Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Må være enormt mange som har skiftet mening om korona håndteringen??


Anbefalte innlegg

-C64- skrev (3 timer siden):

Mens de som tok vaksinen (lot seg rive med) er ikke påvirket?

Det er forskjell på og være påvirket og å ta en gjennomtenkt beslutning, faktisk kan man si at du er påvirket siden du ikke tok vaksinen, jeg tror du som mange andre har hørt om antivaxxere og deres strengt tatt syltynne argumenter. Så hvem av oss er egentlig påvirket ? Kanskje begge, men ikke kom og påstå at du ikke er påvirket på den ene eller andre måten. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, nightowl said:

Hvis du fortsatt er i live og fortsatt har helsa di så .. Finnes mange skeptikere som ønsket å vente og som ikke lengre er her. Spørs også om det er noen vits "om noen år" siden flokkimmuniteten da antagelig vil være veldig høy. Sikkert greit hvis man skal ut å reise, men antagelig ikke nødvendig for påståelige tastaturkrigere. 🙂

Faren for å dø av Corona er 0,3 vs 0,4 prosent så den er stort sett den samme med og uten vaksine. At du i tillegg har påført kroppen kjemikalier man ikke vet langtidsvirkningene av kommer som en ekstra risiko. 

Jo, jeg håper du overlever denne eksperimentelle vaksinen, men at du tror enda på "flokkimmuniteten"? En immunitet man utmerket godt vet i dag ikke eksisterer. Vaksinerte blir syke, vaksinerte blir innlagt, vaksinerte dør. Men du.. tror på "flokkimmuniteten"? Hallo!? 

Om jeg får et vaksine pass som viser at jeg har vært med på vaksine eksperimentet, viser da vel ikke at vaksinen er trygg. Tror du? Jeg synes du skal ta vaksinen din, også booster 3, 4 og 5. Jo flere boosters du tar jo bedre grunnlag for oss uvaksinerte til å ta en god avgjørelse senere. Jeg håper som sagt det går bra, og at du er her om noen år også. Hvis ikke venter jeg sikker på en vaksine laget uten mRNA på den gamle trygge måten.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, nightowl said:

Hvis du fortsatt er i live og fortsatt har helsa di så .. Finnes mange skeptikere som ønsket å vente og som ikke lengre er her. Spørs også om det er noen vits "om noen år" siden flokkimmuniteten da antagelig vil være veldig høy. Sikkert greit hvis man skal ut å reise, men antagelig ikke nødvendig for påståelige tastaturkrigere. 🙂

Faren for å dø av Corona er 0,3 vs 0,4 prosent, altså nesten den samme for uvaksinerte og vaksinerte. (faren for bivirkninger av vaksinen får du i tillegg) Så finnes det skeptikere som ikke er her lengre, så ligger de sikkert side ved side av de vaksinerte på gravplassen.  Man vet at vaksinerte blir syke av corona, at de smitter andre, at de ligger på sykehus pga korona at de dør av korona. Men du tror enda på "flokkimmuniteten", hva er det du tror du blir immun mot? For Corona er det beviselig ikke. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, -C64- said:

Akkurat. Og da må en også lese like mye fra de forskere som advarer mot vaksinen. Jeg har tiltro til ekte vitenskap, der begge sider blir diskutert. I dag ser vi derimot at den ene siden blir sensurert og det er null diskusjon

Henvis meg til EN forsker som har produsert og publisert fagfellevurderte empiriske funn som underbygger at vaksinene er noe å advare mot. Du som har tiltro til ekte vitenskap krever vel såpass av begge sider?

Det er null diskusjon fordi det ikke er noe hold i fryktfantasiene enkelte diskrediterte fagfolk sprer rundt seg. Hvorfor skal man vektlegge usanne påstander?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Just now, Skrekkugle said:

Henvis meg til EN forsker som har produsert og publisert fagfellevurderte empiriske funn som underbygger at vaksinene er noe å advare mot. Du som har tiltro til ekte vitenskap krever vel såpass av begge sider?

Det er null diskusjon fordi det ikke er noe hold i fryktfantasiene enkelte diskrediterte fagfolk sprer rundt seg. Hvorfor skal man vektlegge usanne påstander?

Du får ikke lengre noe fagfellevurdert om du er mot vaksinen. Det er jo noe av problemet. Så når du ber om noe som de bevist hindrer skal komme med, så ber du om det umulig. 

Hvis det ikke er hold i hva andre fagfolk sprer rund seg med, så er det noe vitenskap tidligere alltid drøftet og diskuterte. Det er vel og merke det som er vitenskap. Når den ene siden, uansett hvem det er blir sensurert, så sitter du igjen med propaganda og ikke vitenskap. Vitenskap er ikke konsensus av naturlige årsaker. 

17.000 doctors mot vaksinen. Men.. hva vet vel de? Du har jo lest sannheten i Dagbladet? 

https://sovren.media/video/17-000-doctors-and-scientist-take-a-stand-against-vaccine-mandates-678.html

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, -C64- said:

Du får ikke lengre noe fagfellevurdert om du er mot vaksinen. Det er jo noe av problemet. Så når du ber om noe som de bevist hindrer skal komme med, så ber du om det umulig. 

Hvis det ikke er hold i hva andre fagfolk sprer rund seg med, så er det noe vitenskap tidligere alltid drøftet og diskuterte. Det er vel og merke det som er vitenskap. Når den ene siden, uansett hvem det er blir sensurert, så sitter du igjen med propaganda og ikke vitenskap. Vitenskap er ikke konsensus av naturlige årsaker. 

17.000 doctors mot vaksinen. Men.. hva vet vel de? Du har jo lest sannheten i Dagbladet? 

https://sovren.media/video/17-000-doctors-and-scientist-take-a-stand-against-vaccine-mandates-678.html

Lol ja ty til sensurkortet du. Si fra når du og gjengen kan bevise tøvpratet deres så skal jeg lytte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
-C64- skrev (2 timer siden):

17.000 doctors mot vaksinen. Men.. hva vet vel de? Du har jo lest sannheten i Dagbladet? 

https://sovren.media/video/17-000-doctors-and-scientist-take-a-stand-against-vaccine-mandates-678.html

Det står bokstavelig talt "17,000 Doctors And Scientist Take A Stand Against Vaccine Mandates" i overskriften til videoen.

Ikke imot vaksinen slik du hevder.

Jonas Gahr Støre er imot vaccine mandates han også, for å ta et eksempel. Han er naturligvis for vaksinen, slik som de fleste andre.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Skrekkugle said:

Lol ja ty til sensurkortet du. Si fra når du og gjengen kan bevise tøvpratet deres så skal jeg lytte.

Nå er det ikke noe stats-hemmelighet at Google, Facebook, Twitter osv sensurerer. De har til og med måtte svare for seg i senatet om hvorfor de gjør det. Ikke om de gjør det. Men nei, du vil ikke lytte. Du får jo servert propaganda fra feks Dagbladet og da må jo alt være ok? 

Ta feks Robert Malone som står bak mye av utviklingen av mrna vaksinen du putter inn i kroppen. Etter han advarte mot vaksinen, spesielt på barn, så er han blokkert og sensurert over alt fra å si sin mening. Eller hva med disse på Youtube som alle har fått sine "feile" meninger sensurert?  

John Ioannidis, Professor of Medicine, Stanford University
Scott Atlas, Stanford University
Karol Sikora, dean of Buckingham U medical school
Prof Detlef Krüger, virologist, Berlin
Prof Johan Giesecke, former EU chief epidemiologist
Michael Levitt, Nobel Prize laureate, biologist
Prof Christopher Kuhbandner
Prof Carl Heneghan, Oxford University
Prof Sucharit Bhakdi, microbiology, Mainz 
Prof Mikko Paunio, epidemiologist, Finland
Prof Dan Yamin, infectious disease, Tel Aviv University
Prof Karin Moelling, virology, U of Zurich
Professor Klaus Püschel, forensic medicine
Dr. Wolfgang Wodarg, physician, Germany

https://steigan.no/2017/07/22378/
https://danwatch.dk/perspektiv/facebook-og-google-censurerer-falske-corona-opslag-som-aldrig-foer/

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Snikpellik said:

Det står bokstavelig talt "17,000 Doctors And Scientist Take A Stand Against Vaccine Mandates" i overskriften til videoen.

Ikke imot vaksinen slik du hevder.

Jonas Gahr Støre er imot vaccine mandates han også, for å ta et eksempel. Han er naturligvis for vaksinen, slik som de fleste andre.

Ja, alle er selvsagt ikke støpt i samme skje. Forskjellige mennesker har forskjellige meninger. Men ofte er det en grunn til at de er mot vaccine mandates. tror du ikke? Men det var heller ikke mitt poeng. Mitt poeng var at de blir sensurert fordi de mener feil. Grunnen til at de må samle seg til slike underskrift kampanjer er fordi de ikke slipper til i media før de har den "korrekte" mening. 

"Jonas Gahr Støre er imot vaccine mandates han også, for å ta et eksempel. Han er naturligvis for vaksinen, slik som de fleste andre."

Ja, han er for vaksinen, som de fleste andre som slipper til i media mener du (og bekrefter mitt poeng). Hvor mye Støre ville sluppet til i media om han hadde argumenter mot vaksinen vet vi så alt for godt fra Google, Facebook, Twitter og våre medier.  

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, -C64- said:

Hvis du vil se miss-informasjon så søk på artikler om Robert Malone før corona kom, og sammenlign dem med artikler nå. Hva skjedde tror du? Det er vel og merke samme mann. 

Hva skjedde? Sannsynligvis er han bitter fordi han ikke fikk annerkjennelsen han mente han fortjente. Den annerkjennelsen får han nå ironisk nok i antivakscampen. Artikkelen under tar for seg spørsmålet ditt, men du har vel neppe tenkt å lese den. Dette er for øvrig diskutert i konspirasjonstråden så mange ganger at det begynner å bli litt slitt.

https://www.theatlantic.com/science/archive/2021/08/robert-malone-vaccine-inventor-vaccine-skeptic/619734/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
-C64- skrev (2 timer siden):

Faren for å dø av Corona er 0,3 vs 0,4 prosent, altså nesten den samme for uvaksinerte og vaksinerte. (faren for bivirkninger av vaksinen får du i tillegg) Så finnes det skeptikere som ikke er her lengre, så ligger de sikkert side ved side av de vaksinerte på gravplassen.  Man vet at vaksinerte blir syke av corona, at de smitter andre, at de ligger på sykehus pga korona at de dør av korona. Men du tror enda på "flokkimmuniteten", hva er det du tror du blir immun mot? For Corona er det beviselig ikke. 

Dødelighet kommer an på virusvariasjonen man er smittet med, alder, underliggende sykdommer / immunforsvaret, adgang til medisiner og behandling, osv. Omikron er mild, delta var ikke det. Og hvem vet hvilke nye variasjoner fremtiden vil bringe. Det er uansett bevist for lengst at faren for alvorlig sykdom går betraktelig ned når man er vaksinert. Man blir også mindre smittsom. Punktum.

-C64- skrev (2 timer siden):

Faren for å dø av Corona er [..] den er stort sett den samme med og uten vaksine. [..]

Dette er helt feil.

-C64- skrev (2 timer siden):

At du i tillegg har påført kroppen kjemikalier man ikke vet langtidsvirkningene av kommer som en ekstra risiko. 

Kjemikalie meg her og kjemikalie meg der .. Det er snakk om så små mengder.

Om du virkelig er så opptatt av dette får du heller begynne å kutte der det monner; nemlig i maten og drikken din. Kast gjerne også ut alle gamle stekepanner og kjeler. Og vær også forsiktig med hva som kommer i kontakt med huden din ...

-C64- skrev (3 timer siden):

Jo, jeg håper du overlever denne eksperimentelle vaksinen, men at du tror enda på "flokkimmuniteten"? En immunitet man utmerket godt vet i dag ikke eksisterer. Vaksinerte blir syke, vaksinerte blir innlagt, vaksinerte dør. Men du.. tror på "flokkimmuniteten"? Hallo!?

Igjen, mye mindre sjanse for å dø av korona som vaksinert. At det tar litt ekstra tid å bygge opp flokkimmunitet er opplagt, men det går fremover litt etter litt.

-C64- skrev (3 timer siden):

Om jeg får et vaksine pass som viser at jeg har vært med på vaksine eksperimentet, viser da vel ikke at vaksinen er trygg. Tror du? Jeg synes du skal ta vaksinen din, også booster 3, 4 og 5. Jo flere boosters du tar jo bedre grunnlag for oss uvaksinerte til å ta en god avgjørelse senere. Jeg håper som sagt det går bra, og at du er her om noen år også. Hvis ikke venter jeg sikker på en vaksine laget uten mRNA på den gamle trygge måten.

Er ikke snakk om boostere lengre. Virker som de går mot årlig vaksinering i stedet.

Om du har god helse og er ung vil du antagelig overleve greit uten vaksine. Hvis ikke.., vel jeg håper du ikke blir en av de som havner på sykehus og som angrer seg, før de så dør.

Vaksinedataene prater for seg selv. Det er enighet om at man bør vaksinere seg. At "alternative" forskere (ofte løgnere og svindlere) ikke får slippe til i media er totalt irrelevant. I dag kan hvem som helst laste opp hva som helst på Internett også dele lenker til hele verden. Hadde disse typene faktisk hatt reelle beviser og data som viser at vaksinene er farlige, blablabla, er det ingenting som kunne stoppet dem.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (6 timer siden):

Sammenligningen din holder ikke.

  1. Fedme og dårlig kosthold smitter ikke andre. Uvaksinerte utgjør en ekstra risiko mot personer som ikke kan vaksinere seg.
  2. Røyking kan påvirke andre, og derfor har de blitt "hetset" ved at de stadig kommer hardere krav til hvor/når man kan røyke.
  3. Fedme, dårlig kosthold og røyking vil ALDRI gi en kraftig oppblomstring av sykehusopphold på kort tid, slik virus kan. Den belastning på helsevesenet kommer gradvis over lang tid, og helsevesenet klarer å tilpasse seg.

Jeg er ganske sikker på at dersom samfunnet hadde stengt ned på grunn av sykehuskapasitet (eller noe annet), hvorav hovedandelen som beslagla kapasiteten var feite, røykere, folk med dårlig kosthold/helse o.l., så hadde man begynt å koke opp forklaringer og retorikk for å angripe disse gruppene også. Typ.. Hva?? Gidder du ikke å trene? Kom deg opp av sofaen! Null mer peanøtter og sjokolade på deg! Så kunne du skrevet det samme (bare i motsatt retning) når noen påpekte at sammenligningen med virus og vaksine ikke holdt mål. Sammenligningen må ikke være identitsk hver gang. Det er tankemønsteret som leder til elendigheten. Å samle folk i grupper og tildele skyld og straff på gruppenivå er en uting. Dette har Jordan Peterson forklart etter å ha studert totalitær historie og psykologi sånn omtrent et helt liv.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Skrekkugle said:

Hva skjedde? Sannsynligvis er han bitter fordi han ikke fikk annerkjennelsen han mente han fortjente. Den annerkjennelsen får han nå ironisk nok i antivakscampen. Artikkelen under tar for seg spørsmålet ditt, men du har vel neppe tenkt å lese den. Dette er for øvrig diskutert i konspirasjonstråden så mange ganger at det begynner å bli litt slitt.

https://www.theatlantic.com/science/archive/2021/08/robert-malone-vaccine-inventor-vaccine-skeptic/619734/

Så hva du tror er sannsynlig er herved sant? Vi ser et totalt forskjellig narrativ om mannen fra før og etter han gikk ut og advarte mot corona. Nei. Du viser selvsagt til en artikkel etter at han advarte mot Corona og finner akkurat det jeg skrev om i sted. Du unngår bevist å finne noe skrevet før han advarte. Hvorfor det? Kan det være fordi det ikke var et diskusjonstema da tror du?

Litt merkelig egentlig at du bekrefter det jeg sier, og samtidig sier jeg tar feil haha

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, skaftetryne32 said:

Det er forskjell på og være påvirket og å ta en gjennomtenkt beslutning, faktisk kan man si at du er påvirket siden du ikke tok vaksinen, jeg tror du som mange andre har hørt om antivaxxere og deres strengt tatt syltynne argumenter. Så hvem av oss er egentlig påvirket ? Kanskje begge, men ikke kom og påstå at du ikke er påvirket på den ene eller andre måten. 

Jeg er påvirker fordi jeg ikke fulgte propagandaen fra media? javel ja.. ser du selv hva du skriver? Hvis jeg har syltynne argumenter så må du nesten forklare hvor de er feil? Mine argumenter for å ikke vaksinere meg er spesielt to..

1. Det er en vaksine man ikke vet langtidsvirkningene av. 

2. De som har annen informasjon en den mediene pusher, blir ofte sensurert. 

Så bevis meg feil. Gi meg en link som viser at Covid vaksinene er testet som andre vaksiner. Og gi meg en forklaring på hvorfor så mange forskere med "ukorrekt mening" blir sensurert? Mine syltynne argumenter som du sier er i alle fall bygget på fakta, og ikke propaganda. Så nei, jeg er ikke påvirket. Det er grunnen til at jeg ikke har gjort noe før jeg finner ut mer om vaksinen. Om den er trygg osv. Det får jeg vite når den er testet lengre nok, og andre sensurerte forskere får si hvorfor jeg eventuelt ikke bør ta den. Da kan jeg vurdere ekte vitenskap og se for og imot for dermed kunne ta en avgjørelse på rett grunnlag. I dag vet jeg ganske enkelt ikke (får ikke vite). Så å si at jeg er påvirket fordi jeg vil ha mer informasjon blir jo nesten for dumt?

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 time siden):

Snakk for deg selv. Det første er feil, og det andre i tråd med tankegods fra noen av historiens diktatorer.

 

Jeg gjentar det jeg stadig støtt hører. Men om ingen skal kunne videreformidle det man hører, så har man kneblet alt av kunnskap -- noe enhver andre som er i ledsag med tankegods fra historiens diktatorer. 

Endret av anon_83104
  • Liker 1
Lenke til kommentar
-C64- skrev (4 timer siden):

Faren for å dø av Corona er 0,3 vs 0,4 prosent, altså nesten den samme for uvaksinerte og vaksinerte. (faren for bivirkninger av vaksinen får du i tillegg) Så finnes det skeptikere som ikke er her lengre, så ligger de sikkert side ved side av de vaksinerte på gravplassen.  Man vet at vaksinerte blir syke av corona, at de smitter andre, at de ligger på sykehus pga korona at de dør av korona. Men du tror enda på "flokkimmuniteten", hva er det du tror du blir immun mot? For Corona er det beviselig ikke. 

 

Hvor i all verden har du slik statistikk i fra? De uvaksinerte dør i langt større omfang enn de vaksinerte. Men du tyr vel til alternative kilder for statistikk og kunnskap. 

Endret av anon_83104
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...