Dragavon Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Sitat Russland Truer Danmark etter militær opprustning Den russiske ambassadøren i Danmark omtaler den danske militære opprustningen som «ren galskap». - Vanlig russisk propaganda, sier Danmarks utenriksminister. https://www.dagbladet.no/nyheter/truer-danmark-etter-militaer-opprustning/83611439 1 4
torbjornen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Sitat Kraftig jordskjelv i Russland Publisert klokken21:18 iRussland Et jordskjelv med styrke 7,8 har rammet Petropavlovsk-Kamtsjatskij i Russland. Det melder nyhetsbyrået Reuters, som siterer U.S. Geological Survey (USGS). Skjelvet hadde en dybde på 10 kilometer, ifølge USGS. Et skjelv på over 7 på magnitude-skalaen regnes som et kraftig jordskjelv. Det kan forårsake omfattende skader, ifølge Universitetet i Michigan. Jordskjelvet har utløst et tsunamivarsel i USA, melder Reuters. Petropavlovsk-Kamtsjatskij er hovedstad i Kamtsjatka-distriktet i Russland. Byen har 180.000 innbyggere, ifølge tall fra 2020. Byen ligger på sørøst-kysten Katsjatka-halvøyen øst i Russland, med front mot Stillehavet. Diverre blir aldri Moskva eller St. Petersburg ramma av naturkatastrofer. Ei større katastrofe som ramma desse byane kunne ha vore det som skulle til for at ein måtte prioritere eiga befolkning framfor å drive ein meiningslaus imperialistisk krig mot nabolandet Ukraina. Endret 8 timer siden av torbjornen 4
Mannen med ljåen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Ny Warburg-video med analyse av den russiske energisituasjonen. Sitat Russia is having gasoline shortages all over the place as Ukraine has been striking Russian energy targets. Oil refineries, gas facilities, oil pipelines, etc. This is quickly becoming a bigger deal than a lot of people realize. On the international revenue front, Ukraine has now begun to strike new categories of facilities - pumping stations and loading facilities - removing the ability of Russia's shadow fleet to generate revenues. On the domestic front, rampant shortages show that Ukraine's strikes have reached a critical point, where Russia can no longer avoid the effects. And these effects could cause many problems - economic, military, and also when it comes to internal stability. It's only getting worse as Flamingo missiles and other capabilities enter the mix. As you'll see, the crisis has now reached a point where Russia has NO good options left. Endret 8 timer siden av Mannen med ljåen 3
torbjornen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Sitat – Jeg trodde den enkleste krigen å løse ville vært i Ukraina, på grunn av mitt forhold til Putin. Men han har skuffet meg. Han har virkelig skuffet meg, sier Trump. https://www.vg.no/nyheter/i/dRyxej/trump-og-starmer-vi-har-tatt-forholdet-videre Oppsiktsvekkjande uttale frå Trump. Men vil det få nokon konsekvensar for Putin og Russland? Det trur eg ikkje før eg ser det. Og i morgon meiner han kanskje det stikk motsette av det han meinte i dag. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå