Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Verst på reklame


Anbefalte innlegg

Hvilke nett-avis synes du er verst på reklame?

VG har jo alltid vært "der oppe", men idet siste har de en veldig plagsom reklame for "Møteplassen" som tar opp en hel meny-linje utenpå selve menyen..

 

det er jo vanskeligt å kategorisere disse reklame-versingene, skal det være utifra

-Blinking og sjenanse?

-pop-ups uten like

-treigere nedlasting pga stoooore film-filer i bannerne?

-hvor stor plass reklamen får iforhold til innhold?

 

jeg er jo klar over at reklamen er nødvendig for å opprettholde et gratis tilbud..men det er jo likevel lov å klage på det :yes:

 

(Jeg har ikke aktivert noen "Banner-blokker" da jeg sitter på jobb og ikke kan styre dette selv.. )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes vg er helt forferdelig, og har i det siste sluttet å oppholde meg så mye der. Når det er sagt, så er ikke dagbladet så mye bedre. Når man går inn på hovedsiden til dagbladet er nesten 40-50% av skjermen fylt med reklame, og dette i 1024*768, dersom du går inn i 800*600 ser du jo nesten bare den toppbanneren.

Lenke til kommentar

Verste reklame ?

Det er de som "legger ved" en "tracker" i scriptet eller Java appletet. Særlig det siste er irriterende. Må fjerne "cgi-bin" og "Red sheriff" og "Armadillo" i egenskaper for internett og i regedit daglig. (har du sett etter?)

Trur de at jeg kommer til å kjøpe noe av noen som oppfører seg slik ?

Ad-aware og EMS Freesurfer tar resten. Freesurfer`n tar forresten Giffere og Flashere også, viss du vil !

Som leser av publikasjoner syns jeg disse er verst. Ta et overblikk på en side hvor det står å blinker verre enn et Tivoli.

Jeg sjønner ikke at folk som hevder å inneha en viss proffessionalisme kan TRU at dette er bra - for noen ?

Det hadde vært interessant om noen av dere jeg sikter til ville svare på hvorfor det er blitt slik ?

Lenke til kommentar

digi.no og nettavisen.no er de sidene som jeg mener er værst.

 

Digi.no sitt nye design forsvinner omtrent i all reklamen.. gidder ikke lese lenger av den grunn.

 

nettavisen.no har mye reklame, men jeg som bruker 1280*1024 får ofte dobbelt sett av reklamer rundt kantene... Ikke måte på hvor mye reklame en skal se.

 

Blir uansett ikke så voldsom, men stakkars de med 800*600 og 1024*768.

 

*grøsse*

 

veit ikke hvor mange prosenter det blir med dobbel topp og side reklame på nettavisen, men ikke mye igjen til saklig stoff.

 

Min mening er nå at størrelsen og mengden på reklame som nettsidene legger ut begynner å komme mot et metningspunkt.

 

På dinside.no opplever jeg mange ganger at reklamebannere ødelegger oppsettet til teksten så den blir helt jalla.

 

kanskje vært en 10'er i måneden for å få en uten reklame?

 

er glad for at jeg har superrask linje fra uninett og ikke sitter på isdn. Var ille nok med slikt 7 dager i jula nå...

Lenke til kommentar

Tja, pga Opera så har jeg jo bare såvidt sett popups siden 2000 eller noe. Store reklamebannere eller toppbannere bryr jeg meg også fint lite om da jeg har utviklet et syn som automatisk hopper over de og de områdene på visse websider: De stedene hvor jeg vet det er reklame. Jeg titter rett og slett bare ikke mot dem. Øynene bare faller automatisk på innholdet.

 

Reklamer hvor du bruker musepekeren til å f. eks skyte ned ender eller kaste baller på blinker synes jeg er morsomme, underholdende og kjekke å bruke (seriøst ja :)). Jeg *liker* dem faktisk. Var en reklame for litt siden fra Telenor. Når du holdt musa over den satt det masse follk og filtrerte en postboks for spammaisl og hvis du tok vekk musa sovnet de. Holdt på å leke meg med den i halvannet minutt eller noe jo! MORSOMT! De kan gjerne ha lyd også.

 

Nei, det som irriterer meg er:

- Reklamer med dårlig oppløsning og generelt dårlig bildekvalitet. Særlig når de er animerte.

- Reklamer med lyd som ikke kommer som følge av at du trykker på en knapp i reklamen, men som kommer når du f. eks scroller musa over den eller bare automatisk starter.

 

Men på den ABSOLUTTE førsteplassen ligger popups. Det blir bare ikke værre enn noe som aktivt forstyrrer nettlesingen min. Og derfor er jeg overlykkelig for å ha Opera!

Lenke til kommentar

haha.. ja.. det neste blir nok noen scripter som fungerer som magnet mot mus-pekeren..at uansett hvor på skjermen man vil, så trekkes den mot en viss reklame-banner :scared:

 

PopUp-s er utvilsomt det verste.. iallefall de som ikke registrerer om det alt er en pop-up oppe.. (når man får 2-3-4-5-6 pop-ups med SAMME reklame.. hva fa*n er det som skjer da??!.. noen aviser har idet minste gode nok scripter til å sjekke om pop-up'n alt er oppe.. (greit å minimalisere den.. da får man den ikke opp igjen..).

 

Som sagt..bruker ikke pop-up stoppere på jobb..men har det og ad-aware kjørende hjemme.

 

 

edit: hva er en 'perek'?..det vet ikke jeg heller..byttet den derfor ut med en 'peker'

Endret av greigster
Lenke til kommentar

Personlig boikotter jeg vg, den nye UBER teite tingen de har på siden var dråpen... er jo mer reklame der en redaksjonelt stoff... noen burde sende denne tråden til vg folka, la dem se hva nerdene vi som er avhengige av internett nyheter synes...

 

Så til vg.no har jeg en ting og si :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...