Gå til innhold

Hvordan få ut data fra en kryptert Galaxy S8


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Samsung Galaxy S8 som vel ja dessverre har fått sine støt. Enheten fungerer jo, men skjermen fungerer jo ikke - dvs jeg får ikke tasta koden for å åpne enheten. Jeg har jo skaffet en ny telefon siden det uansett var planen å bytte ut denne før eller siden og mesteparten er jo backet opp via Google sine muligheter så har jo fått mye data på plass der. Men jeg skulle gjerne fått henta ut SMSer. Google søk har vist seg å være lite fruktbart, de programmene jeg fant virker ikke helt å funke. Har prøvd å restarte den uten at det å taste koden fungerer så feilen ligger jo i hardwaren grunnet mishandlingen av den. Jeg er jo en over snittet bruker hva gjelder dette og har ikke prøvd å montere telefonen opp i feks Ubuntu for å se om jeg får noe ut derfra (har ikke Ubuntu installert på denne pcen).  Tips tas i mot med takk! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
snqmann95 skrev (Akkurat nå):

Ser du noe på skjermen så du kunne ha koblet til en usb c dongle også kjørt en inn koden med en datamus? Evt om den støtter video over usb c også, da kan man koble til eksternskjerm

Ja jeg ser jo noe på skjermen og jeg får tasta inn sifrene 4-9 og 0 på tastaturet, men ikke de andre (har dessverre et av sifrene 1-3 i koden). Har ikke en slik USB C dongle men kanskje jeg skulle kjøpe noe sånt på Clas Ohlson eller noe. Virker jo som et bra tips. 

Lenke til kommentar

Hadde samme situasjon på min telefon. Fikk et firma til å bytte skjerm, så låste de opp den og hentet ut alle filene. Når de var ferdige byttet de tilbake til skjermen som var ødelagt igjen. Kostet meg ikke så mye. 200-300 kr mener jeg. Sjekk om noen kan gjøre det samme 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...