Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skjegget har sluttet å gro og er helt borte


MajorSwag

Anbefalte innlegg

Mot slutten av fjoråret, nærmere bestemt slutten av oktober begynte jeg å se en ansele av at skjegget plutselig forsvant på den ene siden av haken. Med tiden har dette området bare blitt større og større, og nå ser jeg at det er begynt på andre siden av haken. Dette begynner å bli ganske så irriterende ettersom om det forsatt er godt synlig om man prøver å glattbarbere seg, jeg er også smått nervøs over at det kan tyde på noe sykdom. 

Noen som vet om dette er noe man kan gjøre noe med eller hva som forårsaker dette? 

Hilsen ung mann, 29

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nok være sykdom dette. Kan også være infeksjoner av sopp eller parasitter. Ordne deg en time til fastlegen. 
 

Prøv å ta notis av andre endringer som har skjedd. Har det vært endringer i humør? Er du mer slapp nå enn før? Hvordan er sexlysten? Har du hatt kostholdsendringer; eller har du hatt dårlig kosthold? Kløe i hud? Endringer i fingernegler?
 

Det gjør ikke all verden om man bare har en. Sykdomer er flere symptomer som sammenfaller med en diagnose og en behandling. 

Endret av .,.
Lenke til kommentar
Dassen skrev (3 minutter siden):

Hva er en skjeggpirker?

En som underbevisst lugger ut skjegghår, under konsentrasjon eller i søvne. Har sett flere med "bald spots" under haka på venstre side, fordi høyrehånda er i bruk og venstrehånda pirker i skjegget.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (3 minutter siden):

En som underbevisst lugger ut skjegghår, under konsentrasjon eller i søvne. Har sett flere med "bald spots" under haka på venstre side, fordi høyrehånda er i bruk og venstrehånda pirker i skjegget.

Mange uvaner der ute, gitt!

 

Til TS: Forhørte meg med en lege her. Det høres ut som en autoimmun sykdom, f.eks. Alopecia areata

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...