Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger litt råd, mulig Tularemi


Theo343

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje litt på siden men greit å spørre andre oppegående mennesker om råd. Når man sitter alene midt i skauen og begynner å bli bra redusert er det ikke alltid så griet å komme til gode konklusjoner. Jeg spør også her fordi nå i dag kan alt bli forvekslet med corona og gjør ting vanskelig.
 

Jeg har oppholdt meg på en hytte ved svenskegrensa en liten stund nå (i norge) og omtrent på lørdag begynte jeg å få det jeg trodde var ganske heftige symptomer på pollen allergi. Men jeg har tatt allergimedisiner en stund nå og det hang ikke helt på greip.

Jeg har også fått første vaksinedose for over 1 måned siden og har brukt munnbind når jeg har vært i matbutikk.

Siden søndag har det blitt gradvis verre og symptomene er:
- Det begynt med hard hodepine og trøtthet. Trodde jeg sov dårlig men det gikk aldri over.
- Ekstrem hodepine og spesielt om morningen (jeg må drikke omtrent 3 liter vann eller mer for å føle meg litt bedre)
- Veldig hovne lymfeknuter i halsen og nå på femte dagen verker de mer enn jeg har opplevd før ved sykdom. Kjennes ut som en kraftig halsbetennelse men jeg har ikke mandler (operert bort).
- Mye trøtt og har problemer med å holde meg våken utover dagene og å sove mer hjelper ikke.
- Veldig redusert almenntilstand, å gå kan være slitsomt, spesielt om morningen.
- Litt verking i ledd, ikke veldig men tydelig øm i store ledd.
- Nå på 6. dagen har det satt seg litt i luftveiene med noe tyngre pust og blir mer andpusten av å gå.
- Litt smerter i brystregionen mot rygg - følelse av stramhet.
- Litt tendenser til diare og generelt urolig mage.


Så kommer det som gjør det litt mer komplisert.
- Fant noe som ligner på et harekadaver bare 10m fra hytta. Man ser at pelsen er nappet av. Vanskelig å si om det er jegere som har leid hytta før meg eller om det er rovdyr som har tatt den. Jeg vet jegere som jakter storvilt leier hytta (gjesteboka). Men siden pelsen er nappet av tipper jeg rovdyr.
- Det er bare skinn,, pelsdotter og noe som ser ut som knuste benrester som ligger igjen.
- Det er mye mygg her og jeg har nok blitt stukket noen hundre ganger. Kan oppleve å få flere hundre mygg inn om jeg ikke sitter med alle vinduer, luker og døra igjen hele tiden.


Jeg er satt opp til å ta andre vaksinedose om ca. 1 uke. Jeg har ikke en fastlege som pleier å ta sykdomstegn på alvor og dermed holdt jeg på å stryke med av en alvorlig infeksjon og 6 ukers sykeleie før jeg fikk hjelp i siste liten for bare noen få år siden.

Etter å ha hatt et par alvorlige infeksjonssykdommer før ønsker jeg å få tatt ting så tidlig som mulig før det går utover organer og den slags men opplever det som vanskelig i Norge.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...