Gå til innhold

RiksTV: får ikke NRK, men Visjon Norge...


Anbefalte innlegg

... Halleluja! 

Har scanna, får 11 kanaler men disse er låst. Alle som en unntatt Visjon Norge. 

Jeg trodde jeg minst skulle få inn NRK uten RiksTV abo. Jeg har dekoder og kort, men ikke abo. 

Noen anelse om hvorfor jeg ikke får inn NRK med andre kanaler (11 totalt , 10 låst) blant annet Eurosport, National Geographic og BBC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (35 minutter siden):

Flytt på antenna. NRK kanalene bruker egen blokk som du kanskje ikke får inn.

Har en mindre en fra jula som skal fungere opp til 50km fra sender. Sjekka, det er ca 22km. Den er kanskje for dårlig? Av det utvalget den får inn så er ikke NRK en del av det? 

Lenke til kommentar
DUFF_B33R skrev (2 timer siden):

... Halleluja! 

Har scanna, får 11 kanaler men disse er låst. Alle som en unntatt Visjon Norge. 

Jeg trodde jeg minst skulle få inn NRK uten RiksTV abo. Jeg har dekoder og kort, men ikke abo. 

Noen anelse om hvorfor jeg ikke får inn NRK med andre kanaler (11 totalt , 10 låst) blant annet Eurosport, National Geographic og BBC.

Du får ringe her Hanevold og spørre hvor mye han skal ha for å be en bønn om at du får hjelp til å få de ønskede kanaler

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er faktisk også sånn på Telenor T-WE via Coax-nett. Sjekka nettopp å nappe ut dekoder-kortet. Alt av NRK-kanaler som normalt virker med gyldig inkludert basic pakke forsvant da, men propagandaen til Hanevold fungerte jammen meg.

Er leverandørene virkelig så kjipe at en ikke får tilgang til NRK-kanalene og en må plukke opp signalene fra DVB-T med antenne heller enn å bruke det som sendes ut via Coax.

Du kan faktisk spille av opptak gjort på T-WE uten dekoder-kort, men du får altså ikke tilgang til Free-to-air TV-kanaler som NRK.

Alt av radiokanaler fungerer dog uten dekoder-kortet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
DUFF_B33R skrev (11 timer siden):

... Halleluja! 

Har scanna, får 11 kanaler men disse er låst. Alle som en unntatt Visjon Norge. 

Jeg trodde jeg minst skulle få inn NRK uten RiksTV abo. Jeg har dekoder og kort, men ikke abo. 

Noen anelse om hvorfor jeg ikke får inn NRK med andre kanaler (11 totalt , 10 låst) blant annet Eurosport, National Geographic og BBC.

Du skulle fått inn mange flere kanaler (som er låst). Mulige feilkilder: Dårlig antenne, unøyaktig/feil retning på antenne, dårlig kabel, dårlig kontakt kabel/antenne, dårlig/"kresen" mottaker.

 

DUFF_B33R skrev (9 timer siden):

Har en mindre en fra jula som skal fungere opp til 50km fra sender. Sjekka, det er ca 22km. Den er kanskje for dårlig? Av det utvalget den får inn så er ikke NRK en del av det? 

Avstand er ikke en god måleenhet, det som er viktig er signalstyrke. Det er forskjellig styrke på senderne, og stor forskjell på fri sikt eller fjell eller større bygninger som står i veien.

Bruks dekningskartet til RiksTV for å finne beste sender og retningen til den: https://www.rikstv.no/dekning

 

Lenke til kommentar

Plugget inn en flat Philips antenne (anonym lav svart rektangulær boks med forsterker og en integrert teleskop-antantenne) i antenne-inngangen på TV, og da fikk jeg plukket opp i alle fall rundt 48 kanaler med digital TV og radio via auto scan mot DVB-T tuner og alt av NRK-kanaler fungerer. Noen andre kanaler var dog låst.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...