Gå til innhold

Display polish på Qtek 7070


Anbefalte innlegg

EDIT: Se oppdatering lengre ned på siden.

 

Jeg har en Qtek 7070 som jeg er svært glad i. :love: Glasset på displayet har vært helt fint, men det har vært et par riper på det. Etter å ha lest litt på et annet forum, ble jeg tipset om å kjøpe Display Polish hos Clas Ohlson. Kjøpte dette i går og leste anvisningene før jeg begynte. Etter en stund, synes jeg å se at det ikke blir noe bedre, men verre. Tenkte at det var fordi det ikke hadde satt seg godt nok, så jeg fortsatte.

 

Men, nå ser hele displayglasset helt stygt ut. Vanskelig å forklare, men det ser ut som det er bobler på det. Det synes ikke så godt, men når lyset kommer på skjermen synes det veldig godt. Har lagt merke til at hvis jeg gnir litt med tommelen så får jeg ut noen rester av polishen.

 

Da kommer spørsmålet: Hva kan jeg bruke for å få denne dritten vek. Har prøvd med vann, men det er nok for svakt, og jeg vil ikke utsette glasset for kjemikalier uten å ha fått noen gode råd. Eller, er det for sent å redde det?

Endret av Swag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for gode råd. Tenkte jeg skulle stikke bort på Clas'ern å spørre om de har noe forklaring på dette. Er litt irriterende. Jeg har gjort alt riktig, så i prinsippet er jo dette polishen sin skyld. Hvis jeg ikke får det bort, må jeg prøve å skaffe et nytt deksel til telefonen, for det ser jo ikke ut sånn som det er nå.

 

Ang. Jif Universal. Tror dere at det er sterkt nok?

Lenke til kommentar

Neida, det gjør ikke det. Er bare ikke så flink til å kreve ting, når jeg er usikker. Men, jeg prøver. Det verste som kan skje er at jeg kanskje får noen råd. Men, må innrømme at jeg har mest lyst til be dem stappe den polishen opp en viss plass.

 

Noen andre som har fått lignende "resultat" med denne polishen?

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Har denne mobilen touchscreen?

 

Det kan være at skjermen er behandlet med et tynt lag av noe slag. Som skal beskytte eller fremme feks touchscreen. Og de kjemikalene du har lagt på har reagert på dette. I så tilfelle er du nok..vel....ikke noe bra sted og kan bare skylde på deg selv.

 

Om du har noe sterk alkohol hjemme så kan du ta en q-tip og dyppe i det og prøve i et hjørne og se om du får det bort.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Har denne mobilen touchscreen?

 

Det kan være at skjermen er behandlet med et tynt lag av noe slag. Som skal beskytte eller fremme feks touchscreen. Og de kjemikalene du har lagt på har reagert på dette. I så tilfelle er du nok..vel....ikke noe bra sted og kan bare skylde på deg selv.

 

Om du har noe sterk alkohol hjemme så kan du ta en q-tip og dyppe i det og prøve i et hjørne og se om du får det bort.

 

AKIRA

Det er et vanlig displayglass. Ikke touch-screen. Så dum er jeg da ikke. :p

 

EDIT: Takk for råd, forresten. Men, det er vel strengt talt ikke jeg som har skyld her? Jeg har gjort det riktig. Det står på pakken at polishen skal funke på alle mobilskjermer, ja til og med pda skjermer.

Endret av Swag
Lenke til kommentar
Jeg har en Qtek 7070 som jeg er svært glad i. :love: Glasset på displayet har vært helt fint, men det har vært et par riper på det. Etter å ha lest litt på et annet forum, ble jeg tipset om å kjøpe Display Polish hos Clas Ohlson. Kjøpte dette i går og leste anvisningene før jeg begynte. Etter en stund, synes jeg å se at det ikke blir noe bedre, men verre. Tenkte at det var fordi det ikke hadde satt seg godt nok, så jeg fortsatte.

 

Men, nå ser hele displayglasset helt stygt ut. Vanskelig å forklare, men det ser ut som det er bobler på det. Det synes ikke så godt, men når lyset kommer på skjermen synes det veldig godt. Har lagt merke til at hvis jeg gnir litt med tommelen så får jeg ut noen rester av polishen.

 

Da kommer spørsmålet: Hva kan jeg bruke for å få denne dritten vek. Har prøvd med vann, men det er nok for svakt, og jeg vil ikke utsette glasset for kjemikalier uten å ha fått noen gode råd. Eller, er det for sent å redde det?

 

Dette er siste gang jeg handler på Clas Ohlson. Vurderer nesten å stikke bort å klage på denne polishen. Men, jeg kommer nok ikke til å få noe ut av det.

Teknisk sprit, og qtips er vel det eneste rådet jeg har som servicetekniker :) Funker som regel i alle små elektriske dingser :p

Lenke til kommentar
Jeg vet dette er et dumt spørsmål, men hvor får jeg kjøpt teknisk sprit? Har aldri kjøpt det før... :blush:

Vel, det er til tider litt vrient...

 

Jeg gikk på apoteket, iogmed at de har både qtips og teknisk sprit. Men da måtte jeg ringe fastlegen min, og be ham ringe apoteket for at jeg skulle få lov til å kjøpe.

 

Men det gikk til slutt :p Eventuelt så har vel kanskje jernvarer og slikt det også? Brukes mye til vedlikehold av kameraer vet jeg...

Lenke til kommentar
Jeg vet dette er et dumt spørsmål, men hvor får jeg kjøpt teknisk sprit? Har aldri kjøpt det før...  :blush:

Vel, det er til tider litt vrient...

 

Jeg gikk på apoteket, iogmed at de har både qtips og teknisk sprit. Men da måtte jeg ringe fastlegen min, og be ham ringe apoteket for at jeg skulle få lov til å kjøpe.

 

Men det gikk til slutt :p Eventuelt så har vel kanskje jernvarer og slikt det også? Brukes mye til vedlikehold av kameraer vet jeg...

Tusen takk. Får løpe og kjøpe etterpå, men skal en tur innom Clas'ern uansett å klage. Må se hva de sier.

Lenke til kommentar

Oppdatering: Det viste seg at vi hadde teknisk sprit på jobben, så jeg tok med meg litt hjem. Det virket som bare det. Boblene forsvant, og de gamle ripene var tilbake. Puh! :)

 

I og med at det gikk, tenkte jeg skulle ta å prøve polishen en gang til. Hvis det skulle gå galt igjen, så kunne jeg jo fjerne det. Hadde før dette fått et par tips fra fyren jeg fikk rådet av. Hans erfaring var at han måtte gni veeeeldig mye lengre enn det som står i bruksanvisningen og at man måtte bruke MYE styrke. Ca. 10min på hvert sted det er riper.

 

Fulgte rådet hans, og jeg lover jeg er sliten i armen. Hehe... Jeg klinte på polish og satte igang. Gnikket på underdelen av skjermen (der ripene var verst) i ca. 10min med den kraft jeg hadde (nummeret før jeg knakk glasset med andre ord).

 

Vet dere hva? Det funket! Har nå gjort dette med hele displayet, bortsett fra et par hjørner jeg må ta over en gang til. Men, på de stedene jeg er ferdig ser glasset faktisk helt nytt ut.

 

Så, konklusjonen min er: jeg var alt for rask og lett på hånden når jeg prøvde sist. Jeg brukte også for lite polish (nå har jeg faktisk brukt opp hele tuben). Jeg innrømmer at min aggresjon mot Clas Ohlson var noe overdrevet (glad jeg ikke dro innom tidligere i dag og kjeftet :blush: ), for dette produktet funker faktisk.

 

MEN, noe rett må jeg få lov til å ha. ;) I bruksanvisningen står det at man skal gni i 2-3 minutter. Det er ikke nevnt noe om tyngde på gnikkingen. Mer info hadde nok ikke skadet. Men, det kan nok hende at det kommer an på fra display til display.

 

Uansett: nå er jeg kjempefornøyd. Qtek'en min ser helt ny ut og livet er ellers veldig behagelig. :D

 

Ønsker alle en riktig god helg.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

beklager dobbelpost, men nå har jeg prøvd det polish greiene og det virket litt i begynnelsen, men når jeg prøvde og få vekk alt dannet det seg to ringer på displayet(svært irreterende :angry: ) Jeg har ikke fått tak i sånn teknisk sprit, men jeg prøvde med saltsyre og det hjalp ikke. Må du bruke teknisk sprit? Håper ikke jeg må punge ut 700kr. for et nytt deksel nå :no:

Lenke til kommentar

Dette ligner på problemet jeg hadde.

 

1. Du må virkelig pusse hardt og lenge (minimum 10 minutter), hos meg ble glasset helt varmt.

 

2. Bruk mye av polishen (avhengig av hvor mye riper det er)

 

3. Jeg vet ikke hvilket middel som er mest effektivt for å fjerne det, men teknisk sprit funket utmerket for meg. Men, det skal egentlig ikke være nødvendig å fjerne det hvis man gjør alt riktig fra starten av.

 

4. Polish'en kan muligens virke forskjellig fra display til display, så ikke ta min erfaring for gitt når dere prøver på dette.

 

5. Tror jeg betalte 29,- for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...