Gå til innhold

Hvordan endre oppløsning på Galaxy S20FE?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Galaxy S20FE og jeg erfarer at den er uegnet til de fleste spill. Problemet? For høy oppløsning, grafikk og tekst er så smått at jeg må bruke forstørrelsesglass.

 

One UI v. 3.1

Android v. 11

 

Jeg kan endre størrelsen på tekst i f.eks nettleser, men spill bryr seg ikke om dette. Og det er ikke bare tekst som er for små, ikoner og symboler er også for små.

Hadde dette vært på Windows ville jeg bare redusert skjermoppløsningen. Men jeg finner ikke noen måte å redusere oppløsningen på i Android.

Jeg har søkt etter løsninger, jeg fant lite. Jeg er heller ikke sikker på hvordan jeg skal formulere søket for å gi best resultat. Men jeg fant denne guiden: Samsung Galaxy S20: How to Change Your Screen Resolution

Men min versjon av Android mangler "Screen resolution" (ja jeg har satt Engelsk som mitt "morsmål", nettopp for å gjøre det enklere å søke seg til informasjon).

Hva kan jeg gjøre?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel. :(

Takk for svar.

 

Kan jeg gjøre noe annet? Bruke ekstern skjerm kanskje, men bruke mobl med ekstern skjerm (hvis det er mulig, har ikke sjekket) virker litt.... dumt. Men mobilspill finnes ofte ikke til PC så kanskje det er mindre dumt enn det høres ut som.

 

Endret av Helm
Lenke til kommentar

I selve telefon innstillingene så er det å gå til skjerm innstllingene, og velge "skriftstørrelse og stil"

I chrome nettleseren så er det å trykke de 3 prikkene oppe i hjørnet, velge innstillinger, så tilgjengelighet, og øverst kan man velge tekst skalering. 

Om det funker i spill er helt opp til spillene, og hvordan de er laget.

Endret av AndersT2
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 7/29/2021 at 7:11 AM, Dubious said:

Briller?

Jeg har samme mobil, og har ikke problemer med tekst i spill.

Med briller tilfredstiller jeg kravene til tungt sertifikat, men ikke kravene til mobilspill. Og det er ikke bare tekst som er for smått, alt er for smått. Jeg har mange spill, noen er verre enn andre men stort sett alle spill gir meg dette problemet.

Men utenfor spill har jeg ikke dette problemet, da er ting store nok. Jeg trenger ikke engang å gjøre ting større, alt er stort nok med standardinnstillinger.

 

On 7/29/2021 at 7:27 AM, AndersT2 said:

I selve telefon innstillingene så er det å gå til skjerm innstllingene, og velge "skriftstørrelse og stil"

I chrome nettleseren så er det å trykke de 3 prikkene oppe i hjørnet, velge innstillinger, så tilgjengelighet, og øverst kan man velge tekst skalering. 

Om det funker i spill er helt opp til spillene, og hvordan de er laget.

Takk, jeg har prøvd dette, selv om tekst ellers på telefonen er stor nok. Jeg testet med teksten kjempestor, men det påvirket ikke spillene i det hele tatt.

Men det er ikke bare teksten som er for liten. Grafikken også. Jeg har forstørrelsesglass, og telefonen har også en zoom-funksjon, men dette er upraktisk og umulig å bruke dersom tid er en faktor.

 

Endret av Helm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...