Gå til innhold

RMA på grafikkort - forventet behandlingstid og rettigheter


Seifenblase

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte et Radeon RX 5700 XT til butikken for RMA den 11.02. Eneste jeg har hørt er at produktet er sendt til leverandør/produsent for videre behandling. 

Etterspurte ny status 22.2, men fikk samme svar. 

Hvor lang behandlingstid bør jeg forvente? Hva er mine rettigheter? I praksis er jeg kunde uten fungerende PC pga. manglende GPU. Kan/bør butikken tilby lånekort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Post: Ca 2-3 uker, så lenge verkstedet ikke er lokalt. Ser at CDON sendte alt direkte til Sverige ved reklamasjon på skjermkort.
Behandling: Alt etter hvor lang køen er
Svar: En evighet.

Rent forbrukermessig har du vel rett på lånekort

  • 4 uker senere...
Skrevet
Pc Lynet skrev (På 24.2.2021 den 11.03):

Du får ikke tak i skjermkort noe sted uansett nå. Du bør finne et gammelt billig lokalt på finn om du er avhengig av pcen. Det tar nok noen måneder før du får erstatning.

Her er ett til 1000kr på lager men duger ikke til spill:

https://www.multicom.no/inno3d-geforce-gt-1030-0db/cat-p/c100121/p9520706

Samd med PC Lynet. Men ville nok heller ha kjøpt eit GTX 970 på Finn til ein tusenlapp.

  • 3 uker senere...
Skrevet
Seifenblase skrev (På 24.2.2021 den 10.43):

Sendte et Radeon RX 5700 XT til butikken for RMA den 11.02. Eneste jeg har hørt er at produktet er sendt til leverandør/produsent for videre behandling. 

Etterspurte ny status 22.2, men fikk samme svar. 

Hvor lang behandlingstid bør jeg forvente? Hva er mine rettigheter? I praksis er jeg kunde uten fungerende PC pga. manglende GPU. Kan/bør butikken tilby lånekort?

Har du fått videre svar? Skal sende inn mitt eget skjermkort i nærmeste fremtid, mest sannsynlig om noen dager om support svarer tidlig.

  • 4 uker senere...
Skrevet

Du har krav på låneprodukt dersom reparasjon er forventet å ta mer enn en uke, og det ikke er urimelig dyrt for selger (noe det ikke er i tilfelle skjermkort). Så bare å henvise til nettstedet under og be om å få tilsendt lånekort.

forbrukerradet.no

Skrevet

Fikk svar fra butikken, men de mente det var for stor ulempe å sende lånekort. 

Saken fikk riktignok fart på seg etter at jeg sendte dem e-post, med henvisning til Forbrukerkjøpsloven §30. 

Noen dager senere ble nytt kort sendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...