Gå til innhold

[Løst] Linux Mint - Plex finner ikke disk 2


Anbefalte innlegg

mobile999 skrev (10 timer siden):

Det er et par ting som jeg har tenkt på:

Jeg vet ikke om /media/sam/disk2 er tilgjengelig dersom sam ikke er logget inn.

Det ble laget noen filer som kan slettes, men /home/sam/fstab.bck bør beholdes. Disse filene kan slettes:

/home/sam/fstab.tmp
/home/sam/fstab2.bck

Uansett ikke aktuelt da det kun er sam som er logget inn.

Tør ikke røre en eneste fil nå som alt fungerer 😂

Men tenkte på en ting. Om jeg reinstallerer, vil jeg få samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på å reinstallere Linux Mint, så ja.  Da må du gjøre alt på nytt. Hvis du mener og reinstallere Plex, så er det vel isåfall bare instillingene i Plex du trenger og ordne på nytt kanskje.

Jeg har ikke brukt Plex før tror jeg, men det kan jo hende at instillingene ligger i filer som du kan ta backup av som kanskje gjør det enklere til neste gang du skal sette det opp. Du kan iallefall ta Backup av fstabfila hvis du føler for det. Du har jo gjort det en gang nå, så da blir det kanskje ikke så vanskelig neste gang du skal gjøre det.

Eller så er det bare og bite i det sure eple og rett og slett sette seg inni det man driver med.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Har brukt Linux noen år nå, men aldri hatt behov for slik hjelp jeg fikk denne gang. Og det er ikke fordi jeg kan kommandoer, men fordi Linux Mint stort sett bare virker og har det meste man trenger innebygd. De gangene jeg har stått fast, finnes stort sett svaret ved et googlesøk. Jeg kommer nok aldri til å sette meg veldig inn i kommandoer ved bruk av Linux, blir for innviklet og tidskrevende føler jeg.

Men supert at det finnes forumer slik som dette som kan bistå når man trenger det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...