YbeRn00b Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Hele mitt digitale liv ligger på en seagate 120gb 7200rpm relativt ny hardisk som etter alt jeg kan skjønne har kortsluttet. (lukter svidd). Såvidt jeg kan skjønne er kun "databrikke-delen" av hardisken skaddet, og denne skal jo være utskiftbar, hvertfall på denne disken. Men hvor får jeg såfall tak i en ny? Selve hardiskdelen av disken er såvidt jeg skjønner helt uskadet, og jeg TRENGER det som er på den. (operativsystem disk, skolearbeid uten backup, private bilder med bakup av kun få, osv) All hjelp ønskes velkommen
EskimoBob Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 (endret) Det billigste alternativet er å bestille en helt lik disk og ta deler fra denne. Det dyre alternativet blir å levere den til IBAS. Endret 7. januar 2004 av EskimoBob
YbeRn00b Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Skrevet 7. januar 2004 Ok, og disken bør vel funke fint da? nye brikken og disken finner hverandre automatisk regner jeg med? Det går vel neppe ann å bestille bare den delen jeg trenger?
Kei Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Vet ikke om det er noe hjelp i det men hva med og kontakte Seagate
YbeRn00b Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Skrevet 7. januar 2004 Sendte mail til de ja, får ringe imorgen. Tenkte høre med komplett eller noen om de har deler de bruker til reprasjon.-..
EskimoBob Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Ok, og disken bør vel funke fint da? nye brikken og disken finner hverandre automatisk regner jeg med? Det går vel neppe ann å bestille bare den delen jeg trenger? Jeg har ikke prøvd å bytte deler, men jeg tror nå det ville gå. Mener jeg har lest om folk som har gjort det på denne måten. Det vil nok vær billigst for deg å bestille en helt ny disk fremmfor å bare bestille den delen du trenger.
TaZ Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 (endret) Send bestilling med model nr. ++ til en nettbutikk så er du sikker på at du får rett ... Går fint å bytte over kretskortet... prøv HWB.no svarer raskt på mail har jeg erfart... TaZ Endret 7. januar 2004 av taz
YbeRn00b Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Skrevet 7. januar 2004 (endret) Seagate svarte at de ikke kunne gjør noe og jeg måtte ta kontakt med et datarec-kompani med godkjenning av dem, fikse disken der og eventuelt få penger tilbake senere... uaktuelt... Stikker å kjøper lik disk da, har riktig verktøy, og kortet og disken henger ikke sammen på noen måte etter skruene er fjernet, så håper det skal funke. Takk for all hjelp Endret 7. januar 2004 av YbeRn00b
alos Skrevet 8. januar 2004 Skrevet 8. januar 2004 godt å høre noen gledes historier på forumet også.. grattis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå