eller annet og som da kanskje kan være medvirkende årsak til problemene. Samt selve filteret i tilknytning til tømme-delen av maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...