Jump to content
torbjornen

Vidarekopling frå Chilimobil?

Recommended Posts

Korleis i h....  går ein fram for å vidarekople alle samtalar frå eit Chilimobil abonnement til Telenor kontant? Har prøvd **004*<nr>#, men får berre feilmelding. Telefon er Android10 (lineageos).

Share this post


Link to post

Takk for oppklaringa.

Då blir dette med andre ord umogeleg med mindre eg kjøper ny telefon eller kontaktar kundesørvis.

Merkeleg at noko så enkelt skal vere så vanskeleg å få til. Gjeld dette alle operatørar i Telia-nettet, eller berre for Chilimobil?

Edited by torbjornen

Share this post


Link to post

Har du ringt Chili kundeservice? Kan være de kan gjøre det for deg?

Du sier også lenger oppe i tråden at telefonen det gjelder er en Android 10 telefon. De skal støtte VoLTE og ha innebygget funksjonalitet/meny for viderekobling.  Har du sjekket dette? 
https://www.bestusefultips.com/use-call-forwarding-in-android-8-0-oreo/

 

Edited by Øystein H
  • Like 1

Share this post


Link to post

Då fann eg i det minste innstillingane for vidarekopling, utan at det hjelpte så mykje. Telefonen er ein Samsung Galaxy S4 oppgradert til Android 10 via Lineage OS 17.1. Eg er usikker på om det er mogeleg å få VoLTE på denne, og korleis ein evt. kan aktivere dette.

Share this post


Link to post
Øystein H skrev (På 3.3.2022 den 11.26):

https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/mobilhjelp-og-oppsett/mobilsvar/#viderekobling-til-andre
 

Ser ut som de gamle kodene ikke fungerer lenger. En må bruke menyvalg fra en VoLTE telefon. 
 

 

Viderekobling har ikke noe med VOLTE å gjøre. Det er mer sannsynlig at operatøren ikke støtter viderekobling, MMI virket helt flott for to minutter siden.

Edit: jeg har lest hva Chilimobil skriver om viderekobling på sine hjemmesider, og det virker helt fjernt for meg...

Edited by Bäcker
  • Like 1

Share this post


Link to post

Jeg viderekobler fra Fjordkraft til OneCall / Telenor til Telia.

Har du prøvd alle varianter? Kjørt fjerning av innstillinger?

Da jeg endret fra generell viderekobling til tidsbestemt hadde jeg litt plunder, men det gikk til slutt. Fikk også en del feilmeldinger.

Koder 

For noen mobiler kan det være nødvendig å taste inn to stjerner foran telefonnummeret det skal viderekobles til. Eksempel: **004** telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send.

Edited by ^fmj
  • Like 1

Share this post


Link to post
Bäcker skrev (På 6.3.2022 den 19.26):

Viderekobling har ikke noe med VOLTE å gjøre. Det er mer sannsynlig at operatøren ikke støtter viderekobling, MMI virket helt flott for to minutter siden.

Edit: jeg har lest hva Chilimobil skriver om viderekobling på sine hjemmesider, og det virker helt fjernt for meg...

Viderekobling kan ha noe med volte å gjøre, Telenor og Telia støtter begge volte supplementary services via XCAP, mens ice ikke har dette systemet i sitt nett og anbefaler kunder å bruke minside eller ice appen for å sette opp viderekobling. De har heller ikke legacy støtte, du vil se at en ice volte registrert telefon vil gjøre CSFB til 2G når du prøver å sette opp viderekobling i telefonen, og feile.

https://www.ice.no/kundeservice/mitt-mobilabonnement/innstillinger-for-abonnement/viderekobling/

Edited by mandela
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...