GÃ¥ til innhold

🕟 Når tid skal vi slutte å stille klokka etter sommertid og vinterstid?


Anbefalte innlegg

Usikker på om denne tråden er på rett plass. 😕😕

Dere må gjerne rette meg nå, om det jeg fikk vite en stund tilbake at vi skal slutte å stille kokka var realt, jeg husker faktisk at det stod på nettet en stund tilbake. Personlig syns jeg at det er fremdeles herk å stille klokka. 

Når tid skal vi slutte å stille kolkka etter sommertid og vinterstid? 😕😕

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

The Avatar skrev (4 minutter siden):

Når alle blir einige om det. Norge er avhengig av å koordonere dette med EU, EØS, og andre samarbeidspartar før vi kan gjennomføre endringa. 

Det burde være enkelt å slutte med å stille klokka, men det er mange praktiske ting som må være i orden fyrst. 

Sikkert mulig det. 😕

Lenke til kommentar
Quote

Europakommisjonen la i 2018 frem forslag om å avvikle ordningen med å stille klokka frem og tilbake. Nå lurer mange på hva som er status for forslaget. Saken er fremdeles til behandling hos Rådet for den Europeiske Union slik situasjonen har vært en stund.

Komiteen for transport og turisme i Europaparlamentet har bedt Rådet om å få fortgang i sitt arbeid. Så lenge saken ikke er ferdig behandlet vil EU og EØS-land med unntak av Island fortsette å bruke sommertid og normaltid.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/naringsministeren-varsler-en-ny-tid/id2880267/

Fortsatt til behandling og i mellomtiden må vi vente. Det er også verdt å merke at EU ikke pålegger medlemslandene akkurat hvilken tid som skal være den nye normaltiden, så Norge kommer nok til å vente med å se hva som blir valgt i de forskjellige medlemslandene. Vil sett det som naturlig å samordne med de andre nordiske landene, uten at jeg har hørt noe konkret om at dette gjøres.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg sommertid burde bli normalen siden vintertid medfører at det er beksvart ute her på Helgeland rundt 16.00 på vinteren, men det er i grunn det samme for meg så lenge de blir enige om avvikling.
Men det er klart at det har blitt utsatt siden vi fortsatt har langt viktigere ting å ta oss av enda.

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til 🕟 NÃ¥r tid skal vi slutte Ã¥ stille klokka etter sommertid og vinterstid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...