Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dater mor i barnehagen og hun ønsker ikke flere barn, men det gjør jeg


Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært på flere dater med det jeg vil beskrive som drømmedama. Jeg møtte henne gjennom jobben hvor jeg er pedagogisk leder for hennes barn. Det var ikke planlagt at vi skulle date, men det bare skjedde og det profesjonelle forholdet har vi sammen med styrer funnet ut av så det er ikke noe problem, men jeg har problemer. Jeg hadde nok sett meg blind på henne for når hun bad meg ut på date, så ble jeg veldig overasket, emn tenke selv ok, la oss prøve, fin er hun. Etter daten var jeg sikker på at hun er den rette for meg. Vi har ikke snakket så alt for mye om fremtidsplanene våre, men hun har nevnt noen ting. Hun har blandt annet nevnt at hun ikke ønsker seg flere barn og føler seg ferdig med småbarnsfasen. hun er 32 år og jeg er 28 år. Jeg har ikke fortalt henne at jeg ønsker meg barn, gjerne flere barn og jeg vet ikke hvordan jeg skal få fortalt henne dette. Jeg vet heller ikke hvordan hun vil reagere på det når jeg forteller det til henne da jeg absolutt vil at det skal utvikle seg til et langvarig forhold, men med flere barn. Noen med gode forslag eller tanker jeg bør gjøre meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kun gått på en (eventuelt et par dater?) med henne.... og dere har allerede pratet om dette med barn? Ugh! Altså.... et slikt tema bør man i hovedsak unngå til å begynne med. Det er laaaaaaaaaaaangt fra en date eller tre - til dette med barn. Det man ikke ønsker i dag, kan forandre seg over tid. Alt etter hvem man er sammen med og lignende. Dette er noe dere finner ut av etter hvert. Det faller seg naturlig etter at man blir bedre kjent. Men å allerede tenke på dette, etter første date - blir for meg grunnleggende feil. Ingen kan "forplikte" seg til å levere barn, før man er sikker på at man ønsker dette. 

Sliter litt med å formulere meg rett her. Andre kan sikkert forklare hva jeg mener bedre. 😜 

Aldri nevn dette med barn på første date eller femte.... avvent. 
Selv har jeg vært i et nytt forhold nå i seks måneder. Vi har ikke engang nevnt dette med et ord. Hun er 30, jeg er 36. Vi er begge uten barn.

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (2 minutter siden):

Du har kun gått på en (eventuelt et par dater?) med henne.... og dere har allerede pratet om dette med barn? Ugh! Altså.... et slikt tema bør man i hovedsak unngå til å begynne med. Det er laaaaaaaaaaaangt fra en date eller tre - til dette med barn. Det man ikke ønsker i dag, kan forandre seg over tid. Alt etter hvem man er sammen med og lignende. Dette er noe dere finner ut av etter hvert. Det faller seg naturlig etter at man blir bedre kjent. Men å allerede tenke på dette, etter første date - blir for meg grunnleggende feil. Ingen kan "forplikte" seg til å levere barn, før man er sikker på at man ønsker dette. 

Sliter litt med å formulere meg rett her. Andre kan sikkert forklare hva jeg mener bedre. 😜 

Aldri nevn dette med barn på første date eller femte.... avvent. 
Selv har jeg vært i et nytt forhold nå i seks måneder. Vi har ikke engang nevnt dette med et ord. Hun er 30, jeg er 36. Vi er begge uten barn.

Vi har datet i ca 4 måneder og det var i går hun fortalte dette, så det er ikke at vi har datet lite, men for meg så er det å få barn et veldig viktig tema. 

Lenke til kommentar

Syns d r bra at dere har vært åpne ang dette med barn fra første stund, og seff hennes mening kan jo endre seg med tiden. Du får bare si din mening til henne og ta d derfra. Enten åpner hun seg opp for muligheten med tiden, eller så velger dere å avslutte datinga nå. Drømmedama finnes i mange andre og :)

Lenke til kommentar

Det er vel en forskjell på «jeg vil antagelig ikke ha barn noen gang» og «jeg vil antagelig ha barn en gang» på den ene siden, og «jeg vil produsere første barn med deg innen 18mnd» på den andre.

Det å være åpen/lukket for barn en gang i framtiden er en viktig sak og nokså uforpliktende som 24-åring. Som 38-åring så begynner kanskje vinduet å lukke seg og hvis man da snakket om barn så er det kanskje mer konkret.

-k

Lenke til kommentar
Konr skrev (9 timer siden):

Hun har blandt annet nevnt at hun ikke ønsker seg flere barn og føler seg ferdig med småbarnsfasen. Jeg har ikke fortalt henne at jeg ønsker meg barn, gjerne flere barn..

Hvis du skal bruke fornuften fremfor hormoner som veiviser, bør du innse at dette er en dealbreaker for et langvarig forhold.

Men, du er fremdeles ung. Du har enda tid til å nyte øyeblikkene for å se hvilken vei dette tar. Det er ikke uhørt at aleneforsørgende mødrer med barn i barnehagen sier at de føler seg ferdig med barn. Det er heller ikke uhørt at samme mødrer noen år seinere ønsker flere barn.

Et annet dilemma blir hvor mye følelser du skal investere i dette forholdet i påvente av at du endelig innser at hun aldri vil ha flere barn. Hvis du samtidig skal bære på en lengsel etter barn, herunder en lengsel etter en kvinne som vil bære frem dine barn, vil det påvirke nåværende forhold negativt.

Samtidig er det å få barn oppskrytt. Å si det til en pedagogisk leder i en barnehage er nok vann på gåsa da du er fullstendig klar over hva det vil si å skaffe seg barn. Men tror du selv at det å bli kjent med, og ha omsorg for hennes barn, kan dempe ditt eget ønske etter egne biologiske barn?

Til slutt, er du litt miljøbevisst, lar du vær å skaffe barn.

Lenke til kommentar
Konr skrev (11 timer siden):

Hun har blandt annet nevnt at hun ikke ønsker seg flere barn og føler seg ferdig med småbarnsfasen. hun er 32 år og jeg er 28 år. Jeg har ikke fortalt henne at jeg ønsker meg barn, gjerne flere barn og jeg vet ikke hvordan jeg skal få fortalt henne dette. 

Hvor mange barn har hun da, og i hvilken alder er de ?
I barnehagealder det ene altså men er det flere ?

Vet du hvilken relasjon hun (og barnet/a) har til barnefaren ?
Det kan jo være at hun ønsker seg en omsorgsperson som kan være med på å oppdra det hun allerede har.
Her er det du kan komme inn, være deg ditt ansvar bevisst og virkelig trå til 😄
Da vil hun elske deg like høyt som barna, og Happy wife, Happy life 🙂

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Milhouse85 skrev (På 27.1.2022 den 22.15):

Du har kun gått på en (eventuelt et par dater?) med henne.... og dere har allerede pratet om dette med barn? Ugh! Altså.... et slikt tema bør man i hovedsak unngå til å begynne med. Det er laaaaaaaaaaaangt fra en date eller tre - til dette med barn. Det man ikke ønsker i dag, kan forandre seg over tid. Alt etter hvem man er sammen med og lignende. Dette er noe dere finner ut av etter hvert. Det faller seg naturlig etter at man blir bedre kjent. Men å allerede tenke på dette, etter første date - blir for meg grunnleggende feil. Ingen kan "forplikte" seg til å levere barn, før man er sikker på at man ønsker dette. 

Sliter litt med å formulere meg rett her. Andre kan sikkert forklare hva jeg mener bedre. 😜 

Aldri nevn dette med barn på første date eller femte.... avvent. 
Selv har jeg vært i et nytt forhold nå i seks måneder. Vi har ikke engang nevnt dette med et ord. Hun er 30, jeg er 36. Vi er begge uten barn.

Helt uenig, er 32, og har ett barn fra før 50%. Og ønske om flere, prater gjerne om dette på første elle andre date. Det er viktig og få klarhet i relativt kjapt. Er ikke interessert i å kaste bort den lile tida jeg har på noen som ikke har de samme ønskene om fremtiden som meg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...