Hanhijnn Skrevet 15. mars 2021 Skrevet 15. mars 2021 Wow, Manta var jo en drømmebil i min barndom/ungdom. Håper på flere og bedre bilder snart. Men hvis Opel viser at de kan lage en funksjonell elbil av Manta, så kan de kanskje også lage en funksjonell elbilutgave av en typisk familiebil som Insignia stasjonsvogn. Er bedre plass til batterier der. 5
fiskeskjaer Skrevet 15. mars 2021 Skrevet 15. mars 2021 Første elbil jeg faktisk fikk lyst å eie det her. 3
teitur Skrevet 15. mars 2021 Skrevet 15. mars 2021 Siden det dreier seg om en restomod, der de har puttet ny teknologi inn i et gammelt karosseri, blir vel dette bare en one-off. Det hadde imidlertid vært morsomt om de kom opp med noe tilsvarende det Peugeot gjorde med e-legend. 2
Ano__Nym Skrevet 16. mars 2021 Skrevet 16. mars 2021 Irriterer meg litt at alle små elbiler må være i form av "konebil" (les: 3-dørs / 5-dørs kombi). Tipper det er mange menn(og noen damer) der ute som kunne tenkt seg en liten coupe/cab/roadster med lange linjer uten at bilen er fem meter, noe som er svært fordelaktig for aerodynamikken og igjen gir bedre rekkevidde på elbil. I mine øyne er biler som BMW og Mercedes 2-dørs coupe´er(coupe er en bil 2 dører og koffertlokk uten vindu) estetisk pene biler. Sleng på et tilhengerfeste for hagehengeren(750kg) så har du en bil som dekker de fleste behov.
tommyb Skrevet 16. mars 2021 Skrevet 16. mars 2021 (endret) 25 minutes ago, Ano__Nym said: Irriterer meg litt at alle små elbiler må være i form av "konebil" (les: 3-dørs / 5-dørs kombi). Tipper det er mange menn(og noen damer) der ute som kunne tenkt seg en liten coupe/cab/roadster med lange linjer uten at bilen er fem meter, noe som er svært fordelaktig for aerodynamikken og igjen gir bedre rekkevidde på elbil. Mens det irriterer meg at alle elbiler enten er slik du beskriver eller store coupeer... Det jeg og sikkert mange andre trenger er et dypt, firkanta bagasjerom, minst 100x100x80 cm stort. I mitt tilfelle sånn at jeg raskt kan slenge inn en barnerullestol og skolesekk uten å holde igjen trafikken. Alle disse elektriske SUVene har jo hekken rett på bakdøra, pluss at de koster flere hundre tusen mer enn en tradisjonell stasjonsvogn. Før vi innfører MVA. Nå er det nok slik at produsentene ikke går etter hva kundene trenger, men istedet går etter de segmentene der folk har størst akseptanse for å betale ekstra. Minibiler fordi startprisen er lav, og store SUV/coupeer fordi da føler kundene de kjøper i et bedre segment den bilen de vet de trenger. Mantaen er fin, den. Men føles jo litt unødvendig å ha halvkilometeren med front på en elbil. Endret 16. mars 2021 av tommyb
AJ830V5V Skrevet 16. mars 2021 Skrevet 16. mars 2021 Opel må altså tilbake til 70-tallet for å finne bra design?
Hanhijnn Skrevet 16. mars 2021 Skrevet 16. mars 2021 AJ830V5V skrev (2 timer siden): Opel må altså tilbake til 70-tallet for å finne bra design? Neida. De er jo i PSA-gruppen nå, så de har tilgang til mange gode design og designere. 😉
AJ830V5V Skrevet 16. mars 2021 Skrevet 16. mars 2021 Hanhijnn skrev (9 timer siden): Neida. De er jo i PSA-gruppen nå, så de har tilgang til mange gode design og designere. 😉 Men fortsatt ser alle opel-modeller litt innrøkt grand-dad ut.
Hanhijnn Skrevet 17. mars 2021 Skrevet 17. mars 2021 AJ830V5V skrev (9 timer siden): Men fortsatt ser alle opel-modeller litt innrøkt grand-dad ut. Opel Mokka-e også? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå