Gå til innhold

Sony Xperia 1 III (EISA AWARDS MULTIMEDIA SMARTPHONE 2021-2022)


Anbefalte innlegg

Trond HB skrev (1 time siden):

Det sikkert mulig. Men hvorfor må det være så vanskelig å få til? Hvis man må gjennom masse tutorials eller videoer for å kunne få til bra bilder, så er det vel ikke veldig brukervennlig? Hva skjedde med point & shoot?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sharpings skrev (40 minutter siden):

Det sikkert mulig. Men hvorfor må det være så vanskelig å få til? Hvis man må gjennom masse tutorials eller videoer for å kunne få til bra bilder, så er det vel ikke veldig brukervennlig? Hva skjedde med point & shoot?

Basic delen er point og shoot, bare trenger å holde mobilen mer stabilt, enn feks Samsung og iPhone.

Men forskjellen er at Sony fokuserer på best mulig optimal bildekvalitet, og den får du uansett ikke med en mobil du veiver rundt i fylla på rosa natta med kebaben...

Apple og Samsung er veldig AI datamanipulert Jpeg camera. Ikke noe galt i det, bare ulike fokusgrupper, fordeler og ulemper med begge.

Samsungs Nightmode med faket sterk rosa mylittle Pony himmel midt på natta forstår jeg ikke at noen liker. 

Du får bedre kveldsbilder om du tweaker litt i photo pro alpha appen til Sony...... Og det er ikke SÅ vanskelig å lære, bare trenger litt tid og øvelse.

Men det er mye bra med Samsungs beste mobilkamera, feks bra tydelig zoom og bildestabilisator på video...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trond HB skrev (På 25.1.2022 den 20.03):

En innstilling som kanskje ikke alle har fått med seg. Digital Zoom er standard. Har ikke testet om det er noen store forskjeller.

2022-01-25_19-53-35.jpg

Det er stor forskjell synes jeg, både i tester og real life.

Men jeg har et lite lyd/audio issue med øreplugger fra Xtz og Supra..

Jeg synes lyden er for varm, og sliter med å justere dette... Jeg prøvde tilogmed med en ganske nøytral DAC Dragonfly black.. fortsatt varm og litt ullen lyd med dempet/mørk detalj.

På Bw P5 og Sony 1Am2 hodetelefoner så er dette ikke noe problem, detaljert og dynamisk fra Jack og dragonfly.

Jeg vil gjerne vite om Dolby Atmos Equaliser fungerer på Spotify? Eller er dette kun på musikk biblioteket lokalt.

Lenke til kommentar
19 hours ago, Gouldfan said:

Men jeg har et lite lyd/audio issue med øreplugger fra Xtz og Supra..

Jeg synes lyden er for varm, og sliter med å justere dette... Jeg prøvde tilogmed med en ganske nøytral DAC Dragonfly black.. fortsatt varm og litt ullen lyd med dempet/mørk detalj.

På Bw P5 og Sony 1Am2 hodetelefoner så er dette ikke noe problem, detaljert og dynamisk fra Jack og dragonfly.

Jeg vil gjerne vite om Dolby Atmos Equaliser fungerer på Spotify? Eller er dette kun på musikk biblioteket lokalt.

Kjenner ikke til pluggene fra XTZ og Supra. Merker ingenting til dette på Sony WH-1000XM4 og Sony WF-1000XM4. WH-1000XM4 er en klar oppgradering fra WH-1000XM3. Bedre oppløsning og litt mer nøytral bass. Tror DragonFly Black har en forholdsvis varm/mørk lydsignatur sammenlignet med DragonFly Cobalt. Hadde DF Red før. DragonFly Cobalt/iFi Audio hip-dac2 sammen med HiFiMAN Sundara låter jævlig bra. Sundara er et kupp til prisen!

Lenke til kommentar
Trond HB skrev (3 timer siden):

Kjenner ikke til pluggene fra XTZ og Supra. Merker ingenting til dette på Sony WH-1000XM4 og Sony WF-1000XM4. WH-1000XM4 er en klar oppgradering fra WH-1000XM3. Bedre oppløsning og litt mer nøytral bass. Tror DragonFly Black har en forholdsvis varm/mørk lydsignatur sammenlignet med DragonFly Cobalt. Hadde DF Red før. DragonFly Cobalt/iFi Audio hip-dac2 sammen med HiFiMAN Sundara låter jævlig bra. Sundara er et kupp til prisen!

Jeg synes 1000xm3 lyder veldig bra på 1iii, samme med Supra Nitro over ear.

Men ørepluggene mine er det verre med, får se om jeg får prøvd noe fra Sennheiser som vel er oppnåelig på mitt budsjett..

Er bare litt tråkig på vintern når det er for kaldt eller for dårlig vær... lue/regn

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Trond HB skrev (1 time siden):

Mulig jeg tester ut trådløs lading. Kom på at jeg skal ha det i bilen (ikke fått somlet meg til å teste enda). ☺️ Spørsmålet mitt er om deksel på telefonen har noe å si når det gjelder trådløs lading?

Alle anmeldelser sier at den lader gjennom deksel, dvs om ikke deksel er unormalt tykt da...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
ilpostino skrev (7 timer siden):

Nå har tastene blitt runde og uvante. 

Jeg skulle ønske flere spesifiserte hva endringer gjør. Gjelder ikke bare Sony.

Er like irriterende som at butikkene bytter plass for varer..

Nå er DAC audio helt annerledes i Sony music appen, istedenfor Hi rez er det nå Direct eller DSEE Ultimate.

Sony er flinke til å bruke YouTube til opplæring, skulle ønske de brukte det mer og linket til de i Mobilen etter oppdateringer.

 

Men wow en eq i settings... Det er kult..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Mye bedre nattbilder nå, har testet Basic og Auto. 

Kan noen bekrefte dette, så det ikke bare er oppgrarings-Placebo?

Er i mørkt rom med kun en liten bordlampe med skjerm på CD stativet og det ble veldig lyst. Mye lysere enn tidligere på basic og auto.

 

Begge disse tingene skjønner jeg ikke at Sony ikke informerer om.

Den første med Audio er jo åpenbart enkelt å se at er nytt.

Men nattbilder, det må jeg få bekreftet av andre. Om det er tilfelle så burde folk bli informert.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hatt litt problemer med Bluetooth tilkoblinga av spesielt WF-1000XM4 men også litt problemer med WH-1000XM4 etter forrige oppdatering. Dette gjaldt med lydkvalitet prioritert. Ser ut som dette er fikset nå i siste oppdateringa. Kom også ei oppdatering på WF-1000XM4 som muligens hjalp litt også.  👍

Lenke til kommentar
Trond HB skrev (7 minutter siden):

Hatt litt problemer med Bluetooth tilkoblinga av spesielt WF-1000XM4 men også litt problemer med WH-1000XM4 etter forrige oppdatering. Dette gjaldt med lydkvalitet prioritert. Ser ut som dette er fikset nå i siste oppdateringa. Kom også ei oppdatering på WF-1000XM4 som muligens hjalp litt også.  👍

? Hvordan får du oppdatering til hodetelefon? I appen eller?

Jeg sliter litt med blåtann, det er armbåndsur som påvirker. Ikke nødvendigvis plagsomt, men kjører kun SBC og aptx pga dette.

Ikke noe LDac.

Jeg synes SBC og aptx er null problem, jeg bruker ikke Tidal uansett og hører kun Spotify og flacs.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...