Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store MC-tråden!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sjørøver skrev (På 1.8.2025 den 16.59):

Jeg er så sær at jeg mener mc er lite egnet for turkjøring. Bruker det bare i nærområdet. 

Da har du feil MC. *Insert smilefjes som passer til en ironisk beskjed her for dere som trenger slikt*

Sa han som har kjørt Norge rundt på 690 duke og MT10.. Får jeg med meg tannbørste, lommbok, hengekøye og et par truser er mye gjort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hansien skrev (38 minutter siden):

Da har du feil MC. *Insert smilefjes som passer til en ironisk beskjed her for dere som trenger slikt*

Sa han som har kjørt Norge rundt på 690 duke og MT10.. Får jeg med meg tannbørste, lommbok, hengekøye og et par truser er mye gjort.

Jeg har prøvd mye forskjellig. Hatt 690 også. Synes ikke den var god til noe som helst. Kjøpte den egentlig for bykjøring, men dne manglet en sylinder. Den sykkelen jeg har vært mest fornøyd med er bmw boxer 1200, men den blir så fryktelig bred i kø. Nå har jeg en sv1000 og en k1100rs. Har vært på jakt etter en vrod og en ktm 950/990 en stund, kommer aldri noe jeg føler er verdt pengene. Kjørte fra Stavanger til Bergen i fjor. Er nok den lengste turen jeg har gjort, og det var ikke noe særlig. Foretrekker bil når jeg bikker en time. 

Skrevet
Sjørøver skrev (5 timer siden):

Jeg har prøvd mye forskjellig. Hatt 690 også. Synes ikke den var god til noe som helst. Kjøpte den egentlig for bykjøring, men dne manglet en sylinder. Den sykkelen jeg har vært mest fornøyd med er bmw boxer 1200, men den blir så fryktelig bred i kø. Nå har jeg en sv1000 og en k1100rs. Har vært på jakt etter en vrod og en ktm 950/990 en stund, kommer aldri noe jeg føler er verdt pengene. Kjørte fra Stavanger til Bergen i fjor. Er nok den lengste turen jeg har gjort, og det var ikke noe særlig. Foretrekker bil når jeg bikker en time. 

690 var grei til det meste utenom bykjøring. Så da var det nok helt feil sykkel til deg. Om man ettermonterte O2controller så ble den ok-ish til dette og. 690 var best til å brukes på skarpe svinger og ellers som en litt større motard.

Folk er forskjellige. Jeg bytter ut bilen med motorsykkel så fort sessongen er i gang.

Skrevet
Hansien skrev (25 minutter siden):

690 var grei til det meste utenom bykjøring. Så da var det nok helt feil sykkel til deg. Om man ettermonterte O2controller så ble den ok-ish til dette og. 690 var best til å brukes på skarpe svinger og ellers som en litt større motard.

I teorien skulle den være så god. Godt bunndrag, lett og god svingradius. Men det funket bare ikke. Jeg synes det var litt for lite fres i den til min bruk utenom. Er ca dobbelt så mye hester i min sv1000, og det synes jeg er fint. Føler aldri for å tømme den helt. Ganske bra innsugslyd på de syklene og. Jeg skal prøve meg på en duke 950/990 for bykjøring. Tror det blir perfekt. 

Skrevet

Jeg opplevde ikke som at den manglet futt, en derigjen så jaktet jeg skarpe svinger opp fjellsider mer enn strekkene. Det var ikke ofte folk på 1000cc sportssykler hang på i de partiene trass dobbelt antall hester.

Men utenom dette og lek på gokart bane så var sykkelen middelmådig til det meste.

Skrevet

Har en Honda CB650F.
Ser at bremsevæskenivået er lavt. Er det bare å kjøpe mer bremsevæske, skru av lokket og fylle på, eller kan det være et problem at det kommer luft inn i systemet da?

Bremsevæske.jpg

Skrevet

Som nevnt over så er det ikke skrekkelig lavt så lenge du fortsatt kan se væsken gjennom vinduet. Men svaret på spørsmålet ditt er at det går helt fint å åpne opp og etterfylle. Bare pass på at du fyller med riktig bremsevæske (les manual), og husk å ta av den membranen som ligger over.

Jeg ville sjekket bremseklossene dine først. Men om de må byttes så ville jeg gjerne byttet bremsevæsken også.

Skrevet

Jeg sjekket skivene bak og foran.
Bak virker de fine. Og der er bremsevæskenivået på medium.

Men utifra bildene er kanskje skivene foran på tide å bytte ut?

1.jpg

2.jpg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...