Gå til innhold

Erfaringer med elbilladere i Sverige? (til Stockholm)


Bone

Anbefalte innlegg

Hei,

Planen er å dra til Stockholm i juli, med ebil.

Noen med erfaringer å dra til Stockholm med elbil? Er det greit med ladere på strekningen? (Det ser OK ut på en oversikt, men jeg vet ikke i praksis). Er det noe jeg bør tenke på ift. å lade hjemme i Norge / Elbilforeningens ladebrikke / apper, osv? Vi skal rekke en båt i Stockholm, men tenker å ta veldig god tid.

Håper på svar, takk takk! :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I-Pace drikker en del ja. Ser at A Better Route Planner har 263 i forbruk som default på den.

Men virker som du kun trenger å lade på Ionity Ørebro, om jeg har valgt riktig Ørje.

Det er bare å plotte inn selv her: https://abetterrouteplanner.com/

Gratis tjeneste og den er veldig nøyaktig. Du kan og velge om du vil ha flere korte stopp eller få lengere stopp og den vil planlegge deretter.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen, og takker for tilbakemeldinger! 😃 

Men, jeg tror kanskje jeg har formulert meg litt dårlig. Det jeg lurer på, er *erfaringer* med lading/elbiler i Sverige. Er det noe spesielt jeg må tenke på ved lading/elbil i Sverige. Fungerer ladebrikker i Sverige? Apper? Er det som regel mange ledige plasser, eller alltid dårlig med plasser? Er det generelt noen forskjell fra Norge? Altså, noen med erfaring fra lading i Sverige, som kan si om det er noe jeg bør tenke på, være obs på, når jeg skal kjøre i Sverige, i forhold til Norge? 

Takk igjen! 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...