Gå til innhold

Vekt på 42U gulvskap


Anbefalte innlegg

Hei,

Ser på 42U gulvskap og merker meg at det siste i lista (med perforert frontdør og delt perforert bakdør) veier 210 kg i motsetning til de andre som veier mellom 67 og 116 kg.

Jeg har ingen erfaring med så store skap, men kan dette stemme eller må det være en skrivefeil? Til og med de som er større, eks 600x1000 veier mindre står det.

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du planer om å kjøpe det rackskapet?

Har du det, så skal du bruke rackskapet til rackservere? Hvis så er det 600x800mm for lite. Jeg har 600x800 og prøvde å rackmontere en IBM Lenovo x3650 m3 og rackrailene var for lange og jeg sitter igjen med et rackskap som jeg må kjøpe mye dypere, du må ha en dybde fra hvertfall 580mm som er internt fra front stål bjelke til bakre stål bjelke. Kjøp en 600x1000 hvertfall hvis du skal ha rackservere i skapet i tillegg til routere,switcher,UPS,rack konsoller og slikt.

Lenke til kommentar
zlpw0ker skrev (14 minutter siden):

Har du planer om å kjøpe det rackskapet?

Har du det, så skal du bruke rackskapet til rackservere? Hvis så er det 600x800mm for lite. Jeg har 600x800 og prøvde å rackmontere en IBM Lenovo x3650 m3 og rackrailene var for lange og jeg sitter igjen med et rackskap som jeg må kjøpe mye dypere, du må ha en dybde fra hvertfall 580mm som er internt fra front stål bjelke til bakre stål bjelke. Kjøp en 600x1000 hvertfall hvis du skal ha rackservere i skapet i tillegg til routere,switcher,UPS,rack konsoller og slikt.

Dette kommer selvsagt an på dybden på utstyret som skal monteres i tillegg til headroom for kabling, det finnes plenty av servere som ikke trenger et 1000mm dypt skap. Om du skal koble opp med fiber så må du legge til noen cm for å sikre at du får trukket de på en ordentlig måte.

Når det gjelder opprinnelig spørsmål så synes jeg det ser ut som en skrivefeil (alternativt så kan det være fraktvekt som allerede er påpekt), 42U skap med dører pleier ikke å veie stort mer enn ~140 kg.

Endret av Radford
Lenke til kommentar
Radford skrev (2 timer siden):

Dette kommer selvsagt an på dybden på utstyret som skal monteres i tillegg til headroom for kabling, det finnes plenty av servere som ikke trenger et 1000mm dypt skap. Om du skal koble opp med fiber så må du legge til noen cm for å sikre at du får trukket de på en ordentlig måte.

Når det gjelder opprinnelig spørsmål så synes jeg det ser ut som en skrivefeil (alternativt så kan det være fraktvekt som allerede er påpekt), 42U skap med dører pleier ikke å veie stort mer enn ~140 kg.

ja,er fult klar over det at det kommer annpå på rackutstyret, er jo flere rackservere som er kortere enn standard rackservere, da tenker ikke jeg på de fra synology, men de enterprise serverne fra Dell,Lenovo,Supermicro,Rackmonterte NAS,SAN og dype UPS'er.

Neste gang jeg kjøper meg et nytt rack kabinett så skal jeg ha et 750x1200 trur jeg. Da vil jeg ikke få no problem hvertfall og kan montere arm management og ha grei plass på siden til UTP kabler.

Jeg ville være bare si til han at han må være oppmerksom når man kjøper 600x800 og trur det vil være dyp nok til alle rackservere så er det ikke det. Ingen fortalte meg at det var ytre mål, og ikke fra stålbjelke til stålbjelk når jeg kjøpte min. Så det er ganske irriterende. Fant heller ikke at det sto noen slike mål fra toten skapene heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...