torbjornen 3583 Report post Posted March 2, 2022 Korleis i h.... går ein fram for å vidarekople alle samtalar frå eit Chilimobil abonnement til Telenor kontant? Har prøvd **004*<nr>#, men får berre feilmelding. Telefon er Android10 (lineageos). Quote Share this post Link to post
Krokan 157 Report post Posted March 2, 2022 Er det ikke **21*12345678# 1 Quote Share this post Link to post
torbjornen 3583 Report post Posted March 2, 2022 Får same feilmelding. Tilkoblingsproblem eller ugyldig MMI-kode. Quote Share this post Link to post
Øystein H 400 Report post Posted March 3, 2022 https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/mobilhjelp-og-oppsett/mobilsvar/#viderekobling-til-andre Ser ut som de gamle kodene ikke fungerer lenger. En må bruke menyvalg fra en VoLTE telefon. 1 Quote Share this post Link to post
torbjornen 3583 Report post Posted March 3, 2022 (edited) Takk for oppklaringa. Då blir dette med andre ord umogeleg med mindre eg kjøper ny telefon eller kontaktar kundesørvis. Merkeleg at noko så enkelt skal vere så vanskeleg å få til. Gjeld dette alle operatørar i Telia-nettet, eller berre for Chilimobil? Edited March 3, 2022 by torbjornen Quote Share this post Link to post
torbjornen 3583 Report post Posted March 3, 2022 Eg forstår det då slik at det heller ikkje er mogeleg å vidarekople frå MinSide-løysing hos Chilimobil i motsetnad til hos Telia. https://www.telia.no/personsvar/ Quote Share this post Link to post
Øystein H 400 Report post Posted March 6, 2022 (edited) Har du ringt Chili kundeservice? Kan være de kan gjøre det for deg? Du sier også lenger oppe i tråden at telefonen det gjelder er en Android 10 telefon. De skal støtte VoLTE og ha innebygget funksjonalitet/meny for viderekobling. Har du sjekket dette? https://www.bestusefultips.com/use-call-forwarding-in-android-8-0-oreo/ Edited March 6, 2022 by Øystein H 1 Quote Share this post Link to post
torbjornen 3583 Report post Posted March 6, 2022 Då fann eg i det minste innstillingane for vidarekopling, utan at det hjelpte så mykje. Telefonen er ein Samsung Galaxy S4 oppgradert til Android 10 via Lineage OS 17.1. Eg er usikker på om det er mogeleg å få VoLTE på denne, og korleis ein evt. kan aktivere dette. Quote Share this post Link to post
Bäcker 920 Report post Posted March 6, 2022 (edited) Øystein H skrev (På 3.3.2022 den 11.26): https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/mobilhjelp-og-oppsett/mobilsvar/#viderekobling-til-andre Ser ut som de gamle kodene ikke fungerer lenger. En må bruke menyvalg fra en VoLTE telefon. Viderekobling har ikke noe med VOLTE å gjøre. Det er mer sannsynlig at operatøren ikke støtter viderekobling, MMI virket helt flott for to minutter siden. Edit: jeg har lest hva Chilimobil skriver om viderekobling på sine hjemmesider, og det virker helt fjernt for meg... Edited March 6, 2022 by Bäcker 1 Quote Share this post Link to post
^fmj 1093 Report post Posted March 7, 2022 (edited) Jeg viderekobler fra Fjordkraft til OneCall / Telenor til Telia. Har du prøvd alle varianter? Kjørt fjerning av innstillinger? Da jeg endret fra generell viderekobling til tidsbestemt hadde jeg litt plunder, men det gikk til slutt. Fikk også en del feilmeldinger. Koder For noen mobiler kan det være nødvendig å taste inn to stjerner foran telefonnummeret det skal viderekobles til. Eksempel: **004** telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send. Edited March 7, 2022 by ^fmj 1 Quote Share this post Link to post
mandela 890 Report post Posted March 10, 2022 (edited) Bäcker skrev (På 6.3.2022 den 19.26): Viderekobling har ikke noe med VOLTE å gjøre. Det er mer sannsynlig at operatøren ikke støtter viderekobling, MMI virket helt flott for to minutter siden. Edit: jeg har lest hva Chilimobil skriver om viderekobling på sine hjemmesider, og det virker helt fjernt for meg... Viderekobling kan ha noe med volte å gjøre, Telenor og Telia støtter begge volte supplementary services via XCAP, mens ice ikke har dette systemet i sitt nett og anbefaler kunder å bruke minside eller ice appen for å sette opp viderekobling. De har heller ikke legacy støtte, du vil se at en ice volte registrert telefon vil gjøre CSFB til 2G når du prøver å sette opp viderekobling i telefonen, og feile. https://www.ice.no/kundeservice/mitt-mobilabonnement/innstillinger-for-abonnement/viderekobling/ Edited March 10, 2022 by mandela 1 Quote Share this post Link to post