MrVilla Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Etter at jeg har satt inn to raptorer i maskinen så synes jeg at det blir litt vel mange hd'er inni der + at jeg føler temperaturen har økt en del. Ser heller ingen vits i å stresse med tre stykk hd'er når det kun gjelder lagring. Vil derfor selge disse og kjøpe meg en 250/300GB istedenfor. Det jeg lurer på er hvor mye jeg kan få for disse diskene? HD'ene: Western Digital 60GB 7200 2mb Seagate IV 80GB 7200 2mb Seagate IV 120GB 7200 2mb De to seagatediskene er temmelig nye <6mnd, og har frem til nå fungert feilfritt. WD-disken har jeg fått så den vet jeg ikke noe særlig om. Har tidligere stått i en maskin som har blitt brukt til kontorarbeid så jeg tviler på at den har blitt særlig presset Så........noen som har noen raske overslag? Mener selv at jeg burde minst få en tusing....
buskmann Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 1000 tilsammen for Seagatene er nok ikke helt på jordet. Men vi snakker ikke Aker Brygge heller, nærmere Strømmen eller Bærum. WD får du sikkert solgt for 200-300 hvis du sender med hørselvern.
YbeRn00b Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 hvis 120gb seagaten er ST3120026A vil jeg kjøpe den
v0id Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 1000 kr for begge var vel litt lite? 1200 hadde vel vært en greiere pris.
Orjanp Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Jeg ville ikke betalt mer en ca. halvparten av ny pris.
Muffinman Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Hvis du leser av start/stop-count, power-on time, innkjøpsdato samt driftstemp på diskene etter et par timer i drift kan det jo være lettere å foreslå en pris...
Coffie=JavaCode Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Ville tippe + /- tusing. Mest sansylig litt mindre. Husk at du kan få en ny 160 GB til 1000,- og den har 8mb buffer. Vlle såfall solgt de så fort som mulig, på grunn at priser på hardiker er å vei ned ser det ut som.
MrVilla Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Skrevet 9. januar 2004 Hvis du leser av start/stop-count, power-on time, innkjøpsdato samt driftstemp på diskene etter et par timer i drift kan det jo være lettere å foreslå en pris... Er kanskje litt fersk her, men jeg skal se om jeg får lest av det meste om diskene. hvor finner jeg tempen på dem? Kan ikke huske å ha sett det noen plass. Husker heller ikke modell på dem men det finner jeg lett. Men før jeg selger en eneste en så må jeg først skaffe meg en 250/300 GB, og ettersom jeg fikk et akutt anfall av pengemangel denne måneden så spørs det når jeg får penger til å skaffe meg en ny disk. Kanskje jeg skulle lagt dem ut på qxl og fått dobbel pris?
Ulvestad Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Forstår du trenger penger. Men behold dem og bruk dei til rein lagringsplass(backup). Dersom du kjøper deg ein 300 gb så har du ikkje mykje data igjen om den streiker.
MrVilla Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Skrevet 9. januar 2004 hehe.......hvem trenger ikke penger? Egentlig så er det ikke noe problem med 5 hd'er, men det blir rimelig varmt inni det kabinettet + at det tar en del plass. En annen ting er at det irriterer meg å ha 3 hd'er når jeg kunne hatt en........men det er mulig jeg bare er litt prippen nå Men det er sant som du sier. Streiker den 300GB disken så er det veldig mye data som fyker ut vinduet.... Blir litt for og imot her......uansett så er jeg pengelens nå..........får se senere....
morten2101 Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 tror jeg ville gitt litt i overkant av halv ny pris.. halve ny-prisen +ca10%
Muffinman Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 ... hvor finner jeg tempen på dem? Kan ikke huske å ha sett det noen plass. Sisoft Sandra under ATA/ATAPI information.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå