Gå til innhold

Kjipe saker


Croyfer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei... det er kanskje ikke så uvanlig blant folk i hans alder, men det skal sies at det skyldes altfor mye på "latskap" når unge folk ikke klarer å komme seg opp om morran.

 

Forsinket søvnfasesyndrom er en sykdom som plager mange unge mellom 15-25, og er en litt verre ting å fikse enn å bare be de "legge seg tidligere, stå opp tidligere og spise sunnere" osv. Det går rett og slett ut på at døgnet har for få timer for vedkommende, og søvnrytmen ligger "bak" alle "normale menneskers" søvnrytme.

 

Dette er bare tull! Det er nok heller ungdommen i dag som er late, ja. Huff, så fælt å stopp opp kl 0700 om morran. Bare å venne seg til det med en gang, for det kan bli litt større konsekvenser å jevnlig forsove seg når man har en fast jobb....det kan faktisk være en saklig grunn til oppsigelse. Så slutt å syt, tullinger!

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Dette er bare tull! Det er nok heller ungdommen i dag som er late, ja. Huff, så fælt å stopp opp kl 0700 om morran. Bare å venne seg til det med en gang, for det kan bli litt større konsekvenser å jevnlig forsove seg når man har en fast jobb....det kan faktisk være en saklig grunn til oppsigelse. Så slutt å syt, tullinger!

Ah. Personlig så har jeg aldri hatt problemer med å reise meg om morgenen, ihvertfall ikke andre problemer enn det å faktisk reise seg, men det ER faktisk en del mennesker som har søvnproblemer. Jeg har en kamerat som er klin umulig å vekke om han sover i sengen sin. Kjøpte ham en vekkerklokke som ga ifra seg 109 dB (ingen skrivefeil. Det er dette som står på pakken) og han ble vant med den etter et par uker. Jeg har prøvd å vekke han ved å slå han, skrike til han og diverse annet. Null hjelp i dette, om jeg var heldig så fikk jeg kanskje et grynt og så var han vekke igjen.

 

Men ja, det er nok noen som tar for lett på skolen, jeg skal ikke uttale meg om trådstarter er en slik en.

Lenke til kommentar

Jeg var særdeles slapp/ikke til stede i tysktimene i 2. året på videregående, og fikk etter et par mnd beskjed om at jeg ikke trengte å komme til flere tysktimer, læreren ville ikke ha meg der. Resultat: Fri i nesten et år fra tysktimene, for så å stå på skriftlig og muntlig eksamen :)

Lenke til kommentar
Eller få din mor til å hjelpe deg litt. Selv har jeg Seks i tysk skrft og seks muntlig. Får se om jeg klarte å opprettholde forrige termin også..

Show me some skills...?

Be mor di skaffe en familieadvokat, anmeld tysklærern for å ha sagt noe "slemt" til deg, oppsøk tysklærern med advokater. VIPS 6 både skriftlig og muntlig ;)

Lenke til kommentar
Hører at vekkerklokke mi ringer, men klarer ikke å koble til hjernen min.

 

Øra: Det ringer, det ringer!

Hjernen: So?

 

Det hender at jeg opplever noe lignende, ja.....men da sier hjernen bare ....fleksitid....zzzzz

 

Bruker mobilen som vekkerklokke, og det har hendt at denne har ringt i et kvarter, før jeg har skjønt hva som bråker så jævlig.....

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Nei... det er kanskje ikke så uvanlig blant folk i hans alder, men det skal sies at det skyldes altfor mye på "latskap" når unge folk ikke klarer å komme seg opp om morran.

 

Forsinket søvnfasesyndrom er en sykdom som plager mange unge mellom 15-25, og er en litt verre ting å fikse enn å bare be de "legge seg tidligere, stå opp tidligere og spise sunnere" osv. Det går rett og slett ut på at døgnet har for få timer for vedkommende, og søvnrytmen ligger "bak" alle "normale menneskers" søvnrytme.

 

Dette stemmer ikke. Søvnfasesyndrom slik du definerer det er det folk som er utbrente som lider av, og jeg tviler på at stakkars kristoffer er utbrent. :D

Noen mennesker er selvsagt ømfintlige for lys og lyd, men ikke i så stor grad som dette skildres. Problemene med å stå opp om morran skyldes mao. latskap og/eller dårlig motivassjon.

 

_ _ _

 

Når det gjelder deg Kristoffer så har du faktisk lite å frykte og det er helt opp til deg hva du ønsker å gjøre. Tysk er nemlig et språkfag og til forskjell fra eksempelvis historie hvor man har norgeshistorie først og så verdenshistorie, som da er et "kunnskapsfag" (definert slik i læreplanen) så bygger ikke spansk, tysk og fransk på det samme; her er det hva du KAN når karakteren som telles. Det betyr at din karakter i 1.termin ikke spiller noen rolle for 2.termin.

 

Og husk at det morsomte for en lærer er hvis du skjerper deg noe sinnsykt, da får læreren følelsen av å ha lyktes med deg som elev og hun blir umiddlebart hyggeligere mot deg.

 

Men viktigst av alt husk:

 

"Sammenhengen mellom autoritetstro og gode karakterer er større en sammenhengen mellom intellegens og gode karakterer"

Rapport for Utdannings og forskning

 

mvh

Lenke til kommentar
Jeg strøk i tysk jeg også ifjor, lærer skal være forpliktet til å si ifra om du står i fare for å ikke få karakter. I mitt tilfelle var jeg sikker på jeg skulle få 2/3 men læreren gav meg i all stillhet stryk karakter.

YAY det er bra dere følger med for tiden. Denne regelen ble avskaffet for et par år siden, så den kan du bare glemme. Lærer er IKKE lengre forpliktet til å melde fra om noen står i fare for å ikke få karakter. Sånn går det når elever ikke følger med på sine egne rettigheter!

 

Lær dere deres egne rettigheter før dere starter å whine :p

Lenke til kommentar

"Sammenhengen mellom autoritetstro og gode karakterer er større en sammenhengen mellom intellegens og gode karakterer"

Rapport for Utdannings og forskning

 

Det der er bare reinhekla tøv og pølsevev (no offence til den som skrev det). Jeg har ikke akkurat noen overhengende autoritetstro eller overdrevet med respekt for autoritetene, men jeg gikk da ut ifra allmenfaglig påbygging med et snitt på 5.77.

 

Faktisk har jeg litt problemer med autoriteter, men jeg klarer da og tøyle meg. For å skryte litt mere så hadde jeg faktisk bare en time med fravær, og det var når jeg måtte operere en tå.

 

I naturfagen måtte jeg til tider lære læreren diverse ting (siden jeg har fagbrev som laborant så var det visse ting jeg kan og kunne litt mere om enn henne.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...