Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Må være enormt mange som har skiftet mening om korona håndteringen??


Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg abbonent på The Independent og er derfor ikke i stand til å lese det som står der. Uansett; SAGE og IC har proklamert katastrofe, dommedag og massedød under hele pandemien fra dag 1 og er overhodet ikke under noen omstendighet "spot on". Før gjenåpningen i sommer også spådde de at det ville bli katastrofe og massedød og masseinnleggelser om de åpnet midt på sommeren  - og de tok feil der også, noe de gjør hver eneste gang. Ikke akkurat individer du ville stolt på å kjøpe bruktbiler av - ikke jeg ihvertfall. Så hvorfor skal man stole på dem nå når det ikke ble massedødsfall og katastrofe etter gjenåpningen i sommer? Og angeådne 400 døde om dagen  - Storbirtannia er et av de landene som er verst når det gjelder å skille på hvem som dør med og hvem som er død av corona, langt dårligere enn Norge for eksempel så den statistikken stoler jeg ikke på overhodet. Og Neil Ferguson, som har absolutt 0 troverdighet og som jeg personlig mener burde blitt fratatt forskertittelen i vanvære har tatt feil gjennom hele sin karriere om følgene av virusutbrudd, helt tilbake til munn- og klovsyke for 20 år siden som vistnok skulle medføre acopalyptisk massedød i befolkningen det også. Så jeg tar ikke et ord disse "ekspertene" kommer med alvorlig, de er ikke autoriteter i mine øyne på noen som helst måte og de har et ødelagt samfunnsliv på samvittigheten slik jeg ser det.. Hvorfor Neil Ferguson har den posisjonen han har kan man bare spekulere i, om han har venner som sikrer ham forskertittel; kun speskulasjoner fra min side men noen troverdighet har ikke den mannen overhodet. Ikke noe mer enn en gjennomsnittelig frisør om du spør meg.

Og det er veldig bra at Aftenposten tar opp det som pressen endelig på overtid har begynt å ta tak i  - stille kritiske spørsmål rundt pandemihåndteringen. Det er nettopp det journalister SKAL gjøre, stille spørsmål ved hva myndigheter og maktpersoner driver med, ikke ukritisk være deres lojale presseorganer som skal formidle alt de kommer med som om det var reklame.

Endret av Morromann
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hfthomas skrev (På 28.1.2022 den 12.13):

Det er ikke sånn jeg er skeptisk, men ok

Ikke jeg heller.... er vel mer enig med deg. Er korona tiltakene og grunnene for det. Ja kunne være enig fra mars 2020 til høsten 2020...men etter det har jeg bare blitt mer og mer skeptisk til hele opplegget og ser jo nå med god grunn. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Eg synest sensorering-debatten som har oppståt rundt Joe Rogan er trist. De som faktisk tar en titt på noen av podcast episodene vil se at han er stort sett venstre orientert. Problemet er at begge partiene er så korrupte, og det er trist å se at Norge begynner å få mange udugelige politikere også. 

De som har vore innlagt på sjukehus en del de to siste årene vil skjønne kva eg meiner om at helsevesenet er svakt idag. Feilbehandling, feilmedisinering, og stadfesting av feil diagnose har blitt normalt. Er ikkje stolt av å være så skeptisk til koronahåndteringa (har to doser, eg er ikkje helt sprø), men når livet har blitt verre som følge av at du fikk behandling. Ble ikkje informert om alvorlige bivirkninger heller oppdaget det ved uhell for livet ble så jævlig. Var 16 år og fikk nesten ingen oppfølging. Jeg skjønner at noen er veldig skeptisk til helsevesenet, men det er også snille folk der. Visst en ikkje har noen som kan stille opp, så kan du virkelig bli sprø, du skjønner ikkje kor alvorlig samfunnet vårt er truet før du prøver å begå mord, tro meg det er en veldig skummel opplevelse.

Det øyeblikket du føler at livet ditt er over, når du opplever at du kan prøve kva som helst og fortsatt ende i helvete så mister du så mye omtanke for andre. Det som reddet meg var at jeg sovnet i bilen, mens jeg skulle gjøre det. Fikk heldigvis hjelp, det finnest snille folk i helsevesenet, men du må delta i behandlingen. De som ikkje er kritisk og skeptisk til håndteringen av pandemien følger ikkje med. Det skader ikkje å se flere sider av en sak, de fleste leger har ingen problem med å svare på spørsmål, får ikkje alltid svaret du vil ha, men du får et mye bedre perspektiv.

Altså, ærlig talt, når noen av veteranene på sjukehusene er kritiske til håndteringen av pandemien i Norge så er det sundt å være litt skeptisk, det sier seg selv. Liker egentlig ikkje å debatere på nett, men du blir virkelig sprø av noen nyhetsaker. Det er nyhetsaker i dag som faktisk er ren propeganda eller 'fake news' fra Fox News til VG og NRK. Det eneste jeg virkelig liker på NRK idag er Nytt på Nytt og Debatten. Skjønner meg ikkje på folk som ser på TV2, noen 'breaking news' sendinger er jævlig morsomt og sprøtt å se på, det er rett og slett skammelig journalisme.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Minner om hva retningslinjene sier: 

Sitat

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig.

Noen innlegg som farer med stråmenn og med en ufin tone er fjernet.
Dette innlegget skal ikke kommenteres. Tilbakemeldinger tas i de vanlige kanalene.

 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Nokia1803 skrev (På 5.2.2022 den 22.48):

Ikke jeg heller.... er vel mer enig med deg. Er korona tiltakene og grunnene for det. Ja kunne være enig fra mars 2020 til høsten 2020...men etter det har jeg bare blitt mer og mer skeptisk til hele opplegget og ser jo nå med god grunn. 

Jeg har gått fra å være helt klart forsvarer av at noe måtte gjøres våren 2020, dog med noen forbehold, til også å mene at Norge ikke gikk langt nok til nå å være kategorisk på at denne unntakstilstanden må ta slutt og ikke er noe vi kan leve med på permanent basis resten av livene våre. Men det tror jeg gjelder mange av oss. Når selve grunnlaget har endret seg - fra å beskytte våre nærmeste som vi er glade i til noen vanvittige unnskyldninger om at "vi må holde nedstengt og ha munnbindtvang for å forhindre sykefravær". Vel, da er IKKE jeg med på noen "dugnad" lenger, nok er nok. Da lager man et problem som de "løser" med å skape enda flere problemer. Og Støres egen oppførsel gjør jo at man kan stille spørsmål ved hvor mye han tror på dette selv innerst inne.

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Litt gammel tråd, men det er nå flere land som gir tilbake bøter og gir tilbake jobber til dem som ble oppsagt på grunn av koronarestriksjoner. Slovenia skal nå være med i rekken, hvor de refunderer koronabøter og sletter oppføringene disse har gitt i strafferegisteret. En person skal ha blitt bøtelagt i Slovenia for å stå for seg selv og spise en sandwich. Norge er antagelig langt unna å refundere bøter og gi tilbake jobber. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nepa skrev (På 30.11.2023 den 10:08 AM):

Litt gammel tråd, men det er nå flere land som gir tilbake bøter og gir tilbake jobber til dem som ble oppsagt på grunn av koronarestriksjoner. Slovenia skal nå være med i rekken, hvor de refunderer koronabøter og sletter oppføringene disse har gitt i strafferegisteret. En person skal ha blitt bøtelagt i Slovenia for å stå for seg selv og spise en sandwich. Norge er antagelig langt unna å refundere bøter og gi tilbake jobber. 

Bra og moralsk riktig av Slovenia. Men jeg tror nok vi skal se langt etter noe slikt rettferdig oppgjør og gjenopprettelse i Norge for de som ble kriminalisert av hysteriske lover laget i panikk. Unge mennesker som gjorde den "forbrytelse" å besøke hverandre og som tapte saken i Høyesterett ETTER at pandemien var over og selv om fagfolk som gikk gode for dem pekte på at de var kriminalisert ut i fra utdaterte forskrifter laget i panikk, men Høyesterett er like lite nådige. Og vi skryter av det norske rettsvesenet. Tror vi kan regne med oppreisning i fremtiden, men det må nok likevel et par generasjoner til slik vi desverre har sett mye eksempler på i Norge og hvor erstatningen blir symbolsk og et forsiktig "unnskyld".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...