Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

badedrakt/bh og truse


inger123

Anbefalte innlegg

Et spørsmål til menn her..

 

Min mann elsker å bruke min badedrakt/bikini når vi er på hytta om sommeren, noe vi begge oppdaget en gang han hadde glemt sin badeshorts hjemme. ta denne sa jeg og ga han en badedrakt. Han brukte den hele sommeren og vi har nå flere  " felles " badedrakter og bikinier.

 

hvorfor synes mange menn det er så ok å bruke badedrakt eller bikini >??

Han sier det er fordi badeshortsen klistrer seg til lårene , noe ikke baddrakt/bikini gjør.

hva mener dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tettsittende badedrakt finnes til både menn og damer. Det at menn brukte tettsittende badetruse var vel nokså vanlig før i tia. Men moten forandrer seg. Så jeg kan godt forstå at han syns det er mer behagelig en løse shorts. Det å føle litt luft på rompeballene er nokså forfriskende. Noe man mister gleden av ved å gå med badeshorts. 

Du skriver "hvorfor syns så mange menn"... samtidig som du kun henviser til at mannen din gjør det?
Er det kun badedrakt. Eller er det mer feminine nyanser ved badetøyet? Type rosa stringtruse. Som mann selv lurer jeg også på hvordan han får plass til utstyret under der. De badetrustene/bikiniene som har tilhørt mine tidligere kjærester; ville aldri i livet passet meg. 

Jeg hadde ikke ofret dette så mye tankevirksomhet. At han tørr å skille seg ut - syns jeg bare er positivt. Det tyder på at han er trygg på seg selv, og setter komfort over forfengelighet. Så all kudos til mannen din. (Uavhengig av type badetøy).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri lest om menn som bruker kvinners badetøy, så da leser vi forskjellige ting. 

Synes du det er OK at han bruker kvinners badetøy? Det eneste som egentlig betyr noe er hva dere synes. Om du synes han ser ut som en idiot er det lov å si det til han. Eventuellt går det an å finne tettsittende alternativer for menn, som Milhouse sier. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tettsittende badetøy har bedre komfort. Men om noen bruker det av exhibisjonistiske eller transe-relaterte grunner er sikkert også mulig. 

Shorts på menn ser ikke bra ut. Når det blåser og shortsen er stor, ser det ut som et flagg.

En venninne er ikke enig og sa at ALLE menn går med shorts om sommeren. Det skulle hun ikke sagt, for jeg laget en statistikk fra tre ulike observasjonsposter og kom fram til at ca 8% gikk i shorts. En varm arbeidsdag på våren på et dansk torg gikk 1% i shorts. På strandpromenaden samme dag var det 5%, og i turistgata midt på dagen midt på sommern ca 9%.

Jeg syns det er uhygienisk å sitte på en stol med shorts der andre har sittet med shorts. Stoffstoler blir veldig skitne og seige av salt, hudrester og fett fra huden, iblandet is/cola/ketsjup. Det er ikke gøy å se på tynne bleike hårete bein med sokker halvveis opp til knærne. Eller noen av de andre latterlige variantene. 

Lenke til kommentar
Dart skrev (42 minutter siden):

..for jeg laget en statistikk fra tre ulike observasjonsposter og kom fram til at ca 8% gikk i shorts. En varm arbeidsdag på våren på et dansk torg gikk 1% i shorts. På strandpromenaden samme dag var det 5%, og i turistgata midt på dagen midt på sommern ca 9%.

Går du rundt å lager statistikk over hvor mange som går i shorts? 😂
Det var dagens! 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Milhouse85 skrev (20 minutter siden):

Går du rundt å lager statistikk over hvor mange som går i shorts? 😂
Det var dagens! 

 

Har du ingen påståelige og irriterende venninner? Det totale antallet individer var 198. Når man drikker øl og ikke har noe gjøre, så spiser fanden fluer. 

Dart skrev (1 time siden):

En venninne er ikke enig og sa at ALLE menn går med shorts om sommeren.

Og så var det ikke en gang 1 av 10. 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dart skrev (22 minutter siden):

Har du ingen påståelige og irriterende venninner? Det totale antallet individer var 198. Når man drikker øl og ikke har noe gjøre, så spiser fanden fluer.

Jeg syns generelt alle mennesker er påståelige og irriterende. Jeg er det sikkert selv også. Men; jeg ignorerer det bare. 

Slik som denne herlige karen:
XU8hVWAh.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hehe.ok

Vi bader sammen i badedrakt.  Vi har en usjenert hytte ved sjø. Han er fornøyd i badedrakt og Vi har det veldig bra sammen så hvorfor gjøre om på noe som er bra. 2 mørkeblå og 2 sorte har vi og så fleiper jeg med han å gir han en storblomstret men da får jeg noen ganger et blikk...Hvis vi er andre steder bruker han shorts men som en her sa så

Han er trygg på segselv og på meg

Lenke til kommentar

At mange menn liker å gå i eller bruke kvinnetruse eller badetøy for kvinner er nok mest oppspinn og sladderprat. 

Men hver sin lyst på dette område. Det handler kanskje mer om litt seksuell tenning på tøyet, særlig om det også deles med dama. Kombinasjon av flere ting også at det er deilig i vannet? Man får kose seg i det man vil, særlig når man har litt privat badeplass. 

 

Det stor forskjell på badeshorts og badebukse. Sistnevnte er mye mer behagelig i vannet når man skal bade skillelig.

Badetruse for kvinne og mann er ofte ikke så forskjellig. 

Badebukse for menn er slik, ikke ikke som en shorts (ps det som kalles speedo er mindre enn dette):

Screenshot_20211025_181653.jpg

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

For min del har det ikke noe å si om menn bruker badedrakt, en må jo få lov til å gjøre hva en selv vil. Så lenge en ikke skader seg selv eller andre. En må jo huske på at dette var vanlig på 20-30-tallet, og da var det usømmelig å ikke bruke det. Jeg vet ikke når det ble vanlig med badebukse/speedo for menn. Derimot tror jeg nok at en del ville ha stirret om en mann hadde brukt badedrakt/bikini  på en offentlig badeplass i dag. Siden det vil alltid være en del mennesker som ikke tåler at andre tørr å skille seg litt ut. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...