Gå til innhold

Denne løsningen kan rydde i sparkesykkelkaoset – og varsle deg om kø


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GJZwart skrev (9 timer siden):

Dette er den dummeste artikkelen jeg har lest så langt i 2021 her på Digi. Jeg jobber i et selskap som har levert systemer som bygger på geo-fencing i omtrent 9 år nå. Dette er hverken nytt eller revolusjonerende lenger, dette er gammelt, veldig gammelt, nytt.

Selvfølgelig er geofencing gammelt nytt. De har brukt det på sauer og geiter i lang tid. Men nå skal de begynne å bruke det på mennesker. Hvilke papskaller er det som er positive til å være med på å innføre et system som dette. Skal de gjøre oss fullstendig til slaver nå nå. Ikke nok med at de vil innføre apper for å gi oss sosial score som vaksine pass apper. De innføer det til tross for at vaksinerte smitter like mye som uvaksinerte. Ingen kan protestere på at vaksinerte smittter andre like mye som uvaksine, fordi at 60 % av dem som er innlagt er vaksinert. Men nå kan de få lov å gjøre det i kombinasjon med å geofence oss. Hva med vår gudgitte frihet ?

Lenke til kommentar
5CJ56A5D skrev (49 minutter siden):

Ingen kan protestere på at vaksinerte smittter andre like mye som uvaksine, fordi at 60 % av dem som er innlagt er vaksinert.

At 40% av de innlagte kommer fra de 10% som ikke har vaksinert seg, vil jeg jo si er ett godt argument for å vaksinere seg.
Spesielt ettersom vaksinerte også kan bringe smitten videre. Da det vil si at i motsetning til med mange andre sykdommer det er vanlig å vaksinere mot, så vil ikke de som lar være å ta Covid vaksine bli særlig beskyttet av at andre vaksinerer seg.
 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Andre Nyttårsdag skrev (51 minutter siden):

At 40% av de innlagte kommer fra de 10% som ikke har vaksinert seg, vil jeg jo si er ett godt argument for å vaksinere seg.
Spesielt ettersom vaksinerte også kan bringe smitten videre. Da det vil si at i motsetning til med mange andre sykdommer det er vanlig å vaksinere mot, så vil ikke de som lar være å ta Covid vaksine bli særlig beskyttet av at andre vaksinerer seg.
 

Men mitt poeng er overvåkingen som blir innført i forbindelse med vaksine pass , kanskje kombinert med geofencing etterhvert. Det er et brudd med menneskerettighetene. Burde ha vært det ihvertfall. Men til ditt poeng om vaksinering, det er jo kun 70 % som er fullvaksinert og effekten av vaksinen faller til omtrent null etter 8-9 måneder. Hvor mange doser vil du ha før du er fornøyd. 30 doser av en vaksine som fremragende vitenskapsmenn sier kan påvirke arvestoffet vil ikke jeg ha ihvertfall.

Lenke til kommentar
59 minutes ago, 5CJ56A5D said:

Men mitt poeng er overvåkingen som blir innført i forbindelse med vaksine pass , kanskje kombinert med geofencing etterhvert. Det er et brudd med menneskerettighetene. Burde ha vært det ihvertfall.

Jeg er nysgjerrig på hva du legger i overvåkingen som ble innført i forbindelse med vaksinepass. Hvilken overvåking er det her snakk om?

Jeg lurer også på hva du legger i at man kombinerer denne overvåkingen med geofencing. Min forståelse av å ha brukt geofencing i 10-12 år på forskjellige devicer er nettoppp at dette er knyttet til devicer og ikke mennesker. Hva er det jeg ikke har fått meg meg her?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
RubenOlsen skrev (1 time siden):

Jeg er nysgjerrig på hva du legger i overvåkingen som ble innført i forbindelse med vaksinepass. Hvilken overvåking er det her snakk om?

Jeg lurer også på hva du legger i at man kombinerer denne overvåkingen med geofencing. Min forståelse av å ha brukt geofencing i 10-12 år på forskjellige devicer er nettoppp at dette er knyttet til devicer og ikke mennesker. Hva er det jeg ikke har fått meg meg her?

Her er patentet på mobilappen. Det er faktisk ganske lett å lese å sette seg inn i hvordan det er tenkt å fungere. For å være sikker på at det er reellt så kan du jo laste det ned selv. Det har jeg gjort ihvertfall: "https://patentimages.storage.googleapis.com/68/80/73/6a17a66e9ec8c5/US11107588.pdf"

Legg merke til nederst i patentet hvordan de ønsker å straffe folk som deltar i et religiøst møte. De vil gi dem en ekstra vaksinedose. Jeg forstår  ikke helt hvorfor d skrev det inn i patentet , men de regnet vel med at det vil bli sett på som et populært tiltak.

I Australia har de en app de kalle for g2g, som fungerer på den måten at om du er i covid karantene og beveger utenfor hjemmeadressen din så får du en drone flygende over deg so mgir deg beskjed om å gå inn i huset ditt igjen. Hvis du ikke adlyder så får du politiet på besøk. Se: https://www.wa.gov.au/government/publications/covid-19-coronavirus-g2g-pass"

Det som kommer er, at f.eks at i forbindelse med digitale penger så kan de konfigurere sånn at du ikke kan ta ut penger fra din private konto om du ikke befinner deg i et såkalt tillat område, f.eks ikke mere enn 2 kvartaler fra hjemmeadressen din, evt andre straffetiltak de måtte finne på å ta overfor folk som er ulydige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...