Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Data- pchjelp på telefon?


Anbefalte innlegg

Før hadde Telenor noe de kalte for "Telenoreksperten". Betaltelefon som en kunne ringe til hvis en trengte hjelp til pc eller mac. 
Denne er nå nedlagt og jeg lurer på om noen her inne vet om, og har erfaring med, gode alternativer?
Nei, jeg har ikke problem akkurat nå. Men jeg skal oppgradere en stasjonær pc fra et AMD-system til Intel, skifte hovedkort, prosessor, ram og skjermkort. Det er lenge side jeg har gjort dette og tenkt det kunne være greit å ha en telefonkontakt i bakhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
salve2 skrev (11 minutter siden):

jeg skal oppgradere en stasjonær pc fra et AMD-system til Intel, skifte hovedkort, prosessor

En Windows med OEM lisens vil ikke akseptere å bli overført til nytt hovedkort. Det er heller ikke sikkert at den gamle Windows intallasjonen overhode vil starte på det nye systemet.

Lenke til kommentar
50 minutes ago, mobile999 said:

En Windows med OEM lisens vil ikke akseptere å bli overført til nytt hovedkort. Det er heller ikke sikkert at den gamle Windows intallasjonen overhode vil starte på det nye systemet.

Er klar over det, og har laget en win-oppstart på usb i tilfelle. Men hadde tenkt å forsøke om det startet og så bruke "Aktivere win på nyt etter en endring av maskinvare". Men er ikke sikker på om dette fungere etter en så "omfattende" utskiftning. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...