Gå til innhold

Frir til hjemmekontor-kundene. Abonnement skal gjøre det billigere å printe hjemme [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, dette høyres verken særleg kundevenleg eller bærekraftig ut (sjølv om artikkelen gjer sitt yterste for å grønvaske).

Tanken er altså at ein går frå dagens system der printer + halv blekkpatron kostar det same som ny blekkpatron, og der printeren nekter å skrive ut dersom den sjølv bestemmer seg for at det er litt lite igjen av ein av fargane.
Til eit system der HP automatisk sender deg meir blekk, men der printeren må være kopla til internett for å bekrefte at du har gyldig abonnement for å kunne skrive ut.

Om den nye modellen er meir bærekraftig er eg sterkt i tvil om.

Lenke til kommentar
Bjarne Nilsson skrev (1 time siden):

For billiger hjemmeutskrifter kjøp laser (farge om nødvendig), ja de er dyrere i innkjøp men forbruksvarene (hovedsakelig toner) er en god del billigere/side blekk er en stor scam iaffal pris messig

Treng ikkje vere så dyrt heller. Om ein klarar seg med ein enkel laserskrivar i svart/kvitt så får du dei til 1500-3000. Dei eg har erfaring med (Brother, HP) har fungert i årevis utan feil.

Lenke til kommentar

Jeg/vi printer svært sjeldent, men en "print and collect" tjeneste kunne vært kjekt.

A) Jeg printer og får det tilsendt i posten

B) Jeg printer og plukker det opp i byen/butikken.

Veldig usikker på om prisen for en slik tjeneste ville vært for høy, men det er sikkert konkurransedyktig om jeg hadde delt prisen for printer på antall print jeg gjør.

Lenke til kommentar
Bjarne Nilsson skrev (1 time siden):

For billiger hjemmeutskrifter kjøp laser (farge om nødvendig), ja de er dyrere i innkjøp men forbruksvarene (hovedsakelig toner) er en god del billigere/side blekk er en stor scam iaffal pris messig

Lagt billigere hvis man sjeldent printer. Har selv måtte kaste 2 blekkskrivere siden de var størknet inn, hjalp ikke med nye patroner. Så kjøpte da fargelaser i stedet. Gjelder selvfølgelig ikke  hvis man skal skrive ut bilder med noe kvalitet.

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (46 minutter siden):

Jeg/vi printer svært sjeldent, men en "print and collect" tjeneste kunne vært kjekt.

A) Jeg printer og får det tilsendt i posten

B) Jeg printer og plukker det opp i byen/butikken.

Veldig usikker på om prisen for en slik tjeneste ville vært for høy, men det er sikkert konkurransedyktig om jeg hadde delt prisen for printer på antall print jeg gjør.

Ein kan sjølvsagt bruke lokale trykkeri på denne måten, men det blir kanskje litt i overkant dyrt for eit trykkeri som vanlegvis opererer med store volum.

Dei fleste bibliotek har også tilgang til at du kan printe på biblioteket, enten ved å kople til eigen device eller ved å bruke bibliotekets PC og hente ut dokumentet ditt fra epost eller minnepenn. Då betalar du typsik 2-5 kr per ark alt etter som, men då må du sjølv innom biblioteket.

Dette burde kanskje være ei ekstrateneste som dei fleste kontorarbeidsplassar burde kunne tilby som ekstrateneste? Å printe ut tilsendte dokument og deretter putte dei i konvoloutt er relativt lite arbeidskrevande og krever ingen ekstra investering.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (På 28.4.2021 den 14.15):

Dette burde kanskje være ei ekstrateneste som dei fleste kontorarbeidsplassar burde kunne tilby som ekstrateneste? Å printe ut tilsendte dokument og deretter putte dei i konvoloutt er relativt lite arbeidskrevande og krever ingen ekstra investering.

Har du sett hvor mye porto koster om dagen?

Konvolutt med 1 A4 ark i er 16,- hvis jeg ikke husker feil sist jeg brukte frankeringsmaskinen på jobb.

Alt for mange som printer for å lese, da det er enklere enn på skjerm. Er skyldig i det selv en gang i blant. Min far jobbet med en som skrev ut hver eneste epost for å lese de, før de gikk i søpla. Da blir det dyrt å sende det :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

er du sikker på det, det finnes også tukt genset fotopapir for laser, men jeg er ingen fotograf så du har sikkert rett, jeg sa heller aldri aat laser er perfekt til alt men jun at tuner er en god del billigere enn blekk/side og at blekkskrivere i de fleste tilfellet blir durere i lengden

Endret av Bjarne Nilsson
glemte sitat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...