Redaksjonen. Skrevet 3. mai 2021 Skrevet 3. mai 2021 Liste: Slik elektrifiserer Ferrari og de andre luksusbilene [Ekstra]
oophus Skrevet 3. mai 2021 Skrevet 3. mai 2021 Kroatiske Rimac Automobili burde fått større spalteplass i en artikkel som dette. Aston Martins KERS system er fra Rimac. Koenigsegg Regera har teknologi fra Rimac. Jaguar E-Type Zero concept har teknologi fra Rimac. Automobili Pinifarina vil ha teknologi fra Rimac. Porsche har teknologi fra Rimac. Bugatti vil jo eies i større grad av Rimac pga Porsche økte eierskapet der nå nylig. 1
oophus Skrevet 3. mai 2021 Skrevet 3. mai 2021 (endret) Kahuna skrev (13 minutter siden): Eller kanskje en egen artikkel dedikert Rimac? Ja, enda bedre. Blir jo litt spennende å se hva slike spesialist firma gjør nå fremover. Når man hopper over til elbiler, så blir det lite å skulle flekse muskler med. Det de kanskje kan skille seg fra hverandre med er ulike KERS type teknologier for å få opp effektiviteten og "boosten" fra regenerasjon. Regenerasjon fra maks oppbremsning er jo ikke særlig effektivt i dagens elbiler. Endret 3. mai 2021 av oophus
Simen1 Skrevet 3. mai 2021 Skrevet 3. mai 2021 Jeg så nylig en film fra 80-tallet der de hadde byttet ut motoren i en vanlig bil med en superrask motor som tok bilen fra 0-100 på 8 sekunder. Litt fortfilm i svinger og sånt. Kom til å tenke på at Lamborghini Diablo klarte 0-100 på ca 4,5 sekunder (avhengig av variant). Dagens situasjon er jo temmelig annerledes. Elbiler som presterer 0-100 på 8 sekunder yter jo ganske middelmålig selv til hverdagsbil å være. Noen vanlige hvermansen-elbiler akser til og med fra den nevnte Lamboen. Supersportsbiler som ikke klarer 0-100 på 3 sekunder sees jo på som gamle slappfisker. Hvor lenge kan dette aks-kappløpet foregå før det blir totalt latterlig meningsløst og ikke misnst farlig og upraktisk? Det samme fenomenet ser vi jo med topphastighet. Hvilke supersportsbil-eiere vil noen sinne komme i nærheten av 400 km/t eller 0-100 på 2 sekunder? Hva skal man med det? Fint for show-off, men nå må vel denne bransjen dreie mer mot utseende-show-off enn ytelsetall som ikke gir mening. På den andre siden, nå kan hvermansen oppleve 90-tallets drømmebiler, i familiebilformat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå