Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Evig singel?"


Anbefalte innlegg

Gjest f9895...62a
Kris85 skrev (12 timer siden):

Så lenge det ikke er mygg er jeg med på alt. (Nesten alt). ^^

Myggnetting!

Theo343 skrev (2 timer siden):

Ganske fint å sykle også i hurum tenker jeg? eller er det mye trafikk? Med unntak av E134 da selvsagt. Det lille jeg har vært der så virker det som om det finnes en del fine rolige og stille veier kanskje også veier i marka og slik?

Mange syklister der. Er jo bare rett frem for det meste. Men tror det er en del sykkelløyper. Jeg går mest, ofte kyststien

Anonymous poster hash: f9895...62a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest f9895...62a
Theo343 skrev (1 time siden):

Kyststien er flott. har gått litt på kysttien ved vollen og sætre når jeg trente opp en skade.

Sætre er jo «my hometown» selv om jeg ikke bor der lenger😂

Anonymous poster hash: f9895...62a

Lenke til kommentar
Gjest f9895...62a
Theo343 skrev (1 time siden):

Cool :D fantastisk der ute. Bor ikke i Asker selv men ikke langt unna. 40ish.

Hvis du er ute her og sykler en gang, så vink til alle biler så jeg vet det er deg😂

Anonymous poster hash: f9895...62a

Lenke til kommentar

"Syklist kjørt ned på Hurum etter å ha vist fingeren til alle billistene"

"Syklisten er påståelig på at han ikke viste fingeren men vinket til alle motgående kjøretøy men politiet finner den forklaringen lite troverdig. Slik skal man ikke oppføre seg i trafikken ble konklusjonen sammen med et forenklet forelegg".

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest f9895...62a
Theo343 skrev (1 time siden):

"Syklist kjørt ned på Hurum etter å ha vist fingeren til alle billistene"

"Syklisten er påståelig på at han ikke viste fingeren men vinket til alle motgående kjøretøy men politiet finner den forklaringen lite troverdig. Slik skal man ikke oppføre seg i trafikken ble konklusjonen sammen med et forenklet forelegg".

Hahahahah! Skal begynne å abonnere på lokalavisen😂😂😂

Anonymous poster hash: f9895...62a

Lenke til kommentar
Gjest cc6f4...422

Interessant å se hvordan denne tråden gikk fra "Evig singel" til "Skal vi kjøpe hytte sammen" 😂

Jeg er litt der selv. Sånn det ser ut nå så er jeg evig singel. Jeg har vært gift, og har hatt noe kortere forhold, men nå er det 5 år siden sist. Har prøvd tinder, men det det blir veldig få matcher. Så har gitt opp det. Jeg er aldri ute på byen, har ingen hobbyer der jeg møter folk, og jobber med 4 andre mannfolk uten mye kontakt med andre gjennom jobb. 

Er ikke så glad i å bli kjent med nye mennesker, så dating med masse random damer er helt utelukket. Kan ikke tenke meg noe værre enn å møte ukjente hele tiden for å se om man kanskje har noe felles. Og alt maset hvis man har vært sammen en stund og det ikke funker. Og så begynne på nytt med en ny ukjent. 

Jeg er litt som denne tråden, evig singel, men kan kjøpe hytte hvis den rette plutselig dukker opp. 

 

Anonymous poster hash: cc6f4...422

Lenke til kommentar

Fikk endelig sett "Mannefallet" på NRK. 

Ganske interessant problemstilling jeg kan kjenne meg godt igjen med. Serien setter ikke et spesielt godt lys mot oss menn generelt sett, når de ofte gjentar "menn klarer ikke ta vare på seg selv alene" og tilsvarende. Men det er jo sant. Fra et historisk perspektiv så har alltid menn vært familiens overhode og samfunnet har vært formet rundt oss menn - der det er vi som har vært i første rekke, mens kvinnene skulle tjene sin mann og holde familien. 
Men i dag har dette nærmest blitt snudd trill rundt - der mye av samfunnet slik det er i dag er mer tilpasset jenter enn gutter. Dette ser vi spesielt på skolen, der jenter gjør et bedre enn gutta. Sosialt står jentene sterkere enn menn (generelt sett). 

Menn har rett å slett ikke klart å tilpasse seg en hverdag der kvinnene er frigjorte - kan stille høyere krav til sine menn, der menn må klø seg hardt i hodet for å i det hele tatt (ofte) forstå hvordan man skal passe inn. For å si det litt banalt; fordi vi ikke er like emosjonelt flinke som damene.

Ganske interessant det der. De mest ekstreme av disse, fantes nok på Reddit sitt tidligere incel-nettverk. Tror gruppen ble lagt ned. Et drømmemarked for å radikalisere og verve folk til å begå ymse handlinger. Et miljø Philip Manshaus (han som angrep en moske og drepte sin egen søster som var adoptert) var medlem av. 
Når 50% av alle ufaglærte i Danmark (grunn til å tro at dette tallet er høyt i Norge også) bor alene, sitter på gutterommet og bygger sakte opp et hat mot omverdenen - er dette faktisk ganske urovekkende for samfunnet i sin helhet.

Tror jeg skal lese denne boka:
https://www.norli.no/sinte-hvite-menn?gclid=Cj0KCQjw4ImEBhDFARIsAGOTMj--cYEBi9WF6S0XojIAA2FRzRtoyvnOLCAUL5qYCV0FfgoLDEjp4IMaAkk-EALw_wcB

"Sinte hvite menn"  

Nå er det nok ekstremt stor forskjell på de som VELGER en tilværelse som "evig singel" (som underegnede) - og de som føler seg tvunget til det, på grunn av "dårlig vedlikeholdt kropp", lav utdannelse og generelt ikke mye å selge seg inn med. På et marked der kvinnene stiller stadig høyere krav til sine utvalgte - noe som er helt greit og fult forståelig. :)

PS: Hytta mi får du aldri... Til nøds kan jeg tillate et besøk eller to. 😇

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest cc6f4...422

Jeg så 30 sek av første episode av "Mannefall" nå. Er alle de følger sånne som han? Feit, middelalderene danske som blir andpusten av å gå 10 skritt? 

Jeg klarer ikke å se på danske serier, så hvis alle er som han så holder jeg meg unna. Men hvis det dukker opp noen interessante etterhvert så skal jeg nok klare å lide meg gjennom det. 

Anonymous poster hash: cc6f4...422

Lenke til kommentar
Gjest cc6f4...422 skrev (18 minutter siden):

Jeg så 30 sek av første episode av "Mannefall" nå. Er alle de følger sånne som han? Feit, middelalderene danske som blir andpusten av å gå 10 skritt? 

Jeg klarer ikke å se på danske serier, så hvis alle er som han så holder jeg meg unna. Men hvis det dukker opp noen interessante etterhvert så skal jeg nok klare å lide meg gjennom det. 

Anonymous poster hash: cc6f4...422

Er også en relativt ung fyr, veltrent og virker helt oppegående. Så er det en festglad 50-åring (tror jeg), bussjåfør. Smått overvektig, men det er jo de fleste menn på 50 i dag. Så er det han du siterer til - også en ganske akward fyr som kommer langt ut i serien. 

Det flaueste jeg så i serien, er en ganske klein forsamling menn med beskjeden sosial kompetanse som prøver seg på brasiliansk samba-musikk med trommer - alle sammen forsøker å finne en rytme sammen. ^^ Det er pute-tv det... 

Det som er mest interessant er uansett hva ekspertene, kjønnsforskerne og det som ligger bak personfokuset. Serien i seg selv er ikke spesielt bra. Men budskapet de formidler er meget aktuelt og interessant. 

Så jeg gir... terningkast 4. En svak firer. 🤪

Endret av Kris85
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så første episode av Mannefall i går, men fikk strengt tatt bare avsmak. Som Kris85 nevner, så var intervjuene med ekspertene/forskerne interessante, men alt annet var heller lite interessant.

Det som irriterte meg med serien er at "lav utdanning" og "dårlige sosiale evner" ble gjentatt gang på gang. Som et forsøk på og si at man ikke kan være intellektuell og med en god jobb, og være ufrivillig singel/barnløs. Eller hva med ideen at noen er nettopp frivillig singel og barnløs?

Serien kunne fint vært en hel del mer fyldig om de tok for seg "en annen gruppe" menn, og det mener jeg ikke for å angripe personene de hadde i serien. Dog så forstår jeg at rekrutteringen til en sånn serie kan være vanskelig. Tøft av de mennene som er med i serien å blotte seg såpass for hele verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vertical^ skrev (49 minutter siden):

Så første episode av Mannefall i går, men fikk strengt tatt bare avsmak. Som Kris85 nevner, så var intervjuene med ekspertene/forskerne interessante, men alt annet var heller lite interessant.

Det som irriterte meg med serien er at "lav utdanning" og "dårlige sosiale evner" ble gjentatt gang på gang. Som et forsøk på og si at man ikke kan være intellektuell og med en god jobb, og være ufrivillig singel/barnløs. Eller hva med ideen at noen er nettopp frivillig singel og barnløs?

Serien kunne fint vært en hel del mer fyldig om de tok for seg "en annen gruppe" menn, og det mener jeg ikke for å angripe personene de hadde i serien. Dog så forstår jeg at rekrutteringen til en sånn serie kan være vanskelig. Tøft av de mennene som er med i serien å blotte seg såpass for hele verden.

Enig. De generaliserte ekstremt; og sammenliknet hele gruppen enslige menn med disse fire-fem. Samtidig som nokså nedlatende kommentarer ble servert gang på gang, som "menn er ikke gode til å ta vare på seg selv". Der de like etter klipper inn bilder av en fyr som veier 150 kg som forteller at han kan presse i seg en hel rullekake på en kveld. Et veldig dårlig forsøk på å skape et stereotypisk bilde på en "sånn mann". Veldig uheldig at de nærmest produserer stereotyper under denne kategorien. 

Det artige er at disse bildene ofte er i kontrast med de ekspertene sier - som også vises i serien - om samfunnets nye og mer moderne kjønnsfordeling, som menn streber mer etter å tilpasse seg etter enn det kvinner gjør. Som gjør at mange velger å trekke seg vekk. Dette kan man fint gjøre uten rullekake og med høyere utdannelse. Ganske uheldig at de velger å presentere hele denne gruppen mot disse "få utvalgte" - som ikke akkurat står veldig høyt i kurs. 

Nå kom jeg på en annen fyr som også ble presentert i serien. En utrolig arrogant 29 år gammel bonde som vurderte å importere ei dame fra Thailand. For mannen skulle være sjefen, og da kunne han ikke ha ei dansk jente.... Han lever ennå i 1950. Nuja.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Guest cc6f4...422 said:

Interessant å se hvordan denne tråden gikk fra "Evig singel" til "Skal vi kjøpe hytte sammen" 😂

Jeg er litt der selv. Sånn det ser ut nå så er jeg evig singel. Jeg har vært gift, og har hatt noe kortere forhold, men nå er det 5 år siden sist. Har prøvd tinder, men det det blir veldig få matcher. Så har gitt opp det. Jeg er aldri ute på byen, har ingen hobbyer der jeg møter folk, og jobber med 4 andre mannfolk uten mye kontakt med andre gjennom jobb. 

Er ikke så glad i å bli kjent med nye mennesker, så dating med masse random damer er helt utelukket. Kan ikke tenke meg noe værre enn å møte ukjente hele tiden for å se om man kanskje har noe felles. Og alt maset hvis man har vært sammen en stund og det ikke funker. Og så begynne på nytt med en ny ukjent. 

Jeg er litt som denne tråden, evig singel, men kan kjøpe hytte hvis den rette plutselig dukker opp. 

 

Anonymous poster hash: cc6f4...422

Dating er noe jeg sluttet med for 20 år siden. Siden den gang har jeg truffet partnere gjennom å ha det gøy med forskjellige aktiviteter og sosiale lag.

Og helt enig, det tar mye tid og energi og man kan lett gå litt i kjellern om man flere ganger bruker 3-6 måneder på noen som ikke var helt ærlige på at de bare ønsket en sommerfling fremfor et langvarig forhold. Veldig få er ærlige om sine egentlige behov og intensjoner og det er lett å lage unnskyldninger fremfor å være ærlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
12 hours ago, Kris85 said:

Enig. De generaliserte ekstremt; og sammenliknet hele gruppen enslige menn med disse fire-fem. Samtidig som nokså nedlatende kommentarer ble servert gang på gang, som "menn er ikke gode til å ta vare på seg selv". Der de like etter klipper inn bilder av en fyr som veier 150 kg som forteller at han kan presse i seg en hel rullekake på en kveld. Et veldig dårlig forsøk på å skape et stereotypisk bilde på en "sånn mann". Veldig uheldig at de nærmest produserer stereotyper under denne kategorien. 

Det artige er at disse bildene ofte er i kontrast med de ekspertene sier - som også vises i serien - om samfunnets nye og mer moderne kjønnsfordeling, som menn streber mer etter å tilpasse seg etter enn det kvinner gjør. Som gjør at mange velger å trekke seg vekk. Dette kan man fint gjøre uten rullekake og med høyere utdannelse. Ganske uheldig at de velger å presentere hele denne gruppen mot disse "få utvalgte" - som ikke akkurat står veldig høyt i kurs. 

Nå kom jeg på en annen fyr som også ble presentert i serien. En utrolig arrogant 29 år gammel bonde som vurderte å importere ei dame fra Thailand. For mannen skulle være sjefen, og da kunne han ikke ha ei dansk jente.... Han lever ennå i 1950. Nuja.

 

"Kvinner som hater menn" er det nye ;)

Lenke til kommentar
Gjest b16ac...603
Gjest cc6f4...422 skrev (19 timer siden):

Interessant å se hvordan denne tråden gikk fra "Evig singel" til "Skal vi kjøpe hytte sammen" 😂

Jeg er litt der selv. Sånn det ser ut nå så er jeg evig singel. Jeg har vært gift, og har hatt noe kortere forhold, men nå er det 5 år siden sist. Har prøvd tinder, men det det blir veldig få matcher. Så har gitt opp det. Jeg er aldri ute på byen, har ingen hobbyer der jeg møter folk, og jobber med 4 andre mannfolk uten mye kontakt med andre gjennom jobb. 

Er ikke så glad i å bli kjent med nye mennesker, så dating med masse random damer er helt utelukket. Kan ikke tenke meg noe værre enn å møte ukjente hele tiden for å se om man kanskje har noe felles. Og alt maset hvis man har vært sammen en stund og det ikke funker. Og så begynne på nytt med en ny ukjent. 

Jeg er litt som denne tråden, evig singel, men kan kjøpe hytte hvis den rette plutselig dukker opp. 

 

Anonymous poster hash: cc6f4...422

Jeg har brukt de siste 10 årene på dating og har gitt opp nå. Det oppleves akkurat som du skriver: man blir kjent, åpner seg, knytter seg og så blir det ikke noe likevel. Så det går det litt tid, noen måneder og kanskje år og man møter en ny. Så er det samme runddansen til det også er over. Deretter gjentas dette. Jeg skjønner godt at folk ikke orker for det gjør ikke jeg heller nå. Som en litt stille og innadvendt dame er jeg jo helt utslitt. Ser jeg ikke en skikkelig innsats fra en dugende mann, kommer også jeg til å kjøpe meg hytte alene og bli evig singel. 

Anonymous poster hash: b16ac...603

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Det rareste jeg har opplevd var ei dame som skulle ha meg til å pusse opp badet og kjøkkenet hennes og når jeg ikke ble med på det så var de slutt etter 2 uker :D

Hehe. Hvorfor ikke. 😜 Simps finner man over alt. Så ikke rart enkelte damer får slike fiffige ideer. ^^

Rarte dates ja. 

Ei dame (smellvakker) stilte et ultimatum etter første date. Jeg måtte kvinne meg med alle venner av motsatt kjønn hvis jeg ville treffe henne igjen. Nope. Jeg dumper ikke 10 år lange vennskap til fordel for noen jeg har kjent i noen få timer. 

Ei annen gikk rett inn på soverommet, rev av seg bhen og la seg toppløs i senga og begynte å se på gamle "Mot i brøstet" klipp på Youtube. Traff henne ikke igjen. Men var en artig kveld det der

Ei dame ville på biltur - så jeg ble med. Plutselig svingte hun innom familien og ville dra meg med "på en kopp kaffe". Jeg ble utstillingsdokke på et meget intimt familieselskap med masse unger, og hun pekte å sa "se, jeg sa jo jeg kan skaffe meg en mann".

På ferie møtte jeg ei hotellresepsjonist som var helt gal etter katter. Når jeg viste hu bilder av meg med noen katter - ble hu helt rabiat. Intens og helt ekstremt merkelig... før hu plutselig ser på meg og sier: "Do you want to have sex with me?"

På ferie i Barcelona møtte jeg ei amerikansk dame som var nokså spirituell. Hu inviterte meg på meditasjon, tente masse lys og vi skulle holde hender og gjøre noen sirkelbevegelser. Når dette pågikk lagde hun intense stønnelyder/sex-lyder.... dersom jeg førte hendene hennes mot mer intime kroppsdeler ble lydene bare sterkere. Veeeeldig sært. ^^

 Har vel uten å overdrive ca 50 tilsvarende historier.

Ikke rart jeg er drittlei. 🤪

Men når det er sagt! Ikke er vondt ord på damene der ute... Jeg er sikker på at vi menn ikke er særlig bedre. Bodde med ei dame fra Tyskland i Portugal et års tid. Vi hadde en liten diskusjon på dette. Hu datet mye der nede; og for å si det mildt.... jeg ble nesten sjokkert over hvor tafatte og svake menn der nede generelt er. Er nok noen kulturforskjeller. Men menn generelt søkte etter to ting. Enten en erstatning for sin egen mor - som kan dille, trøste og dulle. Lage mat, vaske og passe på. Eller ei tøs de kan behandle som de selv ønsker, med null respekt. Og når det kom til sex.... gosh. ALDRI fikk hu seg noe skikkelig bra. ALDRI. Dette var ei flott dame.... Så hu kunne sette lista høyt. Men enten slet de med ereksjon pga prestasjonsangst, eller så kom de etter to sekunder.... eller noe annet tøys. (Ja, hu fortalte meg absolutt alt :p)

Endret av Kris85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...