Gå til innhold

Magnetlås passer ølen og bankkortet fungerer som ID. Denne nærbutikken er helt automatisert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kiran Leeam skrev (2 timer siden):

Norge ligger langt etter USA. Amazon har en teknologi som heter "Just Walk Out" teknologi. Det brukes i Amazon Go butikker i New York og Seattle. Her slipper man å skanne varene selv. De fleste matbutikk ansatte i Norge kommer til å miste jobben sin. 

Det vil nok fortsatt være behov for noen som fyller på varer, osv. Men etter hvert blir nok den jobben også mer automatisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil logge meg inn på en nettside, trykke knappen "det vanlige", krysse ut det jeg trenger, +/- for å endre antall, linjer med søk for å addere andre ting, se over ukas tilbud og addere litt mer. Så kjører jeg innom et gjennomkjørings utleveringssted og trykker åpne bagasjelokket og får varene plassert der. Varene plukkes av roboter straks jeg stiller meg i køa og systemet kjenner igjen nummerskiltet mitt. Varene blir pakket i en pantbar boks med ulike rom etter hvilken temperatur varene bør ha. Forrige boks plukkes ut og pantes samtidig som jeg får den nye boksen levert rett i bagasjerommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere mat-butikker på nett har vel fått til det første? Altså forslag på «vanlige varer», gjerne tilpasset deg? I tillegg kan du velge alle ingredienser fra oppskrift X med ett eneste klikk. Kjekt!

Ulempen med pickup point, er at dette må ligge svært nært der «alle» ferdes. Altså med typisk dyre tomter og leiepriser.

Selv synes jeg det er enda deiligere å få maten levert rett på døra, så slipper jeg å hente selv. Men dersom hentingen ble så smertefri som du skisseres, ja, nei da hadde jeg kanskje med glede hentet selv!! (Største hinder er at på min bil må jeg fysisk ut for å åpne og lukke bakluka. Æsj!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er to problemer jeg ser med dette.

Det er faktiskt ikke mulig for alle å få kredittkort eller bankort i Norge.

Flyktninger for å nevne ett eksempel med mindre dette er endret i senere tid uten at jeg har fått det med meg.

Problem nummer 2 er at med ett slikt system så blir det vel strengt tatt ikke mulig å handle annonymt

med mindre en kunne heller benyttet forhåndsbetalte kort som ikke fortalte noe om identitetetn til vedkommende

men det er ikke til fordel for tyverisikringen i artikklen

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...