Gå til innhold

E-Sport spill til 6 åring med autisme og ADHD


Anbefalte innlegg

Hei, 

Rask intro om meg, far på 35 år som har spilt litt tidligere (CS og Dota) dette er en stund siden. 

Har en 6 år gammel sønn med autisme som elsker å spille på iPad, swith og PS4. Blir litt frustrert over dårlige roblox spill så ønsker tips til gode E-sport spill på PC til ham som vi kan trene og spille sammen og etter hvert spille med andre. 
 

Vi har prøvd andre aktiviteter som fotball uten at det fungerte så bra så hadde vært gøy om han fant et eller flere spill vi kunne trent og spilt sammen.  

 

Takker på forhånd :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Autistiske barn har en viss sannsynlighet for å ha et talent i spillet (men ikke i proporsjon), så jeg tror du kanskje kan få ham til å prøve noen vanskelige moba-spill, som dota han spiller nå, og lol.
Hvis du bare prøver å utøve konsentrasjonen hans, kan det være lurt å spille spill og musikkspill. Jeg har vært frivillig på autisme rehabiliteringsanlegg i to år, og jeg har sett noen profesjonell rehabiliteringstrening. 
I tillegg kan dette spillet være for barna dine. https://store.steampowered.com/app/1418570/Zen_Trails/

Endret av thundersgod
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 10/9/2021 at 4:24 AM, thundersgod said:

Autistiske barn har en viss sannsynlighet for å ha et talent i spillet (men ikke i proporsjon), så jeg tror du kanskje kan få ham til å prøve noen vanskelige moba-spill, som dota han spiller nå, og lol.
Hvis du bare prøver å utøve konsentrasjonen hans, kan det være lurt å spille spill og musikkspill. Jeg har vært frivillig på autisme rehabiliteringsanlegg i to år, og jeg har sett noen profesjonell rehabiliteringstrening. 
I tillegg kan dette spillet være for barna dine. https://store.steampowered.com/app/1418570/Zen_Trails/

Takk for gode innspill, dette skal vi prøve 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/9/2021 at 4:26 AM, thundersgod said:

Med effekten, ikke glem å ta barnet ditt for fysisk trening

Heilt enig, vi ofte ute på fysisk aktiviteter☺️ Har satt det som en begrensning at han må være med på x antall ulike aktiviteter for å få lov til å spille ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
askerramp skrev (På 11.10.2021 den 11:23 PM):

League of Legends!

1. Det er gratis å teste 
2. Det er noe han kan fordype seg i
3. Det er noe du også kommer til å like (om du liker Dota)

 

Men husk å deaktivere chat for han, mye toxicness. 

Jeg skulle si at en seksåring kanskje ikke kunne lese, men så slo det meg at han kunne spille dette spillet uten å kunne lese instruksjonene for ferdigheter og utstyr. Jeg syntes det var fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...