Gå til innhold

Volvo blir ren elbilprodusent. Skal kun selge bil på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelen med å kjøpe bil fra forhandler er at det er rom for forhandling og tidvis store rabatter om selgerne skal få sine bonuser knyttet til salgsmål. Denne fordelen forsvinner fort ved kjøp på nettet. Tesla har denne salgsmodellen i dag og siden de selger et unikt produkt (lenger rekkevidde, bedre tech og en etablert fullstendig onlineopplevelse) kan de selge uten å gi rabatter. Volvo/Polestar selger et mer konvensjonelt produkt og de kommer til å møte utfordringer med denne salgsmodellen når kunder går til VW/Skoda/Ford og møter salgskåte selgere som gir rabatt og gratis vinterhjul med på kjøpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Blikken skrev (12 minutter siden):

Fordelen med å kjøpe bil fra forhandler er at det er rom for forhandling og tidvis store rabatter om selgerne skal få sine bonuser knyttet til salgsmål. 

En annen fordel med forhandler er at de ikke har noe som helst motiv for å pushe på deg nybil med åpenbare skavanker. Får de en slik inn er det produsentens problem.

Lenke til kommentar

Hvis du må bestille bilen via nettbutikken selv når du er hos forhandler, hvordan blir det da med lagerbiler f.eks. eller vil biler nå bare bli bygget til bestilling? Kan ikke lenger forhandlere ha kampanjer på biler? Gi rabatter på ekstrautstyr?

Synes dette virker lite kundevennlig. Kan nesten garantere at prisene Volvo sparer på å gjøre det på denne måten ikke kommer kundene til gode.

Lenke til kommentar

Tror nok der kommer gode «internett - motorer» som sammenligner godt hva man får for pengene hos ethvert merke fortløpende.

 

Med tester og referanser, og ja et lass med reklame selvfølgelig, det ligg i sakens natur.

 

Selv kjøper eg olje hos Biltema for 75 kroner literen, for det hjelper da lite å få 15% hos «bil» forhandler / verksted som en «God» kunde når prisen starter på gode 300,- for samme oljekvalitet.

Selv pakningen som følger med til mange oljefilterinnsatser blir spesifisert på faktura med kroner 15,49 + MVA, og joda med 10-15% rabatt.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Blikken skrev (På 3.3.2021 den 12.09):

Fordelen med å kjøpe bil fra forhandler er at det er rom for forhandling og tidvis store rabatter om selgerne skal få sine bonuser knyttet til salgsmål. Denne fordelen forsvinner fort ved kjøp på nettet. Tesla har denne salgsmodellen i dag og siden de selger et unikt produkt (lenger rekkevidde, bedre tech og en etablert fullstendig onlineopplevelse) kan de selge uten å gi rabatter. Volvo/Polestar selger et mer konvensjonelt produkt og de kommer til å møte utfordringer med denne salgsmodellen når kunder går til VW/Skoda/Ford og møter salgskåte selgere som gir rabatt og gratis vinterhjul med på kjøpet.

Når noen får store rabatter (f.eks via avtaler arbeidsgiver har) er det alle oss andre som må betale mer for å dekke de rabattene. Så personlig er jeg stor tilhenger av "samme pris for alle". De som er durkdrevne prutere tenker sikkert annerledes ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (2 timer siden):

Når noen får store rabatter (f.eks via avtaler arbeidsgiver har) er det alle oss andre som må betale mer for å dekke de rabattene. Så personlig er jeg stor tilhenger av "samme pris for alle". De som er durkdrevne prutere tenker sikkert annerledes ;)

Man må ikke kjøpe !

Bare gi det et par år...., se hva som er. Hva Du treng.

Forandring går sakte.

ref: 

 

Ser Dere batterifantaster / «0- utslippere» og andre at eg er litt feig ?

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...