Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat vs v70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

V70 med 2-liters diesel er ikke feilfri, men det er nok ikke Passat heller. Men når det gjelder kjøreopplevelse er de ganske så forskjellige å kjøre, så om du ikke har prøvd dem ville jeg startet med det. For min del hadde jeg hatt problemer med å leve med en V70  rent kjøremessig. 

Lenke til kommentar
13 hours ago, KANE2009 said:

Jeg hadde valgt meg en Passat, både pga. kjøreopplevelse og inventar (som jeg oppfatter som mer spennende og elegant enn i traktoren). Av andre subjektive ting synes jeg også passaten har et mye finere karosseri. 

Traktor, der sa du det. En kompis og jeg prøvde en ny V70 i 2012 og det var en del detaljer som ga assosiasjoner til traktor og ingen spesielt god kvalitetsfølelse i interiøret ellers. Det var en 2,4 med 5 sylindre, 163 hk/400Nm som burde føles helt greit, men jeg mistenker at automatkassen stjal mye av effekt/dreiemoment for det var fryktelig tregt ift. sammenlignbare biler. Kjøremessig ellers kom tankene av en eller annen grunn inn på snekke 🤔 Rett etterpå prøvde vi ny Audi A6 med noenlunde tilsvarende motorisering. Det var som natt og dag på alle måter, både ift. kjøreegenskaper og kjørefølelse, interiørkvalitet, drivlinje osv. Var heller ikke fan av setene i V70, som av en eller annen grunn hadde fått mye skryt. Kort sittepute og lite justeringsmuligheter, men behagelige ellers. Volvo skulle også den gang være litt mer "premium" enn andre, men falt helt igjennom for vår del. De nye "Kina-Volvoene" er langt mer gjennomført her.

Men nå var det vel snakk om den nyere 2-liters dieselen her og den skal iflg. tester oppleves langt bedre kjøremessig, den mener jeg også kom med en ny 8-trinns automatkasse. Dessverre er disse motorene langt dårligere kvalitetsmessig sammenlignet med de gamle 5-sylindrede, men her har jeg kun et familiemedlem med mangeårig erfaring som Volvo-mekaniker som kilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...