Gå til innhold

Microsoft vil fjerne alle ulovlige kopier!


tobiass1

Anbefalte innlegg

Husk at det 'tyngre' markedet er for småpenger å regne mot det å få noen titalls millioner hjemmebrukere til faktisk å betale for et produkt de bruker hver eneste dag.

 

Tenk deg at det blir 25 millioner ekstra betalende brukere som hver betaler en tusenlapp for å bruke Windows. Det er 25 milliarder kroner det....

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan noen lage en side med underskriftskampanje, eller linke til en, slik at jeg kan si nei til dette tullet? ****** i ****** heller!!! Bill Gates burde ****** bli skutt ti tusen ganger med gatling gun for så mye som å ha tenkt tanken, og Intel burde bli tatt i kryssilden.

 

ALL HAIL AMD OG HACKERE!!!!!

 

ps: kan noen linke til en side som kan lære meg om hacking? skal hacke bill sin data og spamme han til han må gå i tvangstrøye resten av sitt liv :devil:

Uten Billy boy hadde du hatt en Mac foran nesen din nå....... :yes:

Selfølgelig ikke kansje? :mad: Tror du ikke at en annen hadde gjort det samme om ikke han hadde gjort det?

Lenke til kommentar
Men nå er da M$ flinke til å ta seg betalt for sine produkter og. Windows og Office er svindyrt

Nå tror jeg du er på bærtur og ikke har den fjerneste ide om hva MS-produkter faktisk koster.

Du mener med andre ord at 4030,- for Microsoft Windows XP Professional (Retail, Norsk) og 2725 for oppgraderingen er fornuftig?

 

Microsoft Office 2003 Standard Norsk CD har en pris på 5325 retail og 3000 for oppgradering. Ja jippi dette er billig, skjønner de som vil bytte til linux eller for den del mac (selv om du da hopper av "pc" linja) her finner du rimligere priser, se på oppgradring for mac.

 

Hvor mange rundt omkring tror du ikke har, eller har hatt en ulovlig version av et M$ produkt. Om Microsoft hadde satt ned prisen en tanke ville de nok tjen mer de er snakk om et betydelig antall brukere. Skremsels propaganda taper de bare på siden de med løsninger som palladium risikere å tape allerede betalende "kunder".

 

Hva sier du til å forklare deg litt grundigere (lurer på hvormange som er enige med deg. Tror nok jeg har flere på min side :yes:

Lenke til kommentar
Du mener med andre ord at 4030,- for Microsoft Windows XP Professional (Retail, Norsk) og 2725 for oppgraderingen er fornuftig?

 

Microsoft Office 2003 Standard Norsk CD har en pris på 5325 retail og 3000 for oppgradering.

Det er ingen som betaler disse prisene og det vet du godt (hvis ikke synes jeg synd på deg, du kommer til å bli lurt mye her i livet...). Som jeg sa: Du har tydeligvis ikke den fjerneste ide om hva det faktisk koster å ha original programvare.

 

99% av OS og større softwarepakker selges enten som OEM eller samtidig med at man bytter hardware. Softwarens vanlige fullpris er følgelig irrelevant.

 

XP pro f.eks. koster et par hundrelapper over tusen kroner hvis du kjøper OEM (og sannsynligvis enda mindre hvis du kjøper den som en del av en pakke). Altså mindre enn fullpris på 3 stk spill. Sammenlign så hvor mye du bruker XP kontra spilletiden til 3 spill...

 

Faktisk eksempel (regnet sammen på Dell sine nettsider nå): Tror du f.eks. at en Dell-maskin med P4 2,8 Ghz, 17" LCD-skjerm, 512MB RAM og Windows XP Pro samt Office 2003 til en samlet pris av 9.500,- ville ha kostet et par hundrelapper hvis du IKKE ville ha med programvaren (siden programvaren alene ifølge deg koster over 9000,-) ??? :roll:

 

Grundig nok forklaring?

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg klarer å slutte meg til gjengen som dømmer død og undergang for M$. Problemet er at mange kommer til å ta del i denne nye teknologien fordi:

- De bryr seg egentlig ikke

- De må, fordi de er avhengige av gitte produkter. Som f.eks. office. Det er ikke enkelt for en stor bedrift å bare bytte fra windows og office til open source.

- De har ikke kunnskapen. Det finnes faktisk mange mennesker der ute som ikke har hørt om linux. Og det er enda flere som ikke vet hvordan de bytter til linux.

 

Det finnes helt sikkert mange flere grunner, men saken er, hvis Microsoft, Intel og andre store selskaper bestemmer seg for å innføre TCPA og Palladium, så er jeg redd for at det ikke blir helt enkelt å unngå dette.

Det hjelper ikke å si at "La oss hacke M$", "Brenne kåken til Gates" og "Alle boikoter de som støtter TCPA". Jeg tror ikke det er mulig å gjennomføre.

 

Men, misforstå meg rett, jeg er ikke tilhenger av dette tøyset her. Har fulgt med på det ila de siste par åra, og selv om det tilsynelatende ikke har skjedd så mye, så jobbes det nok i kulissene.

Ja, jeg har forsøkt linux, men jeg bruker fortsatt xp til daglig. Hvorfor? Fordi det er enkelt, det er kompatibelt med alt på skole, fritid, spill osv osv. Jeg er lat, og det straffer seg... :(

 

Moral.. tja? Forhåpentligvis vil ikke dette være like enkelt å få gjennomført i land i Europa. Jeg har en mistanke om at Frankrike, som har en tendens til å fortelle alle med am. aner om hva de mener om dem, kommer til å sette seg på bakbeina. Østen likeså, og forhåpentlivis vil politikere i norge se faren (*krysse finga*) og kreve svar for hva dette er.

I mellomtiden må vi (som tidligere sagt) spre budskapet til det ganske land og spre linuxentusiasmen!

 

Hmm, hvor la jeg nå de gentoo cd'ene?

Lenke til kommentar
Det er ingen som betaler disse prisene og det vet du godt (hvis ikke synes jeg synd på deg, du kommer til å bli lurt mye her i livet...). Som jeg sa: Du har tydeligvis ikke den fjerneste ide om hva det faktisk koster å ha original programvare.

 

99% av OS og større softwarepakker selges enten som OEM eller samtidig med at man bytter hardware. Softwarens vanlige fullpris er følgelig irrelevant.

 

XP pro f.eks. koster et par hundrelapper over tusen kroner hvis du kjøper OEM (og sannsynligvis enda mindre hvis du kjøper den som en del av en pakke). Altså mindre enn fullpris på 3 stk spill. Sammenlign så hvor mye du bruker XP kontra spilletiden til 3 spill...

 

...

 

Grundig nok forklaring?

Oki, så skal vi fortsette den veien.

(henter fortsatt prisene fra komplett.no)

 

 

Windows XP Pro.

Retail = 4030,-

Oppgradering = 2725,-

OEM = 1605,-

(alle priser er uten web rabatt)

 

Retail er som tidligere nemt alt for høy, oppgraderingsprisen skulle vere på (etter min mening) OEM nivå ca. 1500 (om ikke mindre). OEM prisen kan til en viss grad ikke kalles reel siden du kan få kjøpt disse selv, men de er ment for selskaper som selger ferdig pcer ala dell mf. Ikke kom å si at ikke folk kjøper oppgraderingspakkene.

 

Microsoft Office 2003 Standard Norsk

Retail = 5325,-

Oppgradering = 3000,-

 

Tja, ser ikke stor grunnen til å repetere meg selv, men oppgraderingsprisen skulle vert MYE lavere, ca. 1500,-

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke office-pakken er spesielt dyr i forhold til hva annen software koster:

 

Office 2003 basic: 1950 kr

Office 2003 Pro: 5500 kr

DreamWeaver MX 2004: 5800 kr

Freehand MX: 4800 kr

Photoshop CS: 8000 kr

Adobe Creative Suite: 14000 kr

Acrobat 6.0: 3800 kr

 

Mange av disse programpakkene gir mindre for pengene enn Office etter min mening.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke office-pakken er spesielt dyr i forhold til hva annen software koster:

 

Office 2003 basic: 1950 kr

Office 2003 Pro: 5500 kr

DreamWeaver MX 2004: 5800 kr

Freehand MX: 4800 kr

Photoshop CS: 8000 kr

Adobe Creative Suite: 14000 kr

Acrobat 6.0: 3800 kr

 

Mange av disse programpakkene gir mindre for pengene enn Office etter min mening.

For bedrifter så synes jeg prisnivået er greit, men for stakkars privatbrukere så er prisene helt ville.

 

Software prisene må stå i forhold til hardware prisene. Slik det er i dag så koster ofte software "pakka" dobbelt så mye som hardware.

Lenke til kommentar

Jeg antar at 85% av alle som har svart negativt om microsoft i denne tråden faktisk sitter i Windows å skriver.

Vis dere vil boikotte windows, kan dere jo gå over til linux med en gang.

 

Blir kvalm av folk som sitter i windows mens de kommer med utsagn som: Dø bill. Bill er homo. Brenn m$ sine bygg etc.

 

Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om tcpa, da jeg kjører linux nå.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

vel, du burde bru deg, da tcpa kommer til å bli implantert i HK, og i andre gang i CPU...

 

selv sitter jeg på windows, og har kanskje disset Microsoft, men jeg skal gå over til linux så fort jeg får installert ny harddisk, og jeg tipper det er flere her på forumet som tenker noe i den duren..

Lenke til kommentar
Det er ingen som betaler disse prisene og det vet du godt (hvis ikke synes jeg synd på deg, du kommer til å bli lurt mye her i livet...). Som jeg sa: Du har tydeligvis ikke den fjerneste ide om hva det faktisk koster å ha original programvare.

 

99% av OS og større softwarepakker selges enten som OEM eller samtidig med at man bytter hardware. Softwarens vanlige fullpris er følgelig irrelevant.

 

XP pro f.eks. koster et par hundrelapper over tusen kroner hvis du kjøper OEM (og sannsynligvis enda mindre hvis du kjøper den som en del av en pakke). Altså mindre enn fullpris på 3 stk spill. Sammenlign så hvor mye du bruker XP kontra spilletiden til 3 spill...

 

...

 

Grundig nok forklaring?

Oki, så skal vi fortsette den veien.

(henter fortsatt prisene fra komplett.no)

 

 

Windows XP Pro.

Retail = 4030,-

Oppgradering = 2725,-

OEM = 1605,-

(alle priser er uten web rabatt)

 

Retail er som tidligere nemt alt for høy, oppgraderingsprisen skulle vere på (etter min mening) OEM nivå ca. 1500 (om ikke mindre). OEM prisen kan til en viss grad ikke kalles reel siden du kan få kjøpt disse selv, men de er ment for selskaper som selger ferdig pcer ala dell mf. Ikke kom å si at ikke folk kjøper oppgraderingspakkene.

 

Microsoft Office 2003 Standard Norsk

Retail = 5325,-

Oppgradering = 3000,-

 

Tja, ser ikke stor grunnen til å repetere meg selv, men oppgraderingsprisen skulle vert MYE lavere, ca. 1500,-

Oem er i høyeste grad reel da du ikke trenger å kjøpe en hel pc, men en pcrelatert vare feks en diskettstasjom til 130.- kr

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg sitter med Windows nå...er pga spill....enkelt å greit...

 

Kan ikke si at Linux er så annvennlig til ALLE typer spill...

 

Hadde d vært så enkelt å spille spill på linux basert system som d er med Windows.... hadde jeg skiftet for LENGE, LENGE siden....

 

Men dere alle må huske at brukere over en hvis alder ( 40+?)...ikke minst Bedrifter kunne sikkert ikke brydd seg mindre om den chippen kom eller ikke... :no:

 

D er kun vi som er vokst opp med dataer rundt oss og sett utviklingen som kan "se" hvor ille egentlig dette er.... Uheldighvis :(

 

Skulle ha likt å sett at jeg skulle overtalt faderen og ikke kjøpe maskinvare med den chippen instalert....mannen klarer knapt å slå hendelese på :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...