Gå til innhold

Popups/reklame på smart tv`en..


Anbefalte innlegg

Har en TCL smart tv. Bruker den ganske mye til å titte på Youtube på det trådløse nettet her hjemme. Er det egentlig mulig å deaktivere de reklamesnuttene som dukker opp hele tiden eller er dette bare noe jeg må leve med? Ganske irriterende. Ser mye Youtube på laptopen også og her så er jo det bare å laste ned en adblocker eller to og kjøre på :)  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reklamen på YouTube er betalingen for at du får se det du vil fra enorme utvalget de har av videoer. De er vanligvis veldig korte og er det 2 stk reklamer kan du omentrent alltid skippe den siste etter 5 sekunder. Dette er peanuts i forhold til f.eks TV3 som holder på i flere minutter med reklame om gangen.

At det kommer litt reklame av og til kan jeg være enig i men popups har jeg ikke sett på årevis.

Lenke til kommentar

Alternativ 1: Pihole. Enten må du kjøre dette på en PC som alltid står på hjemme eller så må du kjøpe en (liten) PC som kan stå på hjemme døgnet rundt og kjøre Pihole (f.eks. hvilken som helst Raspberry Pi, derav navnet Pihole). Den vil da bli din nye DNS-server og blokkere (sinkhole) alle reklamedomener som du legger til (finnes massevis av lister tilgjengelig på nett siden folk deler med hverandre for å slippe reklame).

Alternativ 2: Sjekk om din TV støtter installasjon av andre apper som kan levere deg reklamefri YouTube (ganske rett frem på Android TV, men jeg vettafaen hva din TLC TV bruker av operativsystem, ei heller har jeg tenkt å researche hva TLC bruker eller ikke bruker). Personlig er jeg fornøyd med SmartTubeNext på Nvidia Shield Pro. Faktisk såpass fornøyd at jeg aldri gikk tilbake til YouTube sin egen app når jeg til slutt ble YouTube Premium-kunde (noe jeg måtte ty til når Vanced ikke lenger var et alternativ på jobb-mobilen pga Google Enhanced Security med FIDO-autentisering).

Endret av ali q
Glemte å linke pihole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...