Redaksjonen. Skrevet 14. november 2021 Skrevet 14. november 2021 Skisportens smørekrise: Studenter er på sporet av en fluortest 1
Proton1 Skrevet 16. november 2021 Skrevet 16. november 2021 Det må være et ganske idiotisk land som bruker sine intellektuelle ressurser og penger til å forske på metoder for å detektere rester av skismøring i sporet. Det er lett å lage en lang liste over ting å forske på som bør prioriteres langt over dette tøvet.
elysium74 Skrevet 16. november 2021 Skrevet 16. november 2021 Spennende metode men kan den kan neppe konkurrere med LC-MS/MS sine deteksjonsgrenser og reproduserbarhet. Virker som de ser for seg en slags enkel felt-test, uten behov for noe laboratorium, men skal man diske noen for fluor under skia må det nok juridisk sett være like standardisert og idiotsikkert som dop-testing av blod. Ser for meg at FIS må stille med lab-container for fluoranalyser i fremtiden. Utfordringen tror jeg kan bli de ekstremt lave deteksjonsgrenser for perfluorerte forbindelser, som kan gi problemet med falske positive svar. 1
Selvstendigsaas Skrevet 17. november 2021 Skrevet 17. november 2021 Proton1: skismøring bidrar ikke med noe som helst positivt utover underholdning og kunne gjerne vært forbudt for min del med utgangspunkt i hvor skadelog det har vist seg å være både for miljøet og det menneskelige arvemartialet for de som blir utsatt for det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå