Garrian Skrevet 25. juni 2021 Skrevet 25. juni 2021 Hei Jeg har en Lenovo t480 med lenovo docking. Docken har 2x displayport og 1x hdmi. Jeg har kjøpt 2 skjermer som jeg ønsker tilkoblet, med oppløsning 2560x1440. Når jeg har skjermene tilkoblet med displayport får jeg kun lov å ha den ene skjermen med ønsket oppløsning, den andre får en veldig lav oppløsning. Bruker jeg 1hdmi og 1 displayport kan jeg kjøre 1 skjerm med 2560x1440 og 1 med 1920x1080. Om jeg derimot kobler den ene skjermen direkte til PCen med hdmi, og den andre med displayport via dock, så får jeg begge skjermene i 2560x1440. Hva skyldes dette, er docken ikke god nok? Ellet er det noe jeg kan gjøre her? Setter pris på all hjelp 😃
PaladinNO Skrevet 25. juni 2021 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Fungerer begge skjermene med riktig oppløsning med laptopskjermen avslått (hvis maskinen støtter 2 skjermer direkte)? Må sette maskinen til ikke å gjøre noe når lokket er lukket i strøminnnstillingene. Vi har hatt noen tilsvarende tilfeller på jobben med laptop + 2 ekstra skjermer. Noen ganger har det vært selve laptop'en, hvor grafikkortet ikke har klart å dra alle pikslene, og andre ganger har det vært en for svak docking. Endret 28. juni 2021 av PaladinNO
Radford Skrevet 25. juni 2021 Skrevet 25. juni 2021 https://support.lenovo.com/no/en/solutions/pd029622-display-and-video-output-configurations-docking-stations Mulig du finner svaret ditt her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå