torbjornen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Kjell Iver skrev (7 timer siden): Altså hallo? Det er brudd på folkeretten- ferdig med det. Man må ikke synke til samme lavmål som russerne. At du kaller sivile sjøfolk fra tredjeland som stekes i ekstreme eksplosjoner på sin arbeidsplass som svin får stå for din egen regning. Tipper de neppe vet at det er noe som heter skyggeflåte en gang. Eh fra Dagbladet når jeg googler Jeg hater russerne og alt de står for, men jeg forsvarer ikke brudd på folkeretten. Ville du ha sagt det same dersom det var Oslofjorden og Blücher det var snakk om? Det var vel dei færraste av soldatane ombord som visste at dei var sendt for å invadere eit vennlegsinna land natt til 9/4 1940. Folkerett eller ikkje. Ein blokade mot russisk skuggeflåte kan vere ein av mange ting som er naudsynt for at Ukraina skal vinne over Russland. Endret 3 timer siden av torbjornen
torbjornen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Simen1 skrev (17 minutter siden): Jeg lurer ofte på hvorfor ikke Ukraina sender spesialstyrker på langtur for å ta ut Russiske militære skip o.l. fra f.eks Finskebukta, Kola og stillehavskysten. Var det ikkje nyleg eit eksempel der Ukraina angreip ei våpenforsyning på Kaspihavet etter samarbeid med russiske separatistar? Elles har det vore mange sabotasjeaksjonar m.a. mot russisk jarnbane. Ein må vel rekne med at ukrainsk etterretning har hatt ein finger med i spelet. 1
Simen1 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) torbjornen skrev (32 minutter siden): Spørsmålet er vel heller kva handelen består i. USA-EU Spoiler USA-Norge: Spoiler Endret 3 timer siden av Simen1
qualbeen Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Simen1 skrev (21 minutter siden): USA-EU Vis skjult innhold USA-Norge: Vis skjult innhold Nei, den (ytterst lille) handelen mellom Hviterussland og USA; hva består denne av? Dersom dette er varer som kan hjelpe Russland (f.eks. flydeler), så er det et KJEMPE-PROBLEM at USA åpner opp for å handle mer med Hviterussland! (Selv om varehandelen ikke utgjør så mye i dollar, kan det altså like gjerne være av betydning. Eller kanskje ikke? Kanskje eksportvaren inn til Hviterussland i stor grad er Netflix og popcorn? Hva vet jeg? I så fall er det ganske uproblematisk (selv om jeg mener det er feil signal å sende, uansett!) 1
jallajall Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 1 hour ago, qualbeen said: Dersom dette er varer som kan hjelpe Russland (f.eks. flydeler), så er det et KJEMPE-PROBLEM at USA åpner opp for å handle mer med Hviterussland! Her er det snakk om kalium e.l., en ganske stor eksportvare for Belarus. Endret 1 time siden av jallajall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå