Gå til innhold

Elektriske varebiler er på frammarsj – men kvalitet og holdninger er hindre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om vi skal ta den første av de mellomstore elvarebilene som kom på markedet, Maxus så er det et skrekkeksempel på en elvarebil.
Den er mye simplere en den enklest speckede dieselvarebil der ute og har horribel byggekvalitet.
Det eneste den faktisk klarer som elbil er å ha en grei nok rekkevidde for en dag for en håndtverker, men igjen selv der en horribel måte å få tilgang på de siste kilometerne i batteriet på.

Om PSA bilene holder samme kvalitet som sine dieselversjoner vil nok dette fungere for brukerne får den kvalitet og i all hovedsak funksjonalitet de er vandt med foruten å måtte lade om natta.
Det vi ser i firmaet jeg jobber i er at lademuligheter hjemme er et problem for mange av de ansatte som bor i blokker eller leide boliger.
Men tror elvarebiler etterhvert vil dekke behovet for de fleste håndtverkere så får de som skal trekke tonnevis på henger fortsatt kjøre diesel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Firmaer må selvsagt også ha "hjemmeladere"

som er mere eller mindre hurtige, for etterlading på dag, og lading om natta, på firmaets parkeringsplass.

Kan ikke tro at arbeidstaker må ha lader, med mindre det er noen mobile løsninger, og det finnes plass for lader, som jobben eier selvsagt. Den må jo kunne flyttes om bruker er sykmeldt og en annen vikarierer, men da blir det tungvint.

Endret av KjeRogJør
Lenke til kommentar
KjeRogJør skrev (1 time siden):

Firmaer må selvsagt også ha "hjemmeladere"

som er mere eller mindre hurtige, for etterlading på dag, og lading om natta, på firmaets parkeringsplass.

Kan ikke tro at arbeidstaker må ha lader, med mindre det er noen mobile løsninger, og det finnes plass for lader, som jobben eier selvsagt. Den må jo kunne flyttes om bruker er sykmeldt og en annen vikarierer, men da blir det tungvint.

Ingen problem med at arbeidsgiver betaler for lader og oppkobling, og strøm i forhold til jobbkjøringen. Så lenge det finnes parkeringsplass der det er mulig å sette opp lader.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
KjeRogJør skrev (4 timer siden):

Firmaer må selvsagt også ha "hjemmeladere"

som er mere eller mindre hurtige, for etterlading på dag, og lading om natta, på firmaets parkeringsplass.

Kan ikke tro at arbeidstaker må ha lader, med mindre det er noen mobile løsninger, og det finnes plass for lader, som jobben eier selvsagt. Den må jo kunne flyttes om bruker er sykmeldt og en annen vikarierer, men da blir det tungvint.

Jeg fikk ladestasjon av firmaet men måtte betale fordelsskatt av den fordi jeg kommer til å lade min private bil på samme ladestasjonen også, og jeg kompenseres med et fastbeløp hver måned for strømmen bilen bruker.
Lading i løpet av arbeidsdagen har jeg hatt bruk for 1 gang og det var på en 2 x 9 mils kjøretur i vinter i 20 minus men det holdt med 10 minutter hurtigladig for å ha rekkevidde nok til å komme hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...