Gå til innhold

Sony Xperia 1 III (EISA AWARDS MULTIMEDIA SMARTPHONE 2021-2022)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trond HB skrev (1 time siden):

Har ikke brukt den så mye å snakke i men har ikke hatt problemer med å høre folk og har heller aldri hørt noen klager fra de som jeg har snakket med.

Nei det fungerer greit, bare det at omtrent alle andre, Bose, etc selv rimeligere som Supra og Jabra løser dette mye bedre.

Sony virker som har fokusert på Anc og lyden... De andre har også jobbet mye med samtale, derfor skal jeg ha Jabra Elite 3. Har ikke behov for Anc i buds, og om jeg trenger det så bruker jeg heller Sony klokkene jeg har fra 3 serien. 

Et pluss er at Jabra også er vanntett og er meget bra på samtale..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Trond HB skrev (2 timer siden):

For meg er musikk/lyd og komfort viktigst og der synes jeg både WF-1000XM4 og WH-1000XM4 er jækla bra. Er egentlig ikke så glad i propper og WF-1000XM4 er de første proppen jeg har hatt som faktisk er komfortable å bruke.

Jeg synes også Sony hodetelefon er veldig bra, spesielt ANC og jeg liker lyden også.

Men jeg foretrekker Sbc siden Ldac har dårligere forbindelse. Mulig det må stå på litt for å fungere bedre.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (2 timer siden):

Angående batteritid som det nylig har vært skrevet om i denne tråden i det siste. Jeg har vært på hytten en ukes tid og brukt telefonen ganske normalt og når jeg har lagt meg har jeg hatt ~45% igjen av batteriet. 

I forhold til andre merker så er det ikke bra, men jeg vet ikke hva slags batteri-avtaler Samsung, Realme eller Motorola har, men disse har eksepsjonelt bra batteri......

Sony er vel eneste japanske på markedet, og Sony har alltid hatt mindre daglig effekt på batteri. (Merk sammenlignet med andre)

Jeg klarer meg absolutt på 1iii en dag men jeg lader litt på dagen, jeg klager ikke men Sony har enten ikke like gode avtaler på batteri effekt eller har ikke prioritert dette..

Noe må det være, for en 4k skjerm burde få prioritert batterikraft.

I så tilfelle så var Xperia 1 en skandale, 5 som jeg hadde slet ille.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 timer siden):

I forhold til andre merker så er det ikke bra, men jeg vet ikke hva slags batteri-avtaler Samsung, Realme eller Motorola har, men disse har eksepsjonelt bra batteri......

Sony er vel eneste japanske på markedet, og Sony har alltid hatt mindre daglig effekt på batteri. (Merk sammenlignet med andre)

 

 

Nå er ikke min erfaring at Samsung har så fantastisk bra batteritid heller. Det går jo ofte hånd i hånd hva man får ut av batteriet og hva slags hardware man har. Har man en telefon med raskeste cpu, mest ram, mest avanserte skjerm, så er det naturlig at batteriet går litt fortere enn på en budsjett-telefon er man har spart på det ene og de andre. Realme og Motorola har ofte hardwareløsninger som er mindre imponerende enn det Samsung og Sony eventuelt har. Og derfor har de ofte større batteri og de varer lenger.

Billige Samsunger har bedre batteri enn de dyrere, og det er fordi det er mindre tekniske finurligheter som trekker strøm. En svak CPU trenger mindre strøm enn en råsterk CPU.

Siste Sony jeg hadde var en Xperia 5 (første modellen) og den hadde helt grei batteri i forhold til f.eks S10 som jeg hadde på samme tiden. Men dårligere enn Huawei P30 Pro som har en svakere CPU.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (20 minutter siden):

Nå er ikke min erfaring at Samsung har så fantastisk bra batteritid heller. Det går jo ofte hånd i hånd hva man får ut av batteriet og hva slags hardware man har. Har man en telefon med raskeste cpu, mest ram, mest avanserte skjerm, så er det naturlig at batteriet går litt fortere enn på en budsjett-telefon er man har spart på det ene og de andre. Realme og Motorola har ofte hardwareløsninger som er mindre imponerende enn det Samsung og Sony eventuelt har. Og derfor har de ofte større batteri og de varer lenger.

Billige Samsunger har bedre batteri enn de dyrere, og det er fordi det er mindre tekniske finurligheter som trekker strøm. En svak CPU trenger mindre strøm enn en råsterk CPU.

Siste Sony jeg hadde var en Xperia 5 (første modellen) og den hadde helt grei batteri i forhold til f.eks S10 som jeg hadde på samme tiden. Men dårligere enn Huawei P30 Pro som har en svakere CPU.

Mye mulig dette, men av toppmodell så er Sony litt mindre batteritid enn de andre.

iPhone, Samsung, One plus etc.

I en 4k 120hz screen så vil man trenge batteritid, Huawei P10 hadde like stort batteri som 1III, og Huawei hadde ikke 4k.

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Har hatt flere Sony telefoner. Synes batteriet har vært bra i de og aldri opplevd at de har blitt særlig dårligere over tid. Mor mi har arvet et par av de og de har holdt seg godt. Xperia 1 III holder vanligvis to - tre dager for meg. Brukt tlf. en del i påsken og da har jeg hatt igjen rundt 40 % etter en dag. Bruker batteripleie og lader opp til 90%. Fin funksjon som jeg tror sparer batteriet.

Lenke til kommentar
Trond HB skrev (1 time siden):

Har hatt flere Sony telefoner. Synes batteriet har vært bra i de og aldri opplevd at de har blitt særlig dårligere over tid. Mor mi har arvet et par av de og de har holdt seg godt. Xperia 1 III holder vanligvis to - tre dager for meg. Brukt tlf. en del i påsken og da har jeg hatt igjen rundt 40 % etter en dag. Bruker batteripleie og lader opp til 90%. Fin funksjon som jeg tror sparer batteriet.

Batterilevetid er nok veldig bra på Sony. Bruker batteripleie jeg også men til 100%.

Jeg sammenligner med de "andre" toppmobilene...

Jeg er veldig fornøyd med 1III den er virkelig kul, høytalere er rå fulle av bass og YouTube er kult, Skjermen er fin bra kamera etc har en bra Jack til hodetelefon. Den er kjapp.

Spørsmål er om en 4k 120hz skjerm trenger et større batteri. Jeg tror det hadde vært en ide, og jeg vet ikke hva som er årsaken til valget.. Sony har nevnt tyngde og levetid som årsaker, (batteri med bedre kvalitet)

Jeg klarer meg greit igjennom dagen, har kanskje mellom 20-10% på kvelden. Men jeg setter ofte til lading før vi ser en film osv fordi batteri er lavt.

Så da må jeg bruke et gammelt Huawei nettbrett til Chromecast... Bra jeg har denne da.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

En ting jeg har merket bla er at vanlig browsing og chatting, feks Chrome og Facebook etc drar mye mer strøm enn film og musikk...

Du kan spille YouTube eller film på fullt volum uten at den drar særlig strøm. Men browsing da forsvinner batteri prosent fort.

Jeg bruker dark mode, i tro at det sparer mer batteri.

Jeg stod opp ca 13.00 idag, og bruker kanskje mobilen litt mer i påsken? Har bare surfet, spilt litt radio over blåtann og litt puslespill og litt YouTube er på 63% nå ca 2 timers bruk.

Skjermen drar mye batteri, om du kun bruker den som telefon og litt kamera osv så bruker man jo lite skjerm og får mer batteritid.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ilpostino skrev (3 timer siden):

Har sett den men ikke tatt sjansen da det har vært litt krise på jobb så har måtte være tilgjengelig. Veldig rart ikke Sony gir noen endringslogg. 

Jeg skulle veldig gjerne også hatt endringslogg, eller en side der det står.

Dette er navnet på den iallefall, dukker vel opp info etterhvert, fint om Sony kunne gitt litt info, bare noen få kommentarer ved oppdatering hadde hjulpet. Spesielt når de har gjort store endringer, feks som med DAC tilkobling som nevnt tidligere.

61.1.A.7.35

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...