Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pris på rørlegger, erfaringer


Anbefalte innlegg

Hei!

Vi bor i et sameie der jeg er styreleder og har "rammeavtale" med et Rørlegger firma i Oslo, dvs vi bruker de på alt at VVS. Rabatten er 10%, ikke store greiene, men vi har vist alltid brukt dem, og de kjenner rørsystemene her som er praktisk. Bygg fra 1955.

 

Stusser litt på fakturaene vi får fra dem. Har sjeldent brukt rørlegger selv, så er usikker på hva ting koster.

Men det oppstod en liten lekkasje fra en vannkran i kjelleren. Ringte inn og fikk beskjed om at det gikk fort og fikse og ikke ville koste all verden.

Fikk likevel regning på 7380kr. Er ikke dette dyrt? Eller er det noe man bør regne med. Står også oppført med 3 timers bruk. Det var vist fordi de ikke hadde riktig blandebatteri i bilen og måtte kjøpe det i butikken.

Setter pris på tilbakemeldinger. :)

IMG_1579.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

. At det skal koste over 7000kr å få bytte ei kran, sier meg at jeg forstår at svart arbeid er populært, herreminhatt, men det er nok ikke sikkert dette er særlig dyrere enn andre firmaer. Håndverker koster flesk. 

 Man kan ikke forvente at de har alle deler i bilen, så i de tilfeller de må kjøre og skaffe det, så er det vel rett og rimelig at det går på timelønn.  Det kan sikkert være lurt ved neste tilfelle å ta bilder av problemet, og rør osv slik at det er større sjans for at de faktisk får med seg riktige deler. Jeg ville også vudert å bruke andre firmaer, ved feks legge på ut på anbud, når det gjelder småting der det ikke er behov for lang kunnskap til byggets rør osv. 

Det er alltids lov å klage på en regning, iogmed at dere er trofaste mot firmaet, så forventer man jo at det ikke skal koste all verden når de sier det, så spørs det da all verden betyr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nikkor skrev (9 timer siden):

Det var vist fordi de ikke hadde riktig blandebatteri i bilen og måtte kjøpe det i butikken.

 

Nikkor skrev (9 timer siden):

men vi har vist alltid brukt dem, og de kjenner rørsystemene her som er praktisk. Bygg fra 1955.

Bra de har inngående kunnskap om dere som kunde, tenk hvor mye dyrere det kunne ha blitt, om de ikke visste hva dere hadde [ironi]. 

Lenge siden jeg har brukt rørlegger selv men som det skrives over, 10% er vel nærmest det ‘alle’ kan forvente å få med litt pruting (uansett bransje). Tenker at du bør prøve å innhente tall på hvor mye dere som sameie faktisk har kjøpt tjenester og materiell for hos dette firmaet, si siste året  og over flere år. Hvis det er  snakk om ‘mye’ penger/år, kunne man ha sagt at litt goodwill fra rørleggerfirmaet må kunne forventes. Tenker da på det at de tok seg betalt for ‘bomtur’ pga. at de ikke hadde med rett del; kjenner man kunden, vet man hva man trenger å ta med (satt på spissen) og at de da burde ha tatt ‘bomturen’ på egen kappe.

Er omsetningen de får fra dere liten, vet jeg ikke om jeg ville ha giddet å ta diskusjonen ved å klage på prisen (kan virke smålig), summen dere måtte ut med for jobben her er ‘ikke all verden’.

Det kan uansett være lurt å sjekke markedet for andre rørleggerfirmaet som kan være villige til å inngå avtale som ‘hoffleverandør’ til sameiet og ta med kriterier som at det forventes at de kjenner dere så godt at ‘bomturer’ ikke belastes sameiet/den enkelte i sameiet som kjøper tjenester via avtalen. Sett opp mot pris på tjenester samt materiell og selvfølgelig serviceinnstillingen; om firmaet dere nå bruker yter ‘det lille ekstra’ og alltid stiller opp så har det også verdi i helhetsbildet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...