Gå til innhold

Ble rygget på, hva nå?


Dillyduzit

Anbefalte innlegg

I går var dagen min fantastiske, gode venn, min pålitlige lille vw ble rygget på. 

Historien går som følger: 

Jeg starter bilen, ser bak meg, alt klart, slipper ned brekket, fortsatt med øynene i speil og rygger ut. Retter meg opp, står stille og setter bilen i første. I hjørnet av øyet ser jeg hvite og røde lys komme i full fart, jeg står nå på hornet men ingen reaksjon. Det smeller. 

Føreren går jo selvfølgelig ut med en flirende tone, "oi hehe, deg så jeg ikke! du må ha vært i dødvinkel vet du, men slapp av, dette blir det delt skylddeling av".. nå vel, blir det egentlig det? Fører var på vei til et annet sted i landet og måtte haste seg videre, hen fikk da ikke skrevet på skademelding, men det var ikke noe problem for hen skulle komme hjem et par dager senere. 

Nå sitter jeg her, på dagen etterpå, jeg har fylt ut min del, pratet med pappa (som jeg for så vidt ringte med en gang, han fikk med seg kaoset fra da jeg gikk ut av bilen for å se på skaden). Jeg fikk ringt forsikringselskapet i går, fikk ringt Møller og har vært på takst tidligere i dag. Det endte med at jeg må bytte sidespeil, passasjerdør og skjerm ved høyre dekk. Jeg har også snakket med dekkmann hvor jeg skal bytte til vinterdekk neste uke om at de skal ta en sjekk på felgen/dekket. 

Hvordan er prosessen videre nå? Jeg har fylt ut med hen's kontaktinfo, ikke satt noe kryss i fører B, kun navn og telefonnr. Bilen skal inn på verksted om 2 uker. 

redigert; har dashcam, den fikk med seg hvite ryggelys og smellet. 

Jeg sitter med en følelse at det kanskje kunne ha vært min feil, men jeg føler meg såpass trygg i trafikken at jeg også vet at den som rygger har vikeplikt, men likevel, jeg får ikke kastet bort følelsen.. 

Endret av Dillyduzit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Dillyduzit said:

Jeg starter bilen, ser bak meg, alt klart, slipper ned brekket, fortsatt med øynene i speil og rygger ut. Retter meg opp, står stille og setter bilen i første. I hjørnet av øyet ser jeg hvite og røde lys komme i full fart, jeg står nå på hornet men ingen reaksjon. Det smeller. 

Det går ikke klart frem, men dersom du sto stille i kollisjonsøyeblikket kan du bare krysse av for at den andre føreren har skylden og lene deg tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (3 minutter siden):

Det går ikke klart frem, men dersom du sto stille i kollisjonsøyeblikket kan du bare krysse av for at den andre føreren har skylden og lene deg tilbake.

Jeg sto stille, var i prosessen med å sette den i første da det smalt. Har også video som backer dette opp. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...