Gå til innhold

Strømtyv?


discostu

Anbefalte innlegg

Wall Dorf skrev (18 timer siden):

Sant nok, men tar man med slike småting og ganger det opp med landets befolkning finner man fort ut ut hva man snakker om når det gjelder strømsløsing, altså strøm som går til spille uten særlig nytte. 😉 Men skal man finne det som virkelig drar er det vel allerede nevnt her inne... isolering, varmvannstank, kraner som lekker, termostater som ikke virker etc. Du kan sikkert bruke elimineringsmetoden ved å slå av en og en kurs om gangen? Jordingsfeil er også årsak til strømtap, så vær litt obs på det om du ikke har jordfeilbryter.

Dette bør du vite om jordfeil | Elvia

Ja, jordfeil har jeg sett litt på. Har et eldre sikringsskap med skrusikringer og en felles jordfeilbryter :D
Planen er å bytte ut hele shiten med automat og jordfeilbryter på hver sikring. Dog kostbart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
discostu skrev (46 minutter siden):

Ja, jordfeil har jeg sett litt på. Har et eldre sikringsskap med skrusikringer og en felles jordfeilbryter :D
Planen er å bytte ut hele shiten med automat og jordfeilbryter på hver sikring. Dog kostbart

Ja, det koster litt, men fint å ha det på stell. Skiftet ut innmaten i sikringsskapet for 1 år siden samtidig med at jeg måtte ha ny varmepumpe, så det ble jo en dyr affære. Den gamle varmepumpen er 16 år, så den kan gi seg når som helst. Men den surrer og går enda, den ble montert i kjellertrappa og beregnet for bruk oppe og nede, men nå står den på minste effekt i kjelleren. Den nye varmepumpen forlangte dem kontakt til ute ved siden av, og det var ikke plass til flere kurser i sikringsskapet, så her var det ikke spørsmål om hva som burde gjøres! Heldigvis hadde varmepumpeleverandøren avtale med et elektrikerfirma med faste og gode priser generelt, og denne monterte jordfeilbryter på hver enkelt kurs, så er det en jordfeil får en ikke brukt kursen før feilen er rettet. Det er en god sikkerhet.😊  Lynet slo ut en kurs sist sommer da en led pære hadde fått seg en karamell og blitt svart, og da var jeg bortreist da det skjedde, så utskiftningen funket den!

Du får undersøke litt priser og be om å få tilbud på jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...