Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kilt motor ifl. verkstedet


Beffe

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kommet i en uheldig situasjon der bilen ikke fungerer lenger. Jeg har hatt den i 2 år og den var klar for en service. Bilen har gått i underkant av 170 000km  og er en 2012 modell. Jeg hadde den inne på en merkeverksted for service nå i jan/feb. 1-2 uker etter service så stoppet den akkurat i det jeg kom inn i en innkjørsel. Da kom det en liten "durelyd" og så kvelte den seg.

Jeg har hatt den oppe på samme verksted igjen nå og de sier motoren har kilt seg(mest sannsynlig). Dette begrunner de med fordi de ikke får den til å gå rundt osv. De vil selvsagt ikke påkoste meg å åpne den for å finne ut feilen, men mekanikerene mener den har kilt seg og de mener jeg bør bytte motor.

Det jeg lurer på er om dette er vanlig eller om det har skjedd noe som jeg ikke blir fortalt?
Jeg finner det litt vanskelig å tro at en bilmotor som er 9 år og 170 000km gammel dør av ingenting.
Det jeg trenger hjelp til er hvordan skal jeg gå frem mot verkstedet for å finne ut av årsaken. Siden bilen nylig (1-2 uker før) fikk service av samme folkene, er dette noe de burde oppdaget, har de gjort en feil osv.?

Verkstedet har oppgitt av bytte av motoren kan komme på mellom 20-30k. Det har nå gått 5 uker uten at de har gjort noe selv om jeg har sagt at de må bytte om de mener det er dette som er feilen.

Jeg har ingen fysisk bevisbyrde mot dem. Hva kan de evt har gjort galt på service som jeg burde sjekke opp?

Mvh
Beffe
 

Endret av Beffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble det byttet registerreim på servicen?, hvis verkstedet har vært slurvete å montert reim, strammehjul og eventuelt vannpumpe feil så kan motoren skjære seg.

Her burde du egentlig få et annet uavhengig verksted til å se på motoren får å finne ut hva som har skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...