Gå til innhold

Her er Norges 50 fremste teknologikvinner 2022 [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skrives det aldri om en kamp for kvinnene om å bli grøftearbeider eller renovasjonsarbeider? 

 

Må ærlig innrømme at eg begynner å bli smålei dette maset, og at eg mener at skjevfordeling er lite utbredt i Norge. 

Er no bare å se på øverste stillinger her til lands de siste årene 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Villfaren said:

Hvorfor skrives det aldri om en kamp for kvinnene om å bli grøftearbeider eller renovasjonsarbeider? 

Det burde vera overflødig å peika på det, men du les altså ei IT avis...

 

Elles så finst det faktisk eit del artiklar om kvinner i andre mannsdominerte yrker også. At du ikkje har fått det med deg tyder kanskje på at du bør utvida horisonten. 

Lenke til kommentar

Hvor mange av disse er det som ikke driver med IT-ledelse? Hadde vært interessant å sett en ekstra kolonne hva slags stilling de har, men etter å ha googlet mange tilfeldige virker det litt som at de fleste driver med ledelse. Det er jo flott det men vi trenger også at søkelyset blir satt på kvinnelige utviklere (som trengs i stor grad) og ikke bare ledere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
digimator skrev (2 timer siden):

Det burde vera overflødig å peika på det, men du les altså ei IT avis...

 

Elles så finst det faktisk eit del artiklar om kvinner i andre mannsdominerte yrker også. At du ikkje har fått det med deg tyder kanskje på at du bør utvida horisonten. 

Spar meg.

Poenget er det samme uavhengig av hva slags avis eller yrke det handler om. 

KVINNER MÅ OPP, OG FREM  handler det som regel om. 

Har du noen gang lest en artikkel der en kvinne klager på manglende kvinner i tunge fysiske jobber? 

Er som regel kontor, og toppstillinger det er snakk om. 

 

Når det er sagt så heiet eg på Ida Bache, fordi eg mente hun var den BESTE kandidaten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...